مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

برابوس اسمارت فورفور را ببینید

بارابوس این‌بار به سراغ محصول الکتریکی، کوچک و هوشمند دایملر رفته است. برابوس علاوه بر یک موتور توربوی قدرتمند، بخش‌های داخلی و سیستم تعلیق اسمارت را بهبود بخشیده است و حالت اسپرت را بر روی این خودرو پیاده کرده است. این محصول که در نمایشگاه پکن نیز به نمایش درآمده، از ماه جولای سال جاری با قیمت پایه 19710 یورو، در بازار اروپا ارائه خواهد شد.

Brabus-Smart_forfour-2017-800-01

برابوس با تغییراتی که بر روی اسمارت اعمال کرده باعث افزایش قدرت و حداکثر گشتاور این محصول به میزان 5 کیلو وات و 23 نیوتن متر شده است. توان ۸۰ کیلو واتی و قدرت ۱۰۹ اسب بخاری در حداکثر گشتاور ۵۷۵۰ دور بر دقیقه و حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت نتیجه تغییرات اعمال شده برابوس بر روی اسمارت بوده است. در این محصول میزان فشار تزریق سوخت در موتور همچنین هوای وارد شونده به موتور بهبود یافته و خروجی آن حدود ۲۰ درصد نسبت به موتور توربوی استاندارد افزایش یافته است و سبب شده فورفور بتواند در ۱۰.۵ ثانیه از سرعت صفر به صد برسد.

Brabus-Smart_forfour-2017-800-07

از دیگر تغییرات برابوس می‌توان به مواردی چون صدای اگزوز بلندتر، تنظیمات بهتر برای سیستم فرمان و تجدیدنظر در گیربکس دو کلاچه ۶ سرعته با استفاده از سیستم موسوم به “Race Start”  اشاره کرد. سیستم “Race Start”،سبب می‌شود اسمارت فورفور بهینه‌ترین دور موتور را در تماس کلاچ برای ایجاد بیشترین شتاب داشته باشد. انتخاب رنگ قرمز براق برای پوشش خارجی نیز بسیار خلاقانه بوده است.

Brabus-Smart_forfour-2017-800-0a

در قسمت داخلی برای اینکه خودرو با تغییرات موتور سازگار شود، و حالت اسپرت به خود بگیرد، برابوس روکش‌های داخلی را تغییر داده و از چرم مشکی و خاکستری برای صندلی‌ها استفاده کرده است. دوخت قسمت‌های داشبورد و دیگر قسمت‌های داخلی نیز تغییر کرده است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا