مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودروی بدون سرنشین گوگل منجر به یک تصادف جانی شد!

کمپانی گوگل مدت زمان نسبت زیادی است که بر روی خودرو‌های خودران و یا همان بدون راننده کار می‌کند و موفقیت‌های زیادی را نیز در این زمینه کسب کرده است و بعد از آزمایش‌های فراوان این کمپانی چندی پیش توانست این خودرو‌ها را در خیابان‌های آمریکا بررسی کند و در حال حاضر خودرو‌های این کمپانی تست‌های خود را در شهر Mountain View پشت سر می‌گذارند و تاکنون در کل 1.9 میلیون مایل رانندگی کرده‌اند که این میزان تاکنون به 14 تصادف انجامیده که البته خود گوگل مدعی گشته است که در هیچ کدام از آن‌ها خودرو گوگل مقصر نبوده است.

Google's_Lexus_RX_450h_Self-Driving_Car-(1)

چندی پیش نیز اولین تصادف منجر به جراحت توسط این خودرو‌ها صورت گرفته است. 16 جولای 2015 بود که یکی از SUVهای خودران گوگل در حال تست بوده که یک خودرو از پشت با خودرو گوگل تصادف می‌کند و سرنشینان این دستگاه آسیب دیده و به بیمارستان منتقل می‌شوند.

باید به این نکته توجه داشته که گوگل مجبور است بر اساس قانون یک راننده را نیز بر روی خودرو‌های خود قرار دهد تا در مواقع مورد نیاز وارد عمل شوند. در حال حاضر 20 دستگاه از SUVهای کمپانی لکسوس که به سیستم خودران گوگل مجهز شده‌اند مراحل تست این سرویس را پشت سر می‌گذارند.

سعید میرزاپور

عشق به آی‌تی و خودرو باعث شده که بتوانم با تغییرات سریع دنیا همگام باشم؛ امیدوارم در کنار یکدیگر تجربه خوبی از نرمی تکنولوژی و غرش خودرو داشته باشیم!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا