مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌ها

گران‌ترین خودروی جهان در سال 2024

در روزهایی به سر می‌بریم که کمپانی‌های مختلف سعی می‌کنند با استفاده از فناوری‌های جدید خودروهای بروز و استثنایی را تولید کنند تا بتوانند با استفاده از آنها توجه بسیاری از خریدارها را به خود جلب کنند.

خودروهای پریمیوم معمولا با قیمت بسیار بالایی به فروش می‌رسند، بنابراین اگر بودجه بالایی دارید منتظر باشید تا با گران‌ترین خودروی جهان در سال ۲۰۲۴ آشنا شوید. اگر در دنیای خودروها غرق شده باشید، حتما با برند رولز رویس آشنایی خواهید داشت!

رولز رویس یک شرکت خودروسازی برتانیایی است که در تولید خودروهای لوکس فعالیت دارد. این شرکت در سال ۱۹۰۶ تاسیس شد؛ در همان زمان، پنج نوع خودروی متفاوت از آن وارد بازار شد که در نمایشگاه خودروی پاریس نیز به نمایش در آمده بودند.

این مطلب را نیز بخوانید: نگاهی به عجیب و غریب‌ترین خودروهای مفهومی که هرگز تولید نشدند!

این شرکت در سال 2017 از رولز رویس سوییپ‌ تیل رونمایی کرد، این خودرو در آن زمان گران‌ترین خودروی جهان به شمار می‌رفت و 13 میلیون دلار قیمت داشت. سازنده برای ساخت آن پنج سال زحمت کشید. علاوه بر آن، چند سال بعد خودروی دیگری با نام La Rose Noire ساخته شد که قیمتی برابر با 32 میلیون دلار دارد.

مدل‌های رولز رویس معمولا سفارشی‌سازی شده هستند و با ویژگی‌های انحصاری برای افراد خاصی ساخته می‌شوند. این خودروها همیشه قیمت بالایی دارند؛ در نتیجه انتظار می‌رود که کمپانی سازنده از بهترین و با کیفیت‌ترین مواد استفاده کند! که دقیقا همینطور هم است. مدل La Rose Noire موفق شد تاکنون به عنوان گران‌ترین خودروی جهان شناخته شود، بیایید به سراغ بررسی آن برویم.

معرفی مدل La Rose Noire و رنگ بدنه جذاب آن

رنگ قرمز تیره بدنه خودرو ممکن است تداعی‌گر رنگ گل سرخ باشد! این رنگ نشانگر عشق واقعی است و به نظر می‌رسد که این رنگ‌ از زوایای مختلف از قرمز روشن به قرمز تیره تغییر کند. با نگاهی به بدنه می‌توانید الگوهای مختلف موجود در آن را ببینید، این طرح و رنگ‌بندی حتی در سراسر کابین نیز به چشم می‌خورد.

یک زوج فرانسوی از رولز رویس خواستند تا خودروی La Rose Noire را طراحی کند؛ در نتیجه مهندسان دست به کار شدند تا شاهکار عظیم دیگری را خلق کنند. به تصاویر پایین نگاهی بیاندازید، واقعا زیبا و ستودنی نیست؟

جزییات و ویژگی‌های رولز رویس  La Rose Noire Droptail

رولز رویس برای ساخت سری Droptail از رودسترهای کلاسیک و ساعت‌شناسی الهام گرفته و طراحی بی‌نظیری دارد.

اندازه رینگ‌های آلیاژی تیره 22 اینچ است که نمایانگر گلبرگ‌های تیره گل رز است. اسپویلر شناور در کنار دو چراغ عقب جدید حضور دارد که ظاهر جذابی به آن بخشیده‌ است.

کابین خودرو و ویژگی‌های آن

با ورود به کابین، در همان ابتدا متوجه پیچیدگی آن خواهید شد. رولز رویس توجه ویژه‌ای به جزییات داشته و به گفته خودش دو سال تمام برای توسعه اجزای درونی کابین زحمت کشیده است. برجسته‌ترین ویژگی، الگوی انتزاعی گلبرگ‌های گل رز است که در حال افتادن هستند.

این صحنه کاملا جالب طراحی شده و کمپانی برای ساخت آن از 1603 قطعه از چوب مشکی، 1070 عنصر هم‌رنگ با پس زمینه و 533 قطعه قرمز نامتقارن استفاده کرده است تا به زیبایی هرچه تمام‌تر پراکندگی طبیعی گلبرگ‌ها را نشان دهد.

ساخت این اثر هنری در مجموع نه ماه طول کشید. حتی رنگ دو صندلی‌ موجود در کابین نیز قرمز روشن هستند که با رنگ اصلی کابین یکی شده‌اند‌. قطعات فلزی کابین نیز در رنگ مسی روشن طراحی شده‌اند که ترکیب زیبایی ایجاد کرده‌اند و جذابیت زیادی به کابین می‌بخشند.

ساعت خاص و محفظه نگهداری نوشیدنی

اگر به خودروهای رولز رویس علاقه داشته باشید، حتما می‌دانید که این خودروها همیشه با یک ساعت آنالوگ همراه می‌شوند که حدودا یک پنی ارزش دارند، اما La Rose Noire فرق می‌کند؛ چرا که این خودروی جذاب و منحصر به‌فرد یک ساعت ویژه دارد. این ساعت در ترکیبی از قرمز و رنگ‌های تیره ساخته شده و علی‌رغم قابل نصب بودن در داشبورد، قابلیت جابجایی هم دارد.

رویال اوک با قیمت 400000 دلار به فروش می‌رسد و یکی از گران‌قیمت‌ترین ساعت‌های جهان است. همچنین یک محفظه نگهداری نوشیدنی نیز به طور سفارشی‌سازی ساخته شده تا صاحب ماشین بتواند به راحتی در خودرو جشن بگیرد و ساعت خوبی را بگذراند.

دیگر نگران سرد شدن نوشیدنی خود نباشید! چون رولز رویس فکر اینجا را هم کرده است. سیستم خنک کننده از جنس آلومینیوم آنودایز سیاه و فیبر کربن است که می‌‌تواند نوشیدنی را سرد نگه داشته باشد.

موتور و مشخصات فنی

خودروی La Rose Noire دارای موتور 12 سیلندری رولزرویس است. این پیشرانه که در جدیدترین نسل خودروهای رولز رویس قرار گرفته، می‌‌تواند در مدل‌های استاندارد، قدرتی معادل 563 اسب بخار و در تریم‌های مشکی 600 اسب بخار قدرت تولید کند. در پایین به معرفی مشخصات این موتور پرداخته‌ایم:

ویژگی‌های موتور

  • موتور تویین توربو V-12 با حجم 6.75 لیتر
  • میزان قدرت برابر با 563-592 اسب بخار
  • میزان گشتاور 627-664 پوند فوت
  • گیربکس هشت سرعته اتوماتیک دیفرانسیل عقب

بنابراین گیربکس هشت سرعته اتوماتیک عملکرد خوبی دارد و به راحتی می‌تواند نیرو را به چرخ‌های عقب بفرستد.

گزینه‌های سفارشی‌سازی فراوان

یکی از نکات مثبت این خودرو افزایش ویژگی‌های سفارشی‌سازی است، یعنی مالک خودرو می‌‌تواند هر چیزی را که می‌خواهد در خودرو وجود داشته باشد را از قبل به آن اضافه کند.

از یک نمونه رنگ دلخواه گرفته تا مواد چرمی، آثار هنری منحصر به فرد یا استفاده از سقف با نور ستارگان یا طرح صور فلکی موردنظرتان همگی جزو گزینه‌های سفارشی‌سازی به حساب می‌آیند.

ولی این امکان در مدل‌های معمولی رولز رویس وجود ندارد، چرا که با تحویل خودرو می‌بینید که بدنه به طور کامل ساخته شده، در نتیجه تنها می‌توانید در حد پایینی به سفارشی‌سازی بپردازید.

در نهایت باید اشاره کنیم که این خودرو از جشن عاشقانه Black Baccaro Rose الهام گرفته شده و پنج سال زمان برد تا مهندسان و طراحان کمپانی رولز رویس آن را بسازند.

این شاهکار به شدت دیدنی است و هیچ کدام از بخش‌هایش در هیچ کدام از خودروهای رولز رویس وجود ندارد. زیبایی و طراحی استثنایی آن موجب شده تا La Rose Noire به بخشی جدایی ناپذیر از تاریخ رولز رویس تبدیل شود. این خودرو با ارزشی حدود 32 میلیون دلار ساخته شده است.

La Rose Noire گرانترین خودروی جهان نیست!

اگرچه La Rose Noire گران‌ترین خودروی جدیدی است که تاکنون فروخته شده، اما بهتر است که به گران‌ترین خودروهای فروخته شده در چند سال اخیر نیز توجه کنیم. برند فراری چند سال قبل از خودروی 250 GTO رونمایی کرد که در سال 2018 با قیمت 70 میلیون دلار به فروش رسید.

همچنین، در این میان مرسدس بنز قرار دارد که با طراحی مدل مرسدس بنز 1955 300 SLR Uhlenhaut Coupe موفق شد آن را با قیمت 143 میلیون دلار به فروش برساند. این خودرو یکی از دو خودروی ساخته شده توسط مرسدس بنز در سال 1955 به حساب می‌آید که علاقمندان زیادی دارند.

مرسدس بنز برای نامگذاری آن از نام طراح و مهندس خودرو یعنی Rudolf Uhlenhaut استفاده کرد. او برای ساخت این مدل از مرسدس بنز W 196 R Grand Prix الهام گرفته است.

در نتیجه با خودرویی بسیار گران‌تر از La Rose Noire رولز رویس روبرو هستیم. در هر صورت، خودروهایی مانند مدل‌های بالا بسیار گران قیمت هستند و نمی‌توان برای رانندگی معمولی در خیابان از آنها استفاده کرد. تنها برای نشان دادن هنر، طراحی جذاب و ساخت استثنایی طراح و مهندس خودرو استفاده می‌شوند.

La Rose Noire نمادی از باارزش‌ترین خودروی جهان است که اخیرا ساخته شده و هیچ خودرویی مانند آن وجود ندارد. در نتیجه اگر بتواند برای چند دهه‌ همچنان در صدر باقی بماند، می‌‌تواند عنوان گران‌قیمت‌ترین خودروی جهان را از آن خود کند.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا