مکمل بنزین
خبرداخلی

عدم تاثير توافقات هسته‌ای در كاهش قيمت خودرو!

پس از سال‌ها، بالاخره توافق هسته‌ای صورت گرفته است و تمامی ما، انتظار داریم در صنعت خودرو، پیشرفت و بهبودهایی دیده شود. یکی از توقعاتی که اکثر مردم در این روزها دارند، کاهش قیمت خودروها است، اما باید گفت اين تصور در خصوص قيمت خودرو چندان واقع بينانه نيست و بعید است که فعلا چنین اتفاقی رخ دهد.

Car-insurance-Savings_31345647

قاسم خاكپور كارشناس حوزه خودرو در مورد قيمت خودرو در زمان پسا تحريم گفت:

متغيرهای تاثيرگذار بر قيمت خودرو در بازار داخلي، شامل هزينه‌های تامين مواد اوليه و قطعات، هزينه‌های نيروی انسانی، سربار و نرخ ارز مبادله‌ای است كه چون سياست‌های ارزی دولت بر عدم كاهش نرخ ارز مبادله اصرار دارد، کاهش هزینه‌های سفارش‌گذاری و پایین آمدن خودرو، صورت نخواهد گرفت. در نتیجه، خودروسازان باید از فرصت به‌وجود آمده در راستای افزایش تیراژ و تنوع تولید و بهبود کیفیت محصولات خود استفاده کنند.

وی، با اشاره به نتایج مثبت ناشی از رفع تحریم‌ها در بلند مدت نیز افزود:

با يك تاخير زمانی پس از توافق هسته‌ای، اميدواريم که شاهد خروج رکود از بازارهای سرمایه باشیم و به تبع اين رونق اقتصادی، احتمال بروز تورم و افزايش قيمت‌ها چندان دور از انتظار نيست؛ بدين ترتيب كاهش قيمت خودرو علي‌رغم تصور عمومی، در حال حاضر غيرممكن به نظر می‌رسد.

 

البته، او پيش‌بينی نمود با توجه به كاهش انباشت ذخاير ارزی در كشور چين و افزايش هزینه‌های واردات خودروهای چيني شاهد كاهش نرخ و حجم واردات خودروهای بی‌كيفيت از اين كشور خواهيم بود.

مهدی خرسندی

یک نوجوان عاشق فناوری روز دنیا خوشحالم که برای شما عزیزان می‌نویسم و امیدوارم که متفاوت‌ترین تجربه رو در چرخان داشته باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا