مکمل بنزین
خبرداخلی

کاهش قیمت خودروهای 94

همواره عرف بازار خودرو این بوده هر سال که میگذرد و مدل خودرو شما یکسال قدیمیتر میشود بطور خودکار از قیمت آن کاسته خواهد شد، ظاهرا امسال بازار خیلی زود دست بکار شده و فروردین ماه تمام نشده خودرو های مدل 94 افت قیمتشان را شروع کردهاند و تا دو میلیون تومان کاهش را هم شاهد بودند.

automotive-industry-in-iran1

گزارش ایسنا از فعالان بازار خودرو نشان میدهد خودروهایی چون تیبا و پراید مدل 94 تا 500 هزار تومان افت قیمت داشتهاند، این رقم در مورد L90 حدود یک میلیون تومان و برای خودروهایی مانند برلیانس و سراتو تا دو میلیون تومان نیز میرسد. البته این میزان افت مربوط به اتومبیلهای صفر کیلومتر سال 94 میباشند و بدیهی است در مورد خودرو های کارکرده بسته به میزان کارکرد این افت قیمت بیشتر نیز خواهد شد. 

البته با توجه به آنکه خودروسازان از اسفند سال گذشته محصولات خود را با مدل 95 عرضه کردند هم‌اکنون تعداد خودروهای صفرکیلومتر مدل 94 موجود در بازار، پایین است.

نکته جالبی که در این قیمت ها به چشم میخورد این است که خودرویی همچون برلیانس که از نظر بازه وکلاس قیمتی بیشتر به L90 نزدیک است تا سراتو اما تا دو برابر افت قیمت L90 یعنی تا دو میلیون تومان افت قیمت داشته و میتوان حدس زد در بازار اتومبیلهای کارکرده این وضع حتی شدت بیشتری هم داشته باشد.

ظاهرا علیرغم ازدیاد روز افزون خودروهای چینی، کماکان اما، حداقل هنگام خرید مردم کمی با دیده شک و نگرانی به آن نگاه میکنند، و چینیها هنوز نتوانستهاند آنچنان که باید این ذهنیت را از ذهن خریدارانی پاک کنند که اعتقاد دارند “مشتری اول و آخر ماشین چینی خودتی”!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا