مکمل بنزین
گوناگونخبر

هر موتور دیزلی که در بریتانیا تست شده، در آزمون‌های انتشار آلاینده رد شده است

volkswagon 2

هنگامی که مردم به این لحظه از تاریخ اتومبیل نگاه میکنند، قطعا این لحظه را به عنوان لحظه‌ای می‌بینند که این صنعت به ماشین‌های برقی و خودکار تغییر یافته است. اما تغییر دیگری نیز در جریان است، تغییری که به دلیل سال‌ها فریب و محصولات تبلیغ‌شده دروغین توسط یکی از بزرگترین خودروسازان جهان به راه افتاده است.

رسوایی شرکت فولکس واگن دیزل گیت اکثر مردم را شگفت زده کرد و منجر به این شد که مصرف‌کنندگان با تردید بیشتری نسبت به پیش از خبرهای سپتامبر سال قبل، به اتومبیل‌ها نگاه کنند. این قضیه نه تنها در ایالات متحده بلکه در اروپا نیز صحت دارد، جاییکه تست‌ها نشان داد تعداد کمی از موتورهای دیزل در بریتانیا با استانداردهای آلایندگی هوا مطابقت دارند.

مانند آژانس حفاظت محیط زیست، وزارت حمل و نقل بریتانیا مشغول انجام آزمایش‌های آنتشار آلاینده بر روی موتورهای دیزل بوده است. در حالی که این آزمایش‌ها در ابتدا به محصولات تولید شده توسط  فولکس واگن، آئودی و دیگربرندهای گروه فولکس واگن محدود شده بود، آنها به تازگی به موتورهای دیزل سایر تولیدکنندگان نیز گسترش یافته‌اند.

به تازگی وزارت حمل و نقل ۳۷ مدل را مورد آزمایش در تست جاده‌ای دنیای واقعی قرار داده است که متاسفانه، نتایج به دست آمده بسیار متفاوت‌تر از تست‌های کنترل شده آزمایشگاهی بود. این اتفاق دقیقا مانند رویدادی بود که پیش از این فولگ واگن درگیر آن شد! 

اما این نتایج چقدر متفاوت بودند؟

به طور متوسط، وسایل نقلیه آزمایش شده در جاده پنج برابر حد قانونی اکسید نیتروژن تولید می‌کرده‌اند، و برخی از آنها خروجی‌ای تا ۱۲ برابر بیشینه مجاز داشته‌اند. در واقع می توان گفت که هیچ‌کدام از این وسایل در آزمایشات وزارت حمل و نقل موفق نبوده‌اند.  این وسایل نقلیه شامل طیف گسترده ای از خودروسازان از جمله مرسدس بنز، جگوار لندرور و فورد هستند. در مجموع، ۳۷ مدل آزمایش شده تقریبا معرف۵۰ درصد کل موتورهای دیزل فروخته شده در بریتانیا بین سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۵ است.

اما خبر خوب اینکه وزارت حمل و نقل هیچ مدرکی مبنی بر وجود دستگاههای مشکل‌دار غیرقانونی، مانند آنها که در ۱۱ میلیون وسایل نقلیه فولکس واگن در سراسر جهان یافت شد، پیدا نکرده است. همچنین، هیچ یک از موارد آزمایش شده قوانین فنی بریتانیا را نقض نکرده‌اند، به این دلیل که قوانین آلایندگی هوا حکم می‌کند که وسایل نقلیه باید در تست‌های آزمایشگاهی موفق باشند و نه در تست‌های جاده‌ای.

اما خبر بد اینکه دولت انگلیس در حال طراحی آزمایش‌های آلایندگی هوا در دنیای واقعی برای خودروهای جدید است. انتظار می‌رود که این آزمایش‌ها تا سال آینده اجرایی شوند. به همین منظور در ابتدا به خودروسازان برای خودروهایی که تقریبا دو برابر سطح آلاینده در جاده تولید می‌کنند، مجوز داده می‌شود. با این حال، تا سال ۲۰۲۰، استانداردها برای تست‌های آزمایشگاهی و جاده‌ای یکسان خواهد بود.

تعجب نکنید اگر مؤسسات آژانس حفاظت محیط زیست خیلی زود این آزمایش‌ها را در آمریکا اجرایی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا