مکمل بنزین
گوناگونخبر

مرسدس بنز GLB، کراس اووری جدید از ژرمن ها!

کمپانی آلمانی مرسدس بنز در تدارک معرفی یک مدل جدید برای خط تولید محصولات کراس اوور خود بوده و شنیده­ ها نشان می دهد که برای این تازه وارد عنوان GLB انتخاب شده است. این محصول جدید که از طراحی و ساختار جدید مرسدس تبعیت می­کند، از لحاظ جایگاهی، بین کراس اوور GLA و SUV مدل GLC قرار گرفته و در واقع به نوعی الهام گرفته شده از خودروهای سری B این کمپانی آلمانی است.

mercedes-glb-mule-001

همانگونه که سری GLC به خانواده کلاس C و سری GLE به خانواده کلاس E خودرو های مرسدس بنز مرتبط است، سری جدید GLB هم زیر مجموعه و عضو جدیدی از خانواده کلاس B محسوب می­شود. مرسدس با معرفی این محصول جدید نشان داد که روند سرمایه گذاری خود را بر روی کراس اوورهای کوچک به صورت جدی دنبال می­کند و در این حوزه رقبایی همچون بیامو X1 و آئودی Q3 را هدف قرار داده است.

دکتر توماس وبر، رئیس بخش تحقیق و توسعه شرکت مرسدس بنز، در حاشیه نمایشگاه امسال ژنو به این موضوع اشاره داشته که همیشه فضای لازم برای ارائه خط  تولید محصول جدید وجود دارد؛ مخصوصا در بخش جذاب SUV ها، که تقاضای جهانی برای این بخش همیشه در سطح بالایی قرار دارد.

تصویر بدست آمده از GLB شایعات مربوط به شباهت ظاهری آن با سری GLA را به نوعی تائید می­کند. اگرچه در سری GLA هدف تولید یک محصول بسیار جمع و جور با ظاهری جذاب است ولی GLB هم قرار است همین هدف را دنبال کند با این تفاوت که سرنشینان از فضای کمی بزرگتر بهره می­برند.

مرسدس بنز GLB قرار است در مدل های دیزلی GLB 200d و GLB 220d و همینطور مدلهای بنزینی GLB 200 و GLB 250 عرضه شود. البته هنوز در مورد نسخه پلاگین این سری صحبتی نشده ولی عرضه مدل GLB 45 AMG را نمی­توان نادیده گرفت. گفته می­شود عرضه این سری جدید کراس اور از سوی مرسدس بنز زودتر از سال 2018 میلادی نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا