مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی بلند جدید زوتی را ببینید!

زوتی با ۲ محصول به نمایشگاه پکن ۲۰۱۶ آمده، یکی از آن‌ها کپی دقیقی از پورشه ماکان است و دیگری محصول کانسپت، با نام T300 که رگه‌های تقلید در آن کمتر دیده می‌شود. به‌نظر می‌رسد طراحان Zotye دیگر تصمیم گرفته‌اند دست به‌کار شوند و از کپی دقیق محصولات خودداری کنند یا اگر هم کپی می‌کنند به شکلی باشد که ترکیبی از چند خودرو را کنار هم جمع کنند تا تقلید آن‌ها زیاد مشخص نشود.

zotye-t300-bj-1-660x487

خط تولید T300 به عنوان یک شاسی‌بلند جمع و جور قرار است تا سال ۲۰۱۷ در چین راه‌اندازی شود. اگر چه طراحی این محصول هنوز نهایی نشده و به عنوان یک پیش نمایش به صحنه نمایشگاه آورده شده، اما موتور ۱.۵ لیتری توربو با ۱۶۲ اسب بخار قدرت به عنوان منبع انرژی T300 می‌تواند انتخاب این کمپانی باشد. Zotye در بسیاری از محصولات خود از این موتور البته بدون توربو بهره‌ گرفته بنابراین احتمال استفاده از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو بسیار قوی است.

zotye-t300-bj-2-660x380

zotye-t300-bj-3-660x510

به‌نظر می‌رسد Zotye بر روی این محصول خود برای تولید انبوه تغییراتی اعمال کند چرا که خطوط بین ستون‌ C-D بسیار پیچیده‌اند و کار تولید انبوه آن‌ها سخت است؛ همچنین چراغ‌ها پیش از حد بزرگ هستند و پنجره‌های عقب از سایز کوچکی برخوردارند. قسمت جلوی T300 خوب طراحی شده ولی عالی نیست اما از طرح جسورانه خوبی برخوردار است؛ البته کمی شباهت به محصولات سدان جنسیس دارد.

zotye-t300-bj-5-660x553

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا