مکمل بنزین
تحلیلی

بعد از توافق هسته‌ای، خودروسازی ایران چه اتفاقاتی را به چشم دیده‌ است؟!

بعد از سال‌ها تحریم و جدال بالاخره چندی پیش توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی حاصل شد و در جریان آن آمریکا متعهد شده است که تحریم‌های موجود را از بین ببرد و گویا این موضوع در کنار خوشحالی ایرانیان برای سایر کشور‌ها نیز خوشحال کننده بوده و اکنون اغلب قدرت‌های جهانی در صدد ورود به بازار پر سود ایران هستند اما در این بین نام کمپانی‌های خودروساز بیشتر به چشم می‌خورد.

mercedes-benz-c-class_c204_modeloverview_814x383_09-2011

یکی از کمپانی‌هایی که از دوره مذاکرات نیز تب ورود به ایران را داشت اکنون هرچه بیشتر عزم خود را جزم کرده است و تصمیم دارد به شراکتی جدی با ایران خودرو بپردازد. مدیر امور منطقه آفریقا و خاورمیانه پژو در گفتگو با رویترز مدعی شده است که این شرکت در حال ورود به ایران است و شراکتش با ایران‌خودرو به مراحل پیشرفته‌ای رسیده اما ممکن است که با سایر خودروساز‌ها نیز همکاری‌های داشته باشد.

البته باید به این نکته نیز توجه داشت که پژو در طول سال‌های گذشته و در انتها سال 2011 یکی از بزرگترین خودروسازان خارجی در بازار ایران بود و اکنون نیز خودرو‌های زیادی از سوی این کمپانی در خیابان‌های ایران وجود دارند و بر اساس اطلاعات منتشر شده در سال گذشته حدود 350 هزار خودرو با برند پژو در ایران ثبت شده است.

VWC-OOW-K41325_ModelOverview

البته باید به این نکته نیز توجه کرد که این تنها پژو نیست که قصد ورود به ایران را دارد و کمپانی‌های صاحب نام‌تری نیز در این بین دیده می‌شوند که در این میان می‌توان به بنز، فولکس واگن، فورد و رنو اشاره کرد. انتظار می‌رود که رنو حضور خود را در ایران با ارایه نسخه‌های جدیدی از رنو لوگان یا همان تندر 90 ارایه دهد.

در طول روز‌های گذشته نیز یک هیئت تجاری آلمانی از سوی کمپانی‌های مختلف وارد ایران شدند و با مقامات ایرانی نشست‌هایی را داشتند و بر اساس آن گفته می‌شود که این کشور یکی از اولین‌ها در زمینه ورود تجاری به ایران بعد از توافق هسته‌ای خواهند بود. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که کمپانی‌ نظیر بنز تا سال 1348 در ایران فعالیت داشت اما روز به روز از میزان آن کاسته شد و این جدایی به حدی انجامید که این کمپانی فروش بنز در ایران را ممنوع اعلام کرد.

اما هرچه که باشد امیدواریم صنعت خودرو ایران در طول سال‌های آینده با همکاری غول‌های این حوزه نفسی تازه بکشد و مدیر عامل پژو این نفس تازه را “انقلاب نسلی” نسبت به پژو‌های فعلی موجود در بازار ایران اعلام کرد و مدعی شد که از آخرین نسل موتور‌های پژو در خودرو‌های جدید این کمپانی در ایران استفاده خواهد شد.

Kwid-HERO-3072x1728.jpg.ximg.l_12_m

رنو نیز خودرو Kwid را برای ورود به بازار ایران مناسب می‌داند و گفتنی است که این محصول یکی از ارزان‌ترین‌های این شرکت است که چندی پیش در هند عرضه شد.

سعید میرزاپور

عشق به آی‌تی و خودرو باعث شده که بتوانم با تغییرات سریع دنیا همگام باشم؛ امیدوارم در کنار یکدیگر تجربه خوبی از نرمی تکنولوژی و غرش خودرو داشته باشیم!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا