مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

بهترین خودروهای سواری در بازه قیمتی ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان

امروز در چرخان سعی داریم به شما عزیزان کمک کنیم تا اگر قصد خرید خودروی سدان در رنج قیمت حدود ۷۰ الی ۸۰ میلیون تومان دارید، بهترین انتخاب خود را داشته باشید. در آشفته بازار خودرو که شما در انتخاب یک خودروی خوب با محدودیت زیادی روبرو هستید، کمتر پیش می‌آید که بتوانید یک خودروی مناسب انتخاب کنید، چرا که بازار داخلی کشورمان سرشار از خودروهای چینی بی‌کیفیت است.

اگر بخواهیم بر اساس قیمت، خودروی مناسب خود را پیدا کنیم با پولی معادل ۷۰ الی ۸۰ میلیون تومان ۳ انتخاب قابل قبول خواهیم داشت، این انتخاب‌ها نمایندگان کمپانی‌های رنو، جیلی و فاو خواهد بود. این ترکیب از خودروسازان فرانسویو چینی تشکیل شده. ما این خودروها را براساس کیفیت و امکانات و همچنین کشور سازنده برای شما رتبه‌بندی کرده‌ایم.

Fluence_EconomyMain

رتبه ۱: رنوفلوئنس

در جایگاه اول لیست ما خودروی پرقدرت و باکیفیت رنوفلوئنس قرار دارد البته نوع اتوماتیک این ماشین از قیمت بالاتری برخوردار است اما فلوئنس با گیربکس دستی به شایستگی در جایگاه اول قرار می‌گیرد. این خودرو که برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ توسط رنو به بازار معرفی شد به دلیل امکانات فراوان و فضای کافی کابین آنرا به عنوان یک خودروی محبوب بین خانواده سدان های متوسط قرار می دهد. کیفیت بالای این خودرو که از طریق کیفیت بالای ساخت، مواد اولیه و ارگونومی بالا بدست آمده است، بسیار رضایت بخش است. چهره زیبا و اسپرت این خودرو هیچگاه شما را خسته نمی‌کند.

طراحی جذاب این خودرو به خصوص در طراحی بخش جلویی این محصول جلوه متفاوتی به آن داده است. نوع LED بکار رفته در چراغ های جلو باعث شده تا این خودرو ظاهر لوکس تری داشته و میدان دید بهتری را در شب برای راننده فراهم آورد.

Fluence_rot1

رنو یک پیشرانه ۲.۰ لیتری با قدرت 143 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه را بر روی این خودرو سوار کرده است. با توجه به ابعاد و وزن1342  کیلوگرم این خودرو، موتور به راحتی جوابگوی نیاز شما خواهد بود و هیچگاه به اصطلاح کم نخواهد آورد. حداکثر سرعت  فلوئنس ۱۸۱ کیلومتر بر ساعت است. گیربکس ۶ سرعته دستی این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید تعویض دنده هوشمندانه و مناسبی داشته باشید. فرمان خودرو همچون نسل پیشین مگان از سیستم کمکی برقی بهره میبرد و به این ترتیب در سرعت های پایین و ترافیک شهری بسیار نرم است اما در سرعت های بالا سفت تر می شود تا کنترل راننده بر خودرو افزایش پیدا کند. مصرف این خودرو در شهر ۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر تعیین شده و همچنین در خارج شهر این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۲ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

Fluence_rot3

طراحی داخل خودرو از دو مفهوم تکنولوژی و مدرنیته بهره برده است. کیفیت مواد بکار رفته در آن، باعث شده تا مالک خودرو احساس رضایت خوبی داشته باشد. ظرافت های بکار رفته در این امکانات داخلی این خودرو باعث شده تا سرنشینان در زمان استفاده از آن، از سفر لذت بیشتری ببرند. طول کلی فلوئنس ۴۶۲۲ سانتی متر است و به این ترتیب از مدل های سدان نسل پیشین مگان (که در کشورمان هم تولید شده ) حدود ۱۶ سانتی متر بلند تر است. فاصله میان دو محور فلوئنس ۱۷۰۲ سانتی متر است که تقریبا برابر با فاصله محوری مگان استیشن نسل جدید است و به این ترتیب می توان گفت طراحان رنو برای افزایش فضای داخلی فلونس، آن را بر اساس شاسی مدل های استیشن مگان تولید کرده اند ضمن آنکه به این ترتیب فاصله محوری آن نسبت به مدل های سدان نسل پیشن مگان هم اندکی بیشتر است.

نقطه ضعف

در لیست خودروهای قیمت متوسط رنو فلوئنس یک خودروی بدون ضعف و کامل است چرا که با کمترین قیمت بهترین امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما عدم وجود کنسول وسط در مدل گیربکس دستی و صندلی  بدون امکان تنظیم ارتفاع دو ضعف نه‌چندان بزرگ برای این خودرو محسوب می‌شود. اما اگر بخواهیم یک ایراد اساسی از این خودرو پیدا کنیم باید به عدم وجود کیسه هوا برای سرنشینان عقب اشاره کرد.

قیمت :

حداکثر قیمت ۸۰ میلیون تومان

حداقل قیمت ۷۶ میلیون تومان

 

89532_besturn-b50-2014-010

رتبه ۲: فاو بسترن

خوشبختانه در کنار خودروهای بی‌کیفیت و بی‌اصالت چینی چند شرکت تراز اول چینی به بازار ایران آمده‌اند که یکی از این شرکت کمپانی فاو بوده‌است. خودروی بسترن B50F و یا همان آسا محصول کمپانی  FAW چین است. در سال 1990 میلادی، این کمپانی شراکت خود را با خودروسازی فولکس‌واگن آغاز نمود. کمپانی FAW را اولین خودروساز چین اعلام می کنند که بیشترین افتخارات صنعت خودرو چین را رقم زده است . طراحی ظاهری آسا انصافا زیبا و مدرن است شاید دلیل این همه طراوت و زیبایی موسسه ایتال دیزاین ایتالیا باشد که وظیفه طراحی این خودرو را بر عهده داشته است. برای ساخت این خودرو از پلتفرم نسل‌های گذشته مزدا ۶ بهره گرفته شده است که در سال ۲۰۰۸ در این خودروها دیده می‌شد. این پلت فرم توسط شرکت فورد طراحی شده است و فورد آن را در مدل‌هایی همچون اِج و فیوژن هم به کار برده است. در چراغ هاي جلو و عقب مي توان به بي‌ام‌و سري 5 اشاره كرد که این خودرو از آنها الهام گرفته است.

92076_besturn-b50-2014-004

موتور ۱.۸ لیتری با ۱۴۲ اسب بخار قدرت توسط خود فاو ساخته شده است. در حال حاضر آسا از یک گیربکس  ۶دنده تیپ ترونیک بهره می‌برد که از تولیدات شرکت AISIN ژاپن است. AISIN ژاپن  در حال حاضر تأمین‌کننده گیربکس خودروهایی همچون لکسس، مزدا، پورشه، MG و… است.

87749_besturn-b50-2014-029

زيبايي داخلي خودرو در كلاس خود و در مقايسه با رقباي خود خيره كننده است.داشبورد و روي درب ها و كنسول هاي مياني با پلاستيك نرمي از جنس مرغوب ساخته شده است.سيستم تعليق مولتي لينك اين خودرو منحصر بفرد و آرامش و ثبات فوق العاده اي در داخل كابين براي مشتري فراهم آورده است. شما وقتی قدم به داخل این خودرو می‌گذارید پیش زمینه فکری شما از خودروهای چینی کاملا دگرگون می‌شود و به این نکته خواهید رسید که خودروهای با کیفیت چینی هم وجود دارد. وجود انواع تجهیزات رفاهی در این خودرو شما را متحیر می‌کند.

نقطه ضعف

با وجود این که آسا از تجهیزات زیادی برخوردار است و کیفیت ساخت بالایی دارد نبود آپشن‌های کیلس استارت ،آینه تاشو ،لاستیک هانکوک وسنسور جلو و مانیتور به چشم می‌آید. همچنین ارتفاع کم این خودرو از سطح زمین ممکن است در برخی ناهمواری‌ها شما را دچار مشکل کند. همچنین کیفیت بلندگوها هم چنگی به دل نمی‌زند.

قیمت

حداکثر قیمت۷۶ میلیون‌تومان

حداقل قیمت ۷۲ میلیون‌تومان

 

Front-Left-03-N

رتبه ۳: جیلی Emgrand7 اتوماتیک

یکی از خودروهایی که با باز شدن راه برای ورود خودروهای چینی به ایران مورد استقال قرار گرفت Emgrand7 بود. خودرویی که حرف و حدیث‌های فراوانی را به خود اختصاص داد. شرکت جیلی در سال 1986 توسط شخص لی شوفو بنیان نهاده شد، در آغاز این کمپانی تنها به ساخت یخچال‌های خانگی می‌پرداخت ولی بعد از مدتی به ساخت خودرو روی آورد، نکته جالب اینجاست که بنیان‌گذار این کمپانی در آغاز فعالیتش، هزینه ساخت این مجموعه را با وام گرفتن از بستگان خود تأمین نمود! روند توسعه این موسسه همچنان ادامه یافت تا آن‌که در سال 2010 میلادی کمپانی ولوو سوئد را هم به تملک خود درآورد. خودرو Emgrand7 به عنوان نخستین خودرو چینی است که بر مبنای استانداردهای اروپایی تولید شده و توانسته مجوزهای لازم جهت عرضه در بازارهای اروپایی را کسب کند. طراحی اولیه این خودرو در سال ۲۰۰۶ میلادی صورت گرفت و بهبودهای صورت گرفته در آن، منجر به اخذ گواهینامه ۴ ستاره ایمنی از Euro NCAP در سال ۲۰۱۱ گردید.

پیشرانه ۱.۸ لیتری این خودرو قدرتی معادل 138 اسب بخار را به ارمغان آورده است. گیربکس ۶  دنده اتوماتیک و ۵ دنده دستی بر روی این خودرو نصب شده است. حداکثر سرعت این خودرو معادل 185 کیلومتر بر ساعت است که آن را قادر می‌سازد که طی زمانی معادل 10.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر دست یابد. اما آمار از شتاب ۱۲ ثانیه‌ای این خودرو حکایت می‌کند. مصرف سوخت این خودرو نیز در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷.۲ لیتر تعیین شده است.

01N

وقتی وارد کابین هیچ قسمتی وجود ندارد که نظر شما را جلب کند، چرا که سرتاسر کابین از جنس پلاستیک بی‌کیفیت پوشیده شده است و خلاقیت زیادی در داخل این خودرو بکار نرفته و شما با یک کابین ساده و تکراری روبرو خواهید شد. اما شاید وجود تجهیزات رفاهی قابل قبول کمی از ناامیدی شما کم کند.

نقطه ضعف

این خودرو نقاط ضعف زیادی نسبت به خودروهای رتبه ۱ و ۲ داد که از جمله آنها می‌توان به سواری نه‌چندان نرم و راحت و وزن نسبتا زیاد خودرو در کنار کابین طراحی شده ضعیف اشاره کرد. همچنین عدم وجود تجهیزات رفاهی مانند کروزکنترل ، استارت دکمه‌‌ای و دوربین عقب می‌تواند یک ضعف برای این خودرو محسوب شود.

قیمت

حداکثر قیمت ۷۸ میلیون تومان

حداقل قیمت ۷۰ میلیون تومان

 

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

‫26 دیدگاه ها

  1. الان این معایبی که برای بسترن و جیلی نوشتین شامل فلوئنس نمیشه؟ فلوئنس دنده ای کیلس داره؟؟ سنسور جلو و مانیتور داره؟؟؟ دوربین عقب داره؟؟ به نظر من اصلا جایگاه فلوئنس رتبه اول نیست. فلوئنس فقط چون رنو هست ارزش داره وگرنه هیچی نسیت. یعنی اگه الان شرکت رنو پیکان تولید میکرد بازم رتبه اول میزاشتین.

    1. فلوئنس از سواری خوبی برخورداره و کیفیت ساخت بالایی داره و در نظر سنجی کیفیتی در جایگاه بالاتری قرار گرفته.

    2. نه به زمانی که ایرانی ها از جنس چینی فراری بودن و جنس چینی رو آشغال محض میدونستن نه به الآن که انقدر طرفدار پیدا کردن!!!
      مردم ایران همین کارا رو میکنن که ایرانخودرو و سایپا به خودشون زحمت همکاری با خودروسازای مطرح اروپایی رو نمیدن و روز به روز همکاریشونو با چین گسترش میدن تا شاید اینجوری رضایت مردم ایران رو جلب کنن!!!

  2. الان این معایبی که برای بسترن و جیلی نوشتین شامل فلوئنس نمیشه؟ فلوئنس دنده ای کیلس داره؟؟ سنسور جلو و مانیتور داره؟؟؟ دوربین عقب داره؟؟ به نظر من اصلا جایگاه فلوئنس رتبه اول نیست. فلوئنس فقط چون رنو هست ارزش داره وگرنه هیچی نسیت. یعنی اگه الان شرکت رنو پیکان تولید میکرد بازم رتبه اول میزاشتین.

    1. سلیقه ها در ارتباط با ظاهر یک خودرو بسیار متفاوت هستش و شاید چیزی که شما قدیمی می دونین برای خیلیا جذاب باشه

  3. احتمالا از فلوئنس فقط عکسشو دیدین . از نزدیک ظاهرش شدیدا زشت و نا موزونه. اگه فلوئنس رو حذف کنیم از مقایسه فقط چینیا میمونن که واسه کامل شدن رقابتشون لیفان 820 هم میتونست باشه که به نظر من از دو تای دیگه بهرته

    1. نظر هر شخصی راجع به ظاهر یک خودرو متفاوته، چیزی که شما نقطه ضعف می دونید خیلیا نقطه قوت می دونن. لیفان ۸۲۰ هنوز تو بازار نیومده تا امتحان شو پس بده

  4. اينقدر خودروسازان طمع دارن و حرص و ولع پول دربرگرفتتشون كه حاضرنيستن ده ميليون كمتر بدندتا مردم كشورشون خودروي برند سوار بشن نه برن سراغ چيني كه فردا اذيت شن و بيفتن دنبال قطعه و گيرشونم نياد ماشينو بخوابونن تو پاركينگ و از اونجاييكه تنها كشوري كه ماشينشون جزء سرمايشونه ما هستيم بايد پولمون دوماه تا شش ماه صرف پيش فروش بشه بعدشم ماشينشون يا خراب يا زيرقيمت بفروشن ،وقتي ام وي ام 110جديدرو حاضر نشدن بيست تومن بدن و قيمت 29ميليون روش
    گذاش
    تن چه انتظار بيخودي دارم من.اگر كسي به فكر مردم بود وضع اقتصاد ما اين نبود و از دعاي خير مردم هم كه بود اقتصادمون مثل اقتصاد آلمان بهترين بود،كشور اسلامي بايد اقتصادش سرلوحه تمام يهودي ها و كليمي ها باشه و تو همه چيز سرآمد و تك باشه مثل دينمون كه بهترين دينه نه فقط صنايع دفاع و هسته اي،چطور پهبادامونو موشكامون تو دنيا تكه چرا اقتصادمون و خودروهامون و هواپيماهامون تك نباشه كه اينهمه كشته و تلفات نديم،رحم كنيم تا خدا بهمون رحم كنه

  5. ماشین چینی صفر حداقل40.50ب بالاس.همینو. ی. بیس سی تومن بزا روش.ی دس دوم تویوتا بگیر خیالت راحتِ.عمریه.

    1. هیج وقت اینکارو نکن چون:
      ۱. لذت مصرف یه وسیله نو رو از خودت می گیری.
      ۲. ماشین های کره ای حداقل ۴۰ تومان با معادل های چینی تفاوت قیمت دارن که وقتی خودرو دچار نقص شد هزینه ای چند برابری رو متوجه صاحبش می کنه . (ایا خرج قطعات کمری با مثلا بسترن مشابست؟)بخصوص اینکه وقتی شما دست دوم میخری کم کم به خرج میفتن.
      ۳. ماشین نو تا دو سال یا بیشتر گارانتی داره.
      من بسترن رو بهتون تضمین میکنم. اینو کسی داره میگه که حداقل ۲۵ سال مجله ماشین خونده. عالیه ولی (کیفیت رنگ متوسط. ارتفاع نسبتا پائین. فاقد LCD) بقیه: بهترین ماشین زیر ۸۰

  6. باسلام چرا شماها همیشه دنبال ماشینهای بی کیفیت هستین برید توی سایت مطالعه بکنید ببینید خود چینیا ماشینهای که تولید میکن سوار نمیشن چون هیچ چیزشون درست نیست شما اگر به فکر مردم مملکت خود هستید برید سراغ ژاپن کره فعلا توی آسیا بهترین ماشینها را تولید میکنن برید سراغ آلمان مگه ما از کشورها چی کم داریم که خودمون دست به تولید نزنیم در زمان شاه ایران بهترین کشور آسیا بود بهترین ماشینها را وارد میکردتمام کشورهای آسیا حسرت ایران میخوردن کشوری به روز بود الان نه

    1. رسول جان خودتو ناراحت نکن مردم ایران همین ماشینای کم کیفیت رو انتخاب کردن و باید به انتخاب و نظرشون احترام گذاشت.

    2. همچین میگی زمان شاه ،مثل اینکه در زمان طاغوت همه خودرو زیر پاشون بود آن هم از نوع با کیفیتش؟! نه جانم داشتن پیکان و ژیان آرزو ی بیشتر خانواده ها بود.

      1. تو همون زمان شاه که ایرانیها پیکان سوار میشدن کره حرفی برای گفتن نداشت.ضمنا ماشینهای وارداتی ما آریا و شورلت و بنز بود نه الآن مثل آسا و برلیانس و جیلی و…

  7. دوستاني كه اين انتخابه مردمه ايرانه و بايد بهشون احترام گذاشت احتمالاً از منطق چيزي نميدونن عزيزه من مشكله اصلي پوله پول!!!!اگه كسي پول داشته باشه ميره بنز و بي ام و و لكسس وغيره..رو ميخره عقله همه ميرسه وقتي هيچكس پول مجبور ميشه ماشين چيني بخره چون از آشغالايي كه ايران خودرو و سايپا دزد توليد ميكنن خيلي بهتره انتخاب بين بدوبدتره ابن دوستمونم كه اين مقاله رو نوشته رو اين حساب نوشته كه اقا با اينقدر پول فقط ميتوني اينارو بخري كه اگه تصادف كردي احتمال زنده موندنت بيشتره!يكم قبل از اين كه حرف بزنيم خوب راجع بهش فكر كنيم اتفاقي نمي افته بخدا

  8. گیربکس بسترن Asen هست نه Aisin این دوتارو باهم اشتباه نگیرید و نگید !

  9. به نظر شما بین رنو فلودنس دنده دستی،رنو سیمبل اتوماتیکLEوسراتو ۲۰۰۰ سایپا کدامیک بهتر است؟

    1. سلام. بستگی به سلیقه شخصی و نوع استفاده شما دارد. نظر شخصی بنده رنو فلوئنس است. البته نباید لذت رانندگی با خودرو دنده اتومات را نادیده گرفت اما ظاهر فلوئنس بسیار زیباست و از لحاظ فنی خودرو خوبی است

  10. تو این رنج قیمت یه تویوتا کمری گرند ۶ سیلندر کم کار سالم پیدا کنی سگش میارزه به همه اینا
    مصرفش با ۶ سیلندر حدود ۱۲ شهر ۸ جاده شتاب و قدرتش که معرکه فقط سالم باشه ۱۰ سال دیگه راحت میتازه اتوماتم هست

  11. بنظر من تو أين ماشين ها رنو بهتر است ولي با ٧٠ ميليون شما ميتانيد مزدا ٣ بخريد من ١٩ تا ماشين تو اين رنج قيمت عوض كردم و ميگم مردا ٣ خيلي بهتر از أين سه تا ماشينه نگران نباشيد قتعات نباشيد چون ماشين دست دو ميخريد مزدا ٣ از همه بهتره ولي اگر شاسي بلند ميخاين mvm x22 بخريد ولي مزاد ٣ بهتره شك نكنيد

  12. لیفان ۸۲۰ که یه سر و گردن از همه ی اینا بالاتره قیمت هم ۸۲ میلیون داره

    1. ماشين هاي چيني دو هزار نمي عرزن من خودم داشتم داشتم پارك ميكردم يواش خوردم به جدول شاي بگيد دارم چرت ميگم ولي باورتون نميشه بقل ماشينم به عمق ٢٠ سانتي متر رفت داخل يكي به من بگه آخه اينم شد ماشين رفتم داخل اينترنت تست تسادف و ديدم. ماشين كاملا له شده بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا