مکمل بنزین
گوناگونخبر

حکم‌فرمایی خودروهای شاسی‌بلند بر نمایشگاه پکن

همه چشم‌ها به ماشین‌های شاسی بلند امسال نمایشگاه خودروی پکن دوخته شده است، جایی که مدافعان این صنعت در حال مسابقه در برابر رقبای محلی جهت رفع عطش رو به رشد داخلی برای وسایل نقلیه بزرگ‌تر هستند.

به گفته مارک روس، معاون اجرایی رئیس توسعه محصولات جهانی جنرال موتورز به شبکه خبری CNBC: «بازار شاسی‌بلندها (در چین) به نظر سیراب نشدنی ‌می‌رسد و شما شاهدید که شتاب می‌گیرد».

در روز دوشنبه که این رویداد ۱۰ روزه به روی رسانه‌ها گشوده شد؛ بازیکنان برجسته جهانی از جمله: مرسدس، هوندا، فورد، فولکس واگن و جنرال موتورز، شاسی‌بلندهای خود را به نمایش گذاشتند. بسیاری از این خودروها موسوم به «خودروهای مفهومی» و مدل‌هایی که در بردارنده سبک و فناوری جدید هستند، هنوز به تولید انبوه نرسیده‌اند. به عنوان مثال، خودروی مفهومی تی-پرایم فولکس واگن یک خودروی ترکیبی پلاگین با داشبورد با تکنولوژی بالاست.

به گفته نامریتا چاو، تحلیل‌گر ارشد مرکز تحقیقات خودرو IHS، «در چین، افزایش قابل توجه‌ای برای خودروهای بزرگ مشاهده می‌شود که خودروسازان را وادار به بررسی افزایش فضا و تعداد سرنشین در شاسی بلندها کرده است.»

« به عنوان مثال، فورد یک ردیف سوم به شاسی بلند اج خود اضافه کرده و ظرفیت آن را از ۵ سرنشین به ۷ سرنشین تغییر داده است. خودروسازان از این ترفندها برای به دست آوردن سهمی در بازار چین بهره می‌گیرند.»

طبق گفته IHS، فروش شاسی بلندها در داخل رشدی ۵۲ درصدی در سال ۲۰۱۵ داشته و یکی از معدود بخش‌هایی است که از روندی رو به رشد برخوردار است. به گزارش جدید فیچ ریتینگز که روز دوشنبه به چاپ رسید، با استناد به « کاهش قیمت پرفروش‌ترین مدل‌های خودروسازان برجسته، که نشان‌دهنده افزایش رقابت در بخش شاسی بلندها است، تنها در ماه مارس، تقاضا برای شاسی بلندهای چینی ۴۲.۶ درصد افزایش داشته است.»

A BAIC Motor EX200 EV electric sports utility vehicle at the Beijing International Automotive Exhibition on April 25, 2016. Tesla Motors and BYD Co. are among manufacturers showing 147 new-energy vehicles at this year's show.

چاو گفت: تا کنون، با وجود قیمت‌های ارزان‌تر ارائه شده توسط برندهای داخلی، هنوز برندهای بین‌المللی پیشتاز هستند.

مدل CS35 خودروی چانگان، اولیت تاخت شرکت چونگ کینگ به عرصه شاسی بلندهاست، که تنها با قیمت ۱۰۰۰۰ دلار شروع شد اما، به نظر نمی‌رسد چنین قیمت رقابتی‌ای مدیران بین‌المللی را نگران کرده‌ باشد.

مارک روس اشاره کرد: «ما قصد داریم خود را از نظر کیفیت، اتصال و دوام متمایز کنیم و در بخش قیمت نیز قادر به رقابت خواهیم بود.»

اما مقررات جدید می‌تواند عزم برندهای خارجی را محک بزند.

دومین اقتصاد بزرگ جهان در نظر دارد استانداردهای مربوط به آلایندگی اتومبیل‌ها را در تلاش برای کنترل آلودگی هوا تا سال ۲۰۱۷ سخت‌گیرانه‌تر کند. به گفته رویترز، انتظار می‌رود این قوانین جدید میزان آلاینده‌‌های مجاز برای خودروهای گازوئیلی و وسایل نقلیه دیزلی سنگین را به نصف کاهش دهد.

این هفته تویوتا بیان کرد: قوانین جدید به توانایی خودروسازان ژاپنی برای رسیدن به فروش ۲ میلیون خودرو تا سال ۲۰۲۵ در چین ضربه می‌زند.

اما شرکت‌ها به طور فزاینده‌ای به دنبال یافتن راه‌های تازه برای باقی ماندن در جهان اقتصاد سخت‌گیرانه سوخت هستند.

به بیان چاو، خوروسازان در حال حاضر با استفاده از شارژرهای توربو با موتورهای کوچک‌تر و ساخت خودروهای سبک‌تر به دنبال کاهش مصرف سوخت هستند. نمایشگاه خودروی پکن هر دو سال یک بار، بر اساس تغییر سالانه با نمایشگاه خودروی شانگهای برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا