Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

تسلا و تولید کامیون های عظیم برقی!

نیکولا موتورز که بسیاری آن را بانام نیکولا‌ تسلا می‌شناسند ۲ طرح از محصولات آینده خود را معرفی کرده است. یک کامیون کشندهٔ کلاس 8 نیمه الکتریکی با نام One و یک UTV  تمام الکتریکی با نام Zero. نیکولا نام پایه گذار این شرکت بوده که بعد از مرگ وی و توافق جانشینان نیکولا، این شرکت به مالکیت تسلا با مدیریت ایلان ماسک درآمد. حال با آشنایی مختصر با این خودروسازی به سراغ طرح‌های ارائه شده این شرکت می‌رویم.

کشنده نیمه الکتریکی One از باطری‌های 320 کیلووات ساعتی بهره می‌برد که قدرت خارق‌العاده‌ای برابر 2000 اسب بخار تولید می‌کنند. باطری‌های این کشنده از بیش از 32 هزار سلول لیتیوم یون تشکیل‌شده که حدود سه برابر باطری‌های تسلا مدل S P90D است. مدل اصلی One یک مخزن گاز طبیعی را در خود جای داده که با پر بودن آن و همچنین شارژ بودن باتری‌، این کشنده می‌تواند مسافت ۲۰۰۰ کیلومتر را طی کند. به گفتهٔ شرکت نیکولا، هزینهٔ پیمودن هر کیلومتر با کامیون One معادل نیمی از هزینهٔ یک کامیون دیزلی است. این کامیون نیمه الکتریکی با بار کامل می‌تواند در کمتر از 30 ثانیه از صفر به‌۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و در سربالایی‌ها حداکثر سرعت آن نیز عدد ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را نمایش خواهد داد.

Nikola-One-02

 

کامیون جدید نیکولا علاوه بر پیشرانه الکتریکی، مجهز به یک توربین شده که به همراه سیستم احیای انرژی ناشی از ترمزها، باطری‌ها را شارژ می‌کند. این توربین که با استفاده از گاز طبیعی فشرده یا CNG کار می‌کند، قدرتی در حدود 550 اسب بخار تولید نموده و آن را مستقیماً به باطری‌ها انتقال می‌دهد. به گفته مسئولان نیکولا  این توربین به‌طور اختصاصی برای One طراحی‌شده و توانایی روشن و خاموش شدن را در عرض چند ثانیه دارد. این سیستم که برای اولین‌بار در جهان در محصولات نیکولا استفاده شده بدون شک آینده کشنده‌های بزرگ را متحول خواهد کرد. باتری این کشنده به قدری قدرتمند است که فقط با یک‌بار شارژ می‌تواند مسافتی معادل 1300 تا 2000 کیلومتر را طی کند.

محصول دیگر این شرکت آمریکایی یک مدل تماما الکتریکی به‌نام Zero است که با یک پلتفرم سبک‌وزن و یک باطری 50 کیلووات بر ساعتی، قدرتی معادل 520 اسب بخار تولید می‌کند. این خودرو با یکبار شارژ این توانایی را دارد که مسافتی بین ۱۶۰ تا۲۴۰ کیلومتر را طی کند. Zero از شتاب عالی‌ای برخوردار است و می‌تواند در کمتر از ۳ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ برسد. البته هر دو خودروی مطرح شده به صورت یک طرح هستند که مراحل ساخت آن‌ها به زودی آغاز خواهد شد.

Nikola-Zero-01

نیکولا موتور برای محصولات خودروهای آینده خود از همین الان شرایط پیش خرید را فراهم کرده و علاقه‌مندان این دو محصول را به سایت خود فراخوانده است. خریداران می‌توانند با پرداخت 1500 دلار برای کامیون و 750 دلار برای zero، آن‌ها را از هم‌اکنون سفارش دهند. این شرکت برای 5000 خریدارِ اولِ  One به میزان 380 هزار لیتر گاز رایگان به عنوان اشانتیون در نظر گرفته که به گفتهٔ نیکولا این میزان گاز برای پیمودن 1.6 میلیون کیلومتر کافی است. البته امکان اجارهٔ کامیون‌های One با پرداخت ماهیانه 5 هزار دلار نیز وجود خواهد داشت. این مبلغ شامل اجارهٔ کامیون، سوخت نامحدود، پیمایش نامحدود و تعمیر و نگهداری کشنده می‌شود. مسئولان این شرکت در صفحه توئیتر خود ادعا کرده‌اند نتیجه همکاری نیکولا موتورز با شرکت‌های دانش بنیان و بزرگ آمریکایی سبب شده محصولاتی خلق شوند که پیش از این فقط در فیلم‌ها مشاهده می‌شدند.

مدیرعامل فعلی نیکولا قبل از ورود به این شرکت، مدیر عامل شرکت dHybrid سیستم، شرکت فن آوری ذخیره سازی گاز طبیعی بود که در ماه اکتبر 2014 توسط یکی از بزرگترین ارائه دهندگان فولاد در امریکا، یعنی صنایع وورتینگتون خریداری شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.