Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

قابلیت های جدید گوگل برای نرم افزار Android Auto !

طی همایش سالانه برنامه‎نویسان گوگل آی/او (Google I/O)، این غول جستجو اعلام کرد که ویژگی‎های جدیدی به نرم‎افزار اندروید اتو (Android Auto) اضافه خواهد شد که از بین آن‎ها می‎توان به قابلیت عملکرد بدون نیاز به یک واحد اطلاعاتی سازگار با آن در اتومبیل، اشاره کرد.

نرم‎افزار اندروید اتو پیش از این دارای یک ویژگی شبیه به این بود که با سیستم صوتی Apple CarPlay با دو فناوری تنظیم شده بود و به سیستم عامل‎های مربوطه تلفن همراه هوشمند آن‎ها این امکان را می‎داد که یک رابط آینه‏‎ای اما بسیار ساده را در اختیار صفحه نمایش سازگار اتومبیل قرار دهد. بدین طریق، راننده و سرنشینان می‏توانند از صفحه نمایش لمسی اتومبیل برای ایجاد ارتباط آسان و سازگار با برنامه‏‎های کاربردی گوشی هوشمند یک شخص سوم (از جمله: نقشه‎ها، جهت‏‎یابی، موسیقی و ارسال پیام) استفاده کنند.

hyundai-sonata-android-auto-google-maps

به‏‎روزرسانی جدید اندروید اتو این امکان را به این نرم‏‎افزار می‎دهد که هنگام عدم اتصال به یک سیستم اطلاعات و سرگرمی سازگار، همانند یک برنامه کاربردی مستقل عمل کند. در این حالت، برنامه اندروید اتو گوشی هوشمند را در حالت ساده “حالت اتومبیل” با آیکون بزرگی به همین نام قرار خواهد داد. این برنامه دارای سیستم تشخیص صدا بوده و عملکردی بسیار ساده در صفحه نمایش دارد که مشابه عملکرد معمول صفحه نمایش سیستم اطلاعات و سرگرمی است. این ویژگی جدید به کاربران اندروید اتو این امکان را می‎دهد که حتی در خودروهای قدیمی‏تر و ساده‎تر بدون داشتن رابط صفحه نمایش سازگار نیز از آن استفاده کنند.

با وجود اینکه بسیاری از تولیدکنندگان خودرو اخیرا تصمیم به استفاده از گوشی‎های هوشمند آینه‏ای در اتومبیل‏های خود گرفته‏اند، برخی از آن‏ها از جمله تویوتا تمایلی به استفاده از اندروید اتو یا سیستم Apple CarPlay در خودروهای خود نشان ندادهاند.

سایر ویژگی‏‏‎های اندروید اتو که به تازگی در همایش گوگل آی/او اعلام شده‏اند، عبارتند از قابلیت استفاده از عبارات کلیدی مانند: “OK Google” بجای دکمه فشاری برای فعالسازی بخش تشخیص صدا. این کمپانی، برنامه جهت‎یابی Waze را نیز با اندروید اتو سازگار کرده تا کاربران درصورت تمایل بتوانند از طریق Google Maps از آن استفاده کنند.

نرم‎‏افزار اندروید اتو برای خودروهای دارای Wi-Fi hotspot نیز می‎تواند رابط ساده خود را به سایر گوشی‎های هوشمند متصل ساخته و قابلیت کنترل از راه دور سیستم اطلاعات و سرگرمی را برای سرنشینان صندلی عقب خودرو نیز فراهم سازد.

هم اکنون کمپانی هوندا و هیوندا درحال آماده‎سازی برنامه‏‎های کاربردی و بهره ‏برداری از آن‎ها هستند. اطلاعات زیادی درمورد نرم‎افزارهای این دو کمپانی پیشگام در دسترس نیست، فقط می‎دانیم که قابلیت دسترسی به امداد جاده‏ ای و گزارشات مربوط به خدمات در اندروید اتو و ارسال پیام‎‏های هشدار درصورت خارج شدن اتومبیل از محدوده مشخصی توسط شخص دیگر را در بر می‎گیرد.

ویژگی‎های جدید نرم ‏افزار اندروید اتو در سال جدید برای تمامی افراد دارای گوشی مجهز به Android Lollipop (5.0) یا نسخه قدیمی‎تر آن قابل‎دسترس خواهند بود.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.