مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی‌بلند جدید دانگ‌فنگ نانو باکس معرفی شد، همتای چینی و برقی رنو کوئید

دانگ‌فنگ EV که زیرمجموعهٔ جدید دانگ‌فنگ برای عرضهٔ خودروهای الکتریکی است، شاسی‌بلند برقی کوچکی را معرفی کرده است. ریشه و پایه و اساس این خودرو اما به رنو کوئید بازمی‌گردد یعنی کراس‌اوور ارزان‌قیمتی که در بازارهایی مثل هند و آمریکای جنوبی عرضه می‌شود. رنو همچنین از سال 2019 نسخه الکتریکی کوئید را هم با نام K-ZE در بازار چین عرضه کرده و به‌تازگی همین نسخه الکتریکی را با نام داچیا اسپرینگ راهی بازار اروپا کرده است.

در چین اما دانگ‌فنگ هم اقدام به تولید و عرضهٔ نسخهٔ ری‌بج شدهٔ رنو K-ZE با نام‌های مختلفی شامل آئولوس EX1، فنگ‌ژینگ T1، فنگ‌گوانگ E1 و ونوسیا e30 می‌کند و حالا نانو باکس جدیدترین مدلی است که به این خانواده اضافه شده است. همهٔ این خودروها در یک کارخانه تولید می‌شوند. دانگ‌فنگ EV برند تازه تأسیسی است که روی ساخت خودروهای الکتریکی کوچک تمرکز دارد و هم‌اکنون در حال توسعه یک پلت‌فرم جدید برای ساخت این خودروها است. این برند قصد دارد طی پنج سال آینده سه تا پنج شاسی‌بلند و سدان برقی جدید را به بازار عرضه کند.

هرچند نانو باکس در ظاهر کاملاً نشان می‌دهد که بر اساس رنو کوئید ساخته شده ولی در جلو با چراغ‌های دوقسمتی که بخش بالایی آن‌ها توسط نواری کرومی به هم متصل شده‌اند، نمای مدرن‌تری به خود گرفته است. درگاه شارژ خودرو نیز زیر جلوپنجره تعبیه شده است. نانو باکس با 3,732 میلی‌متر طول، 1,579 میلی‌متر عرض و 1,515 میلی‌متر ارتفاع و همین‌طور فاصلهٔ محوری 2,423 میلی‌متر خودروی بسیار کوچکی است.

برخلاف بیرون، در داخل نانو باکس داشبورد هیچ اشتراکی با کوئید ندارد. در اینجا شاهد کابین دورنگی هستیم که صفحه آمپر دیجیتالی 7 اینچی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی 10 اینچی از ویژگی‌های آن هستند. این خودرو از قابلیت اتصال به اپلیکیشن برخوردار است که از این طریق راننده می‌تواند از راه دور قفل درها را بار یا بسته کند، تهویه مطبوع را کنترل کند، شارژ خودرو را مدیریت کند و موقعیت مکانی خودرو را پیدا کند. ازجمله دیگر تجهیزات نانو باکس هم می‌توان به قابلیت تشخیص صدا، بلوتوث، ترمز ABS و سنسورهای دنده‌عقب اشاره کرد.

نانو باکس به یک موتور الکتریکی با ۴۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۵ نیوتن متر گشتاور مجهز است که نیروی خود را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. در این خودرو یک پکیج باطری 27.2 کیلووات ساعتی هم وجود دارد که با هر بار شارژ کامل برد 330 کیلومتری را فراهم می‌کند. همچنین به لطف قابلیت شارژ سریع می‌توان از 30 تا 80 درصد از این باطری‌ها را ظرف تنها 30 دقیق شارژ کرد. بااین‌حال، در صورت استفاده از شارژرهای معمولی، شارژ کامل باطری‌ها تا چهار ساعت زمان خواهد برد.

نانو باک در سه نسخهٔ مختلف به بازار چین عرضه خواهد شد که محدوده قیمتی آن‌ها بین 65,700 یوآن معادل 9,700 دلار تا 71,700 یوآن معادل 10,600 دلار خواهد بود. گفته شده استقبال از این خودرو بسیار زیاد بوده و ظرف 24 ساعت پس از آغاز پذیرش سفارشات، بیش از 10 هزار سفارش خرید برای آن دریافت شده است. به همین دلیل، به گفته دانگ‌فنگ لیست انتظار نانو باکس در حال حاضر به دو ماه رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا