مکمل بنزین
خبر

بی‌ام‌و i8 با ظاهری جدید از آینده!

GIC_BMWi8Futurism_frontB_13_WEB

GARAGE ITALIA با آینده‌گرایی، مدلی هنری و متفاوت از این خودرو را به نمایش گذاشت. در نگاه اول، بیننده شاهد یک i8 با رینگ‌های تورببینی شکل 20 اینچی و نقاشی خیره کننده وینیلی است و در حقیقت تمام ماجرا به همین تغییرات خلاصه می‌شود. اگرچه مدل آینده‌گرای i8 هنوز به دو دلیل جالب توجه است. دلیل اول نقاشی لاپو الکانا از GARAGE ITALIA بر روی بدنه این خودرو و طراحی آن بر اساس شهر تورین در ایتالیا بوده و دلیل دوم، پوشش وینیلی که تقریبا تمام سطح این خودرو به جز شیشه‌ها را پوشانده است. این پوشش از کار گیکومو بلا، نقاش آینده‌گرای ایتالیایی اقتباس شده و به صورت کلی باعث یادآوری مدل هنری  BMW M3 GT2 انجام شده توسط Jeff Koon، حداقل در ارتباط پالت با کثرت در کار، برای بیننده می‌شود. اما جدا از اینکه این i8 یک مدل رسمی هنری از خودروی بی‌ام‌و نیست، تفاوت بزرگ به تاریخ کار بلا بر میگردد. طرح نورهای خیابانی مربوط به سال 1909 میلادی است.

GIC_BMWi8Futurism_sideC_06_WEB
آینده‌گرایی در ابتدا بدون دانش و یا تجربه خاصی تنها یک حرکت هنری بود که با پیشرفت‌های نکنولوژی در اوایل قرن 20 میلادی همراه شد. همراهی با صنعت و مکانیزه‌گی و صنایع مصنوعی مدرن مانند کارخانه‌ها، قطار، هواپیما و مخصوصا اتوموبیلها، باعث ظهور و قوت گرفتن پیشرفت‌های اجتماعی شد.

GIC_BMWi8Futurism_backA_08_WEB

بسیاری از کارهی انتزاعی‌تر «بلا» بازتاب مفهوم آلمانی پویایی و تحرک است. او به دنبال تبدیل حرکت انسانها، حیوانات و حتی ماشین‌ها از طریق فضا و مکان، در دو بعد و روی بوم نقاشی بود. کارهای «بلا» به طور معمول ترکیبی از انرژي زیاد و توهم است. بسیاری از نقاشی‌های وی مانند albeit in fragmented و fractalized forms با اتوموبیل‌ها آمیخته بود. از طرفی امسال پنجاهمین سالگرد حضور بی‌ام‌و در ایتالیا بوده و این بهانه خوبی برای ترکیب یکی از پیشرفته‌ترین خودروهای آلمانی و اقتباسی از کارهای یکی از پیشگامان آینده‌گرایی است.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا