مکمل بنزین
اپلیکیشنخبر

بازی دنده 2: تجربه یک درگ متفاوت با خودروهای ایرانی!

ir.fanafzar.orcagamesبه جرات می‌توان گفت یکی از بهترین بازی‌های گرافیکی ایرانی که تا به‌حال وارد صنعت بازی‌سازی تلفن همراه شده، دنده ۲ است. این بازی که توسط استودیو ارکا گیمز ساخته و شرکت خوش‌نام فن‌افزار شریف نشر آن را بر عهده دارد، تجربه‌ای عالی از مسابقات درگ شهری را در اختیار شما قرار می‌دهد. محیط کاملا سه بعدی و جزيیات دقیق دنده۲ رابه یکی از پرطرفدارترین بازی‌های ایرانی اندروید تبدیل کرده است. طراحان این بازی علاوه بر این که در محیط سازی آن فوق‌العاده بوده‌اند در قسمت قرار گیری زاویه نمایش دوربین‌ها بسیار خلاقیت به خرج داده‌اند که حس سرعت را به شما القاء خواهد کرد. در اکثر بازی‌های درگ، دوربین موازی با ماشین روی یک ریل حرکت می‌کند و هیچ زاویه‌ای به خود نمی‌گیرد اما در دنده دو شاهد چرخش نسبی دوربین هستیم. ابتدای بازی دوربین تقریباً پشت ماشین‌ها قرار دارد و بنا به فاصله‌ی شما به رقیب، جلوتر یا عقب‌تر می‌رود.

photo_2016-05-03_02-25-09

گیم پلی اصلی روی دقت عمل و سرعت شما در بکارگیری نیترو و عوض کردن دنده بنا شده است. اگر شما بازی را به درستی آغاز نکنید و در تعویض دنده عملکرد خوبی نداشته باشید، نمی‌توان انتظار داشت که برنده بازی شوید. بازی چند مرحله مختلف از جمله مسابقات آزاد، و رقابت با نفرات برتر و حریفان فرضی دنبال می‌شود. البته غیر از آن مسابقه‌ی اول، دیگر چیزی نیست که شما را دنبال خود بکشد و انگیزه‌ای باشد برای ادامه‌ دادن بازی. تمام تقصیرها هم می‌افتد سر مهم‌ترین جنبه‌ی دنده دو یعنی گیم‌پلی آن. در بازی‌های این چنینی که زمان‌بندی حرف اول را می‌زند، عدم وجود کنترل‌هایی که پاسخگویی سریع و بی‌نقصی داشته باشند عذابی است که تحمل بازی را به شدت مشکل می‌کند. شما وقتی دکمه‌ی + را لمس می‌کنید انتظار دارید دقیقاً همان لحظه دنده عوض شود، اما در «دنده دو» بارها و بارها پیش می‌آید که دستورها درلحظه انجام نمی‌شوند و فقط یک اشتباه کافی است تا بازی را ببازید. طراحان دنده ۲ با آپدیت‌های مختلف سعی دارند کم‌کم تمام مشکلات و نواقص بازی را رفع کنند.

photo_2016-05-03_02-36-27

یکی دیگر از قسمت‌های جذاب دنده۲، گاراژ اختصاصی شماست که در طول بازی می‌توانید از طریق سکه‌هایی که در اختیار شما قرار داده می‌شود و یا سکه‌هایی که از طریق حساب کافه بازار ‌می‌خرید، خودروهای متنوع و زیبا را خریداری کرده و با اعمال تغییرات فنی و ظاهری، علاوه بر قدرت، خودروی خود را تیونینگ کنید. البته بخش شخصی‌سازی دنده دو حرف زیادی برای گفتن ندارد و «اسپورت کردن» ماشین به تعویض رنگ بدنه، انتخاب استیکرها و ساخت پلاک محدود می شود. شما برای شخصی کردن متفاوت خودروی خود تجهیزات دیگری جز امکاناتی که بازی در اختیارتان قرار می‌دهد، ندارید.

بازی‌سازان دنده۲، یک طرح گرافیکی عالی شبیه به مکانیک، در اختیار شما قرار داده‌اند تا در تمام مراحل بازی از مشورت‌های او بهرهمند شوید و مسابقه را به بهترین نحو ممکن برگزار کنید.

photo_2016-05-03_02-00-34

منوي دنده دو در کنار سادگي بسيار زيبا طراحي شده. تنظيمات بازي از گزينه هاي بسيار پرکاربرد و مفيدي برخوردار است.یکی از نکات جالب در صفحه منوی بازی نگاه کلی به مدل ماشین خود است که حتی میتوان مدل را چرخاند و ماشین خود را از زاویه های مختلف تماشا کرد. قسمت تنظیمات این بازی به نحوی طراحی شده که شما می‌توانید گرافیک بازی را کم و یا زیاد کنید تا با گوشی هوشمند شما هماهنگ شود.

photo_2016-05-03_02-25-17

بازی دنده۲ به‌طور کلی یک بازی گرافیکی عالی از طراحان ایرانی‌ بوده اما نواقص مختلفی هم دارد که امیدواریم شرکت سازنده در آپدیت‌های بعدی تلاش بیشتری برای بهتر شدن دنده۲ کند. چرا که در بازی سازی گرافیک اگر چه یک بخش مهمی از کار را تشکیل می‌دهد اما همه چیز نیست. همین حالا این بازی کاملا ایرانی را از کافه بازار دانلود کنید و لذت ببرید.

bazar-logo

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

  1. سلام
    به نظر من بهترین بازی driving
    تا آخر هم بردمش
    فقط لطفا نسخه بروزرسانیش رو سریع بدید بیرون

  2. سلام دوستان من ۴ ماه بازی دنده ۲ رو دارم همش میاره که کمتر از یک دقیقه صبر کن باک بنزینت پر میشه اما پر نشده هنوزم اگه کسی میتونه لطفا راهنمای کنه اندروید گوشیمم پایین نیست گلکسی a5 حتی به پشتیبانی پیام دادم گفتن بروز رسانی بیاد مشکلت حل میشه اما بروز رسانیم کردم درست نشد

  3. بازی خوبیه ولی نمی تونی خوب اسپرت کنی ویک چیزی که ازیتم میکنه چرا پارسELX وسورن توربو نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا