Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

7 دلیل برای آنکه رنو کپچر نخریم!

نزدیک به یکسال پیش ایران‌خودرو تصمیم گرفت فروش رنو کپچر را در ایران به عنوان یک شاسی‌بلند شهری آغاز کند. هدف از عرضه کپچر، تسخیر بازار خودروهای محدوده ۱۰۰ میلیون تومان توسط ایران‌خودرو بوده است و کسانی که تمایلی به خرید خودروهای چینی موجود در بازار نداشته‌اند، می‌توانستند به سراغ این خودرو بروند. این خودرو اگر چه یک خودرو اروپایی محسوب می‌شود ولی چندان هم بی‌نقص نبوده و معایب مختلفی دارد که ما در این مطلب از سایت چرخان آنها را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید…

پیش از مطالعه این مطلب، اگر به دنبال محاسن و ویژگی های این محصول اروپایی هستید، می توانید مطلب 5 دلیل برای آنکه رنو کپچر بخریم را مطالعه نمایید!

Renault-Captur-photos-2

۱- کابین لغزنده

اگر قصد خرید یک دستگاه خودرو کپچر را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که انتظار یک سواری نرم و بدون لغزش را نداشته باشید چرا که به گفته بسیاری از کارشناسان و مالکان، کپچر تکان‌های ناشی از ناهمواری‌های جاده را به خوبی دفع نمی‌کند وسرنشینان به‌خصوص افرادی که در عقب نشسته‌اند، این تکان‌ها را به خوبی حس خواهند کرد. این نکته یک عیب بزرگ برای این خودرو محسوب می‌شود چرا که در جاده‌های ناهموار احتمالا شما به قرص‌های ضدتهوع نیاز پیدا خواهید کرد.

Renault-Captur-2014-800-47

۲- کابین پلاستیکی

در حالی که بسیاری از هموطنان از کابین خودروهای چینی به دلیل استفاده از پلاستیک سخت ابراز نارضایتی می‌کنند، باید بگوییم که اگر به سراغ کپچر بروند باز با همان صحنه آشنا، روبرو خواهند شد. چرا که سرتاسر فضای داخلی کپچر از پلاستیک سخت و ارزان قیمت پوشیده شده است که حس ناخوشایندی را برای سرنشینان ایجاد می‌کند. بنابراین اگر قصد خرید این خودرو را دارید یک تیک قرمز بزرگ در مقابل نام آن بزنید.

Renault-Captur-photos-5

۳- حجم موتور کم

بسیاری از ایرانیان حجم موتور را به عنوان اولین گزینه برای انتخاب یک خودرو خوب می‌دانند، و اگر بخواهند ماشین مناسبی برای خود دست‌‌ و پا کنند، اولین نکته‌ای که از فروشنده سوال می‌کنند این است که حجم موتور خودرو چند لیتر است؟! بنابراین اگر شما جزء همین دسته از افراد هستید باید به‌کلی دور نام کپچر یک خط قرمز بکشید چرا که این خودرو از یک موتور ۱.۲ لیتری توربو شارژر بهره می‌برد که عملکرد آن قابل مقایسه با محصولاتی مانند جکS5 با موتور ۲.۰ توربو نخواهد بود.

Renault-Captur_2014_4

۴- ارتفاع کم کابین

وقتی شما از خارج به کپچر نگاه می‌کنید، آن را یک خودرو شاسی بلند تشخیص خواهید داد ولی زمانی که وارد کابین شوید نوع طراحی صندلی‌ها و ارتفاع کم آنها به شما اجازه نمی‌دهند که لذت سوار شدن به یک شاسی‌بلند را حس کنید. گفتنی است که اگر شما تجربه سوار شدن خودرویی مانند تندر ۹۰ را دارید، سوارشدن کپچر تجربه جدیدی برای شما به همراه نخواهد داشت.

Renault-Captur-photos-13

۵- کمبود بعضی از تجهیزات

سانروف و صندلی‌هایی با قابلیت تنظیم برقی از جمله تجهیزاتی محسوب می‌شوند که اکثر خودروهای هم رده با کپچر، این آپشن‌ها را در خود جای داده‌اند ولی متاسفانه در مدل‌های ارائه شده از سوی ایران خودرو نه از سانروف خبری بود و نه از صندلی‌های برقی. شاید نبود صندلی برقی را بتوان تحمل کرد اما سانروف یکی از تجهیزات اساسی خودروهای جدید محسوب می شود که جای خالی آن در کپچر به شدت حس خواهد شد.

برخی از مالکان کپچر از کیفیت پایین سیستم صوتی این خودرو ابراز نارضایتی کرده‌اند. پس اگر قصد خرید کپچر را دارید به فکر یک سیستم صوتی قوی‌تر باشید.

Renault-Captur-photos-16

۶- فعال نبودن برخی از آپشن‌ها

به گفته مالکان کپچر برخی از آپشن‌های ذکر شده در کاتالوگ این خودرو فعال نیستند. سیستم قفل‌شدن در‌‌ب‌ها بعد از شروع حرکت‌، پاور ویندوز برای شیشه‌های جلو‌، GPS و AFS (‌چراغ‌های تطبیق‌پذیر جلو با چرخش فرمان) مهم‌ترین این آپشن‌ها هستند که برخی از آنها مانند GPS رنو توسط نمایندگی فعال می‌شود اما نقشه ایران را ندارد. در این بین خبری از عملکرد پاور ویندوز و AFS هنوز اعلام نشده است و نمایندگی‌ها نیز کاری در این زمینه نمی‌کنند. به استناد گفته‌های مالکان کپچر این بخش به مقاله اضافه شده، که تعداد این مالکان قابل ملاحظه بوده است.

به دلیل عرضه محدود رنو کپچر در ایران احتمالا بعد از مدتی خدمات پس از فروش آن با مشکل روبرو خواهد شد و قطعات کپچر به سختی قابل تهیه خواهد بود.

Renault-Captur-photos-7

۷- قیمت بالا

با به نمایش درآمدن این مقاله در سایت پیش‌بینی می شود برخی از طرفداران این خودرو اعلام کنند که کپچر بهترین خودرو سال ۲۰۱۵ اروپا اعلام شده است و مطالب این مقاله را به چالش بکشند، بنابراین باید بگوییم که رنو کپچر ۱۹۹۸۶ دلاری به عنوان بهترین خودرو انتخاب شده نه کپچر ۱۱۲ میلیون تومانی. اگر این خودرو در ایران با قیمتی در حدود ۷۰ میلیون تومان عرضه می‌شد طبیعتا بهترین شاسی‌بلند زیر ۱۰۰ میلیون تومان انتخاب شده و بسیاری از ضعف‌های آن اصلا به چشم نمی‌آمد. همچنین کپچر رقیبان سرسختی در کلاس شاسی‌بلند در ایران دارد که قیمتی به مراتب کمتر از آن دارند که از جمله آنها می‌توان به سانگ‌یانگ تیوولی و جک‌اس۵ اتومات اشاره کرد.

در تالیف این نوشته علاوه بر بررسی خودرو از نزدیک از منابع مختلفی نیز استفاده شده است که از جمله آنها می توان به autoexpress، autocar و leftlanenews اشاره کرد

لطفا اطلاعات و تجربیات خود را از طریق بخش نظرات با دیگران به اشتراک بگذارید.

به سوپر گروه رنو کپچر ملحق شوید…

148 دیدگاه
  1. pony car می گوید

    اگر فقط فقط دو مورد ایران خودرو در فروش این ماشین لحاظ می کرد فروش خیلی خوبی رو تجربه می کرد یکی قیمت نمیگم ۷۰ تومن حداقل تا۸۹ تومن پایین میاورد و دیگری هم اینکه شرایط فروش نقد و اقساط با پیش پرداخت۵۰ درصدی برای ماشین می گذاشت

    1. pm می گوید

      داداش پس کی.دزد کنه قیمت اصلی این ماشین پنجاه میلیون تومانه

      1. Amir می گوید

        داداش شما انگار از قیمت جهانی کپچر خبر نداری!اتفاقا تنها ماشینی که به قیمت جهانی نزدیکه همین کپچره.جالبه کسی که این مقالرو نوشته هم بدون مطالعه بوده و ماشینو ندیده! کپچر خودرو روز اروپاست.بزرگترین موسسه تست ایمنی خودرو دنیا eurncapتست espو لغزش و انجام داده برید نگا کنید با رتبه عالی پاس کرده.گیربکسش واسه شرکت گتراک آلمانه که با فورد و اکثر برندهای مهم یکی هست .میل سوپاپاش از آلیاژ ضد سایش استفاده شده.رنو کل طراحاشو عوض کرده .حتی چند تا طراح بدنش ایرانین .بهتر از پژو ۲۰۰۸ که قراره با گیربکس بیست سال پیش al4 چهار دنده همون ۲۰۶ خودمون قالب ایرانیا بکنن که پلتفرمش با ۲۰۶ یکی هستش.تو ایران هر چی سودش بیشتر باشه روش تبلیغ میشه.ملت ما لایق بهترینهان ن بدترینها

        1. Hussein می گوید

          اتفاقا با قیمت جهانیش خیلی فاصله داره مدل ۲۰۱۶ این ماشین در سوئد از ۱۵۴ هزار کرون شروع میشه که معادل ۶۱ ملیون تومن هستش.

        2. سام می گوید

          دوست عزیز اولا که دزدی شرکتای ایرانی رو که همه میدونن که دیده شده حتی قیمت تا ۴ برابر هم بوده,ثانیا یادت باشه که اینارو همون دزدا دارن میسازن که حتی ذره ای سوادو و علم ندارنو همه مونتاژاشون داغونه,اونچه که اینجا سوار میشیم دقیقا اونی نیس که اروپایی ها سوار میشن,همونطور که نویسنده گفت اگر قیمتش ۷۰ ۸۰ بود خیلی می ارزید ولی اونطوری دیگه…

        3. ناشناس می گوید

          کاملا با شما موافقمنظر…

        4. ناشناس می گوید

          حبیب
          سلام
          من کارى به معایب یامحسنات این ماشین ندارم اما دیروزقیمت این خودروى کپچر روازدوستانم توى هلندسئوال کردم ۲۰۱۶ عاجى مشکى ۲۴۰۰۰ یورو
          ۲۰۱۷ همون رنگ ۲۸۰۰۰یورو
          درضمن ۴۵%مردم اروپاازاین ماشین استفاده میکنن
          الان یورو حدود۴۵۰۰ تومان
          Chester.riasati@gmail.com

        5. تبریزی می گوید

          آین خودرو راما خریدهایم بسیار بسیار پشیمانیم .برای مسافرت صندلی های خسته کننده بسیار سفت. کمک فنرهای ان ضعیف میباشد .صد رحمت به ال نو د که نصف ان قیمت دارد. این ها را نوشتم که شما غلط ما را نکنیدوناراضی نباشید.

        6. علي می گوید

          داداش گلم این طوری هم که شما میگی نیست. من شهریور یه گپچر خریدم و تا الان حدود ٣ هزار کارکرده. صندلی دستی و نبودن سانروف و سیستم صوتیش خیلی رو مخه! اما به نظر من تقریبا ماشین نرمیه و خیلی تکونارو به اتاق منتقل نمیکنه. تو شتاب گیری و مخصوصا سربالایی خیلی کنده ولی تو کفی کاملا خوبه. حسن خیلی عالیش مصرفشه که واقعا عالیه. در مورد ٢٠٠٨ هم گیربکسش اونی که شما میگی نیست و فرق میکنه ولی در کل اول باید ماشین بیاد که پشتش بشینی بعد نظر بدی.

        7. امین می گوید

          با سلام
          نظرات شما کاملاً صحیح و آگاهانه است
          من دو ماهی هست کپچر گرفتم و بهم ثابت شد که بسیار بهتر از خودروهای هم قیمت خودش و حتی گرانتر از خودشه
          مطمئن ام کسی از خرید کپچر پشیمان نمیشه

      2. ایرانی می گوید

        واقعان سر گردنه میگن اینه. این خودرو تو خود خرابشده فرانسه قورباقه خور فقط ۱۲هزار یور است یعنی بدون مالیت حدود ۴۰ میلیون تومان. حالا با کارگر ایرانی ماهی ۱تومان این باید بشه حداکثر ۳۵پیلیون تومان. نخرید آقا و خانم تا باد کنه مثل ماشین چینی ها مجبور بشن ارزان کنند

        1. تجارب واقعي و عملي رانندگان،از مالكيت و رانندگي با رنو كپچر می گوید

          ۶- تعویض چراغهای جلو اعم از نور پایین،نور بالا و چراغ پارک(چراغ کوچک) در رنو کپچر،بسیار جای دست خوبی داره.حتی ساده تر از پراید.محل تعویض لامپ پروژکتورها هم بسادگی قابل دسترسی است.
          ۷- فلاپ جلوی رادیاتور رنو کپچر،خیلی کاربرد خوبی داره.در زمستان که ماشین تازه روشن میشه،فلاپ بسته میشه و هوای بسیار سرد وارد محفظه رادیاتور ماشین نمیشه و باعث میشه در دقایق ابتدایی،بخاری سریع گرم بشه.همچنین موقع استفاده از کولر و یا حرکت با سرعت بسیار بالا،دریچه جلو باز میشه و باعث خنک کردن بهتر رادیاتور میشه.
          ۸- برخلاف مطالب مغرضانه ای که در بعضی سایتها بصورت هدفدار انتشار پیدا کرده،رنو کپچر اینترکولر اختصاصی داره.که استفاده از اینترکولر اختصاصی برای توربوی کپچر باعث میشه ساعتها باهاش رانندگی پرفشار داشته باشید.بدون اینکه قابلیت توربو تغییر کنه و یا قدرت توربو و موتور کم بشه.
          ۹- عایق بندی(حرارتی و صوتی)خوبی در سینه موتور تا انتهای خروجی اگزوز رنو کپچر،بکار گرفته شده،که باعث میشه صدا و گرمای ایجاد شده در موتور و اگزوز(قسمت سینه موتور و زیرین خودرو)،به داخل کابین انتقال پیدا نکنه.
          ۱۰- بکارگیری فرمون تلسکوپی در این رنج قیمت خودرویی در رنو کپچر،برام جالب بود.خیلی از خودروهای این سگمنت ندارند.و معمولاً در خودروهای لوکس استفاده میکنند.همچنین استفاده از فرمان برقی در کپچر،خیلی کاربردی تر از فرمان ۳حالته و … هستش.چون در فرمانهای ۳حالته،اکثراً روی حالت نرمال میذارن و عملاً از حالتهای دیگه استفاده نمیشه.ولی کپچر،خودش با توجه به سرعت رانندگی و نحوه رانندگی در پیچها و متناسب با نیاز،نسبت به تغییر نرمی یا سفتی فرمان اقدام میکنه.
          ۱۱- چراغ کرنرینگ رنو کپچر،سر پیچها،فضای جانبی خوبی رو روشن میکنه.یا در پارکینگ و فضاهای تاریک،موقع دنده عقب رفتن باعث بهبود روشنایی محیط میشه.
          ۱۲- کیلس استارتر کارتی رنو کپچر،با سیگنال قوی،بدون اینکه از جیب در بیارم،همیشه همراهمه و باعث ایمنی فوق العاده ای در جلوگیری از سرقت اتومبیل میشه.و اینکه با نزدیک شدن به خودرو و فشار دگمه روی درب،دربها باز میشن و هنگام دور شدن،تمام دربها بصورت اتوماتیک قفل میشه.
          ۱۳- موقعی که کپچر داشتم فضای جادار داخل خودرو،برای من و خانواده رضایتبخش بود.۴نفر با قد و وزن متوسط،براحتی مسیرهای طولانی ۱۵۰۰ کیلومتری مسافرت میکردیم.
          ۱۴- هنوز هم تفاوت رنگ بدنه و سقف رنو کپچر،برام جالبه و باعث جذابیت هر چه بیشتر این خودرو برای خودم و خانواده شده است.
          ۱۵- جلوبندی رنو کپچر(طبق،پلوسها،موجگیرها )،استقامت خوبی داره…منکه مدل ۲۰۱۵ دارم.علیرغم وضعیت نامناسب آسفالت خیابانها و جاده ها،که بر اثر گرما،ورم کرده و همه جا پر از چاله چوله و دست انداز و سرعتگیره،ولی مجموعه جلوبندی و اکسل عقب تاکنون به کوچکترین مشکل برنخورده.
          ۱۶- رنو کپچر،آلایندگی بسیار کمی داره.برای طرح ترافیک،معاینه فنی برده بودیم.جالبه بگم با اینکه بنزین معمولی زده بودیم آلایندگی کپچر،مثل خودروهای هیبرید بود.همچنین برخلاف خیلی از خودروهای صفر مونتاژی،عملکرد متوازن کمک فنرهای جلو و عقب از محسنات خودرو بود.عدم انحراف خودرو نیز در معاینه فنی تأیید شد که به مکانیزم خوب ترمزها و سیستم پایداری خودرو مربوط میشه.قدرت ترمزگیری در چرخهای جلو و عقب،با توجه به پارامترهای معاینه فنی،بسیار عالی ارزیابی شد.
          ۱۷- من از امکانات تهویه مطبوع رنو کپچر خیلی راضیم.در هوای بارونی شمال،بلافاصله بعد از بکارگیری سیستم ضدبخار،در کمتر از ۲۰ثانیه،تمام بخارهای شیشه پاک میشه.
          ۱۸- از مزایای رنو کپچر،عایق بندی خوب در مقابل(باد و صدای لاستیکها با آسفالت)،بعلاوه صدای کم موتور و گیربکسشه.
          ۱۹- نکته مثبت رنو کپچر از نظر من،ترمزهای خوب و ایمن(علیرغم کاسه ای بودن)،پایداری عالی،تعلیق خوب در این کلاس خودرویی بعلاوه هندلینگ فوق العادشه.
          ۲۰- کراس اورهای زیادی تست کردم.رنو کپچر،تعلیق بسیار خوبی داره.در مقایسه با اکثر شاسی بلندها و کراس اورهای موجود و حتی بعضی خودروهای سواری،کمک فنرهای مناسبتری داره که باعث مهار کوبش و تکانه های خودرو میشه.گرچه نسبت به اغلب خودروهای سواری،این کوبش و تکانه ها خیلی محسوس تره.
          ۲۱- خودروهای قبلی که داشتم،همگی سواری بودند.اکثر اوقات که به مسافرتهای خانوادگی میرفتیم،بابت فضای داخلی یخورده معذب میشدیم.انتخاب رنو کپچر توسط من و خانواده،بخاطر فضای خوب داخلیشه.هم فضای عالی برای راننده و سرنشین جلو داره.در همین حال،فضای خوب و مناسبی برای سرنشینان عقب داره.هم بلحاظ فضای جلوی زانو و هم بلحاظ فضای بالای سر.
          ۲۲- حدوداً دو ساله که رنو کپچر دارم.تو رنج قیمتی خودش نسبت به همکلاسهاش،خودروی مناسب و خوبیه.چرم صندلیهاش از جنس خوبی درست شده و نسبت به خودروهای آسیایی گرانقیمت تر،کیفیت بالاتری داره.از بوی صندلیها میشه راحت اینو فهمید.تو این مدت برخلاف چرم خودروهای کره ای و چینی،اصلا پوسته پوسته نشده.اگه ساعتها زیر آفتاب بمونه،بوی نامطبوع نمیده.گرمکن صندلی،کار خودشو خیلی خوب انجام میده.بخصوص برای مناطق سردسیر و زمستانهای سوزناک خیلی ارزشمنده.
          ۲۳- ارگونومی صندلی های کپچر،بخصوص برای راننده و سرنشین جلو،فوق العاده خوبه.خیلی خوب اندام تحتانی و فوقانی رو در بر میگیره.تقریباً احساس نشستن روی صندلیهای طبی به سرنشین منتقل میشه.اگه ویدئوی تست ایمنی تصادف رنو کپچر رو ببینید،متوجه میشید حتی برای صندلیهای جلوی رنو کپچر،مستقلاً تست ایمنی در تصادف،بصورت جامع انجام شده و نتایج تست پس از ارزیابی دقیق،در سایت یوروانکپ بارگذاری شده که نشاندهنده موفقیت کامل در این بخش نیز میباشد.
          ۲۴- کیفیت سیستم صوتی رنو کپچر،نمیگم عالی،ولی خوب و قابل قبوله.دوربین دنده عقب،کیفیت نمایش و دقت خوبی داره.مالتی مدیا،قابلیت ورودی فلش،AUX و بلوتوث،داره.قابلیت اتصال به انواع تلفن همراه با هر سیستم عامل و هندزفری داره.نویگیشن اورجینال رنو به همراه نقشه رایگان تمام شهرها و جاده های ایران،که با قدرت سیگنال بسیار بالا،همزمان به تعداد بسیار زیادی ماهواره متصل میشه.مالتی مدیای کپچر،بصورت دقیق و کامل،نشاندهنده تمام جزئیات و اطلاعات کامپیوتر سفری خودرو می باشد.
          ۲۵- اوایل خرید،ظرفیت باک ۴۵ لیتری رنو کپچر،خیلی تو ذوقم میزد و برام عجیب بود که باک کوچکتر از پژو۲۰۶ و ال۹۰ داره.ولی اواسط فروردین هنگام عزیمت به مشهد مقدس،در بلوار خاوران(ابتدای بزرگراه تهران-مشهد)،باک رو تا انتها با بنزین سوپر،پر کردم.(فول کردن باک توصیه نمی شود)و بطرف مشهد حرکت کردم.تمام مسیر۸۹۰ کیلومتری،توسط کروز کنترل با سرعت ثابت ۹۰ کیلومتر در ساعت حرکت میکردم.۱۰۰ کیلومتری مشهد،چراغ بنزین روشن شد و نهایتاً به پمپ بنزین ورودی مشهد رسیدم.وقتی مجدداً نسبت به فول کردن باک اقدام کردم،۴۲ لیتر بنزین جا گرفت و حدوداً همین میزان بنزین روی صفحه نمایش کپچر،بعنوان بنزین مصرف شده،نمایش داده میشد.و کم مصرف بودن واقعی رنو کپچر برام محرز شد.البته من وضعیت اقتصادی( ECO )رو فعال نکرده بودم.قطعاً در صورت استفاده از سیستم اقتصادی ECO، شاهد مصرف سوخت کمتر هم خواهیم بود.
          ۲۶- سیستم تهویه مطبوع رنو کپچر،اگه عالی نگیم،ولی بسیار خوبه.من ساکن ماهشهر هستم و در تابستان،دمای ۵۲ درجه ای و گرمای احساسی ۶۱ درجه ای هم تجربه میکنیم.پارسال سراتوی منطقه آزاد داشتم.الآن هم مزدای منطقه آزاد گرفتم.تفاوت محسوس در سرمادهی و خنک کنندگی کولر،بین کپچر و اون دوتا ماشین نمیبینم.البته دوستان میگفتن مزداهای مونتاژ ایران،سرمادهی زیادتری داره.در این بخش برتری عمده که کپچر نسبت به اون دوتا داره،سنسور تشخیص آلودگی و فیلترهای کربن فعاله.که تو این هوای آلوده و پر از خاک،ریزگردها و آلودگیهای صنعتی،پتروشیمی و نفتی،از تهویه مطبوع کپچر به داخل نمیان.
          ۲۷- یکی از مزایای خوب رنو کپچر،داشبورد بزرگ و جاداره.انواع و اقسام وسایل(لپ تاپ و دوربین عکاسی و تبلت و کلاسور و …)رو میشه گذاشت.خوبیش اینه که بصورت ریلی باز و بسته میشه و تمام وسایلی که داخل داشبورد میذاریم،هنگام باز و بسته کردن،از داشبورد به بیرون نمیریزه و یا مانع بسته شدن درب داشبورد نمیشن.
          ۲۸- کروز کنترل و لیمیتر رنو کپچر،خیلی بکار من میاد.باعث میشه ناخواسته جریمه نشم.دقت خوب و خطای بسیار کمی داره.عملکرد کروز کنترل در همه حال،حتی سربالاییهای شدید،قابل تحسینه و سریعاً ، سرعت خودرو را به سرعت تنظیم شده میرسونه.ولی اسپیدلیمیتر در سراشیبی های بسیار شدید،نمیتونه سرعت خودرو را،روی همون سرعت تنظیم شده،ثابت نگه داره و سرعت خودرو افزایش پیدا میکنه.البته در جاده کفی و حتی سرازیریهای ملایم،دقت و عملکرد خیلی خوبی داره.
          ۲۹- تا چندسال پیش اصلاً رنو کپچر جزو گزینه های خرید من نبود.بخصوص با حجم موتور بسیار کم ۱۲۰۰ سی سی.بعد از اینکه یکی از فامیلهامون خرید و چندبار قسمت شد پشت فرمونش نشستم و ۵۰۰ الی ۶۰۰ کیلومتر رانندگی کردم،نظرم کاملاً عوض شد.۱۰ماه میشه که خودم خریدم.گشتاور خوب گیربکسش عالیه.قدرت خروجی موتورش بسیار خوبه.اینکه حتی با کولر روشن و صندوق عقب پر و سرنشین کامل،بدون نیاز به دنده معکوس،با دنده های سبک، تو سربالایی و گردنه ها،کم نمیاره،خیلی لذتبخشه.ضرایب دنده خیلی خوبی داره.با دور موتور پایین و دنده های سبک،سرعتهای بالا میره.بطوریکه در دنده ۶ ، “سرعت ۱۲۰کیلومتر رو با دور موتور ۲۵۰۰” و “سرعت ۹۵کیلومتر رو با دور موتور ۲۰۰۰” میره.همین باعث میشه موقع رانندگی پر سرعت با کپچر،رانندگی بسیار کم صدا و کم لرزش داشته باشید.
          ۳۰- من بخاطر تحصیل و تدریس،بصورت هفتگی،مسیر سنندج به ارومیه،میرم و برمیگردم.در سرمای زمستان دو سال اخیر که به جاده دیواندره به سقز میرسیدم،برودت دمای هوا به ۳۴ درجه سانتیگراد زیر صفر میرسید.بخاری رنو کپچر،با درجه فن ۴ ، کاملاً گرمای مطبوع و بسیار داغ را به ارمغان می آورد.خوبیش اینه که گرما(یا سرما)از زیر صندلیهای جلو،توسط کانال فلزی که تعبیه شده،به قسمت عقب خودرو جهت استفاده سرنشینان عقب،انتقال پیدا میکنه.

    2. تجربه مالكيت با كپچر می گوید

      این متن حاصل تحقیق و نتایج پرسشنامه از تجربه رانندگی و نگهداری ۵۰ نفر از مالکان رنو کپچر در طی ۳سال با مجموع کارکرد ۱.۳۵۰.۰۰۰ کیلومتر میباشد.کمترین کارکرد ۴۰۰۰ کیلومتر و بیشترین کارکرد ۸۶۰۰۰ کیلومتر میباشد.سیستم تعلیق کپچر در سرعت های مختلف عملکرد بسیار خوبی دارد و به خوبی ارتعاش های حاصل از ناهمواری های جاده را جذب می کند. این خودرو عمدتا یکی از راحت ترین تجربه های سواری را در کلاس خود ارائه می دهد؛ این کراس اوور توانایی خوبی در گذر از پیچ ها دارد، چسبندگی مناسب با جاده و پاسخ دهی فرمان بسیار قابل اتکا، از دیگر توانایی های رنو کپچر در بخش هندلینگ و فرمان پذیری است.رنو کپچر تنها در سایت رنو اسپانیا واقع در شهر وایادولید به تولید می رسد و کپچر های نمونه ایران(تحویلی ایران خودرو و نگین خودرو)نیز از این قاعده مستثنی نیستند و همگی بصورت کاملاً وارداتی،بدون کوچکترین دخالت شرکتهای واردکننده،مستقیماً بدست مصرف کنندگان ایرانی میرسند.رنو کپچر از چهار کیسه ی هوای ایمنی بهره می برد؛ دو کیسه ی هوا مسئولیت حفاظت از راننده و سرنشین جلو را در تصادفات روبه رو بر عهده دارند.
      اوج تکنولوژی در رنو کپچر را باید در هماهنگی قدرت موتور خوب به همراه گشتاور عالی گیربکس جستجو کرد که باعث میشود راننده بتواند با دور موتورهای پایین،در دنده های سبک،همچنان پر قدرت،به سرعتهای بسیار بالا برسد که باعث کاهش مصرف سوخت میگردد.موتور رنو کپچر،گواهینامه تست ۸۰۰هزار کیلومتر دوام و پایداری کارخانه سازنده را بر پیشانی خود دارد.استهلاک کم،آرامش و بیصدایی،مشخصه بارز موتور و گیربکس رنو کپچر میباشد.
      سال های گذشته در بازار خودروی کشورهای دنیا، کلاس خودروهای کراس اوور و شاسی بلند به محبوبیت چشم گیری دست یافته است؛خودروهای کراس اوور جمع و جور بدلیل عملکرد قابل قبول،فضای مناسب و قیمت مناسبی که دارند، به انتخاب خیلی از افراد بخصوص جوانان بدل شده اند.شرکت رنو برای بهره گیری از این گرایش به وجودآمده ، با عرضه ی خودروی زیبایی همچون کپچر،سعی دارد به رقابت با کمپانی های دیگر فعال در این حوزه بپردازد.
      شاید رنو تمام تجهیزات مورد نیاز را در این خودرو نگنجانده باشد ولی کپچر آپشن‌های مختلفی دارد که در برخی از رقبای این خودرو این تجهیزات وجود ندارند، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، صفحه نمایش ۷ اینچی، چراغ های LED روز روشن ، سیستم تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو ، سنسور اتوماتیک نور چراغها، آیینه های جانبی برقی و تاشونده با دید گسترده و مجهز به گرمکن عقب، سیستم ضد سرقت خودرو(ایموبیلایزر)، سنسور پارک و دوربین دنده عقب ، قفل مرکزی و ورود بدون کلید،کمربند ایمنی جلو با قابلیت محدودکردن فشار وارده و پیش کشنده، سیستم استارت دکمهای هوشمند، کروز کنترل و سیستم محدودکننده سرعت (Speed Limiter)، سیستم مصرف بهینه موتور(ECO-MODE) ، قابلیت تلسکوپی تنظیم فرمان و تنظیم ارتفاع، کارت قفل و استارت هوشمند رنو، ۳ عدد پشت سری عقب قابل تنظیم و … برخی از تجهیزات این خودرو محسوب می‌شوند.
      رنو کپچر مظهر تخصص موتوری رنو بوده که در طول ۳۵ سال سابقه در فرمول ۱ و ۱۱ عنوان قهرمانی جهان توسعه یافته است.کم کردن مصرف سوخت بدون کاهش توان-مدیریت دمای موتور که به افزایش دمای موتور شتاب بخشیده و راندمان انرژی را بالا می برد.از آیرودینامیک بهبود یافته و مصرف سوخت پائین تر که به لطف دریچه های هوای فعال ایجاد می شود، لذت ببرید.
      رنو کپچر از معدود خودروهای بنزینی غیر هیبرید میباشد که سیستم بازیابی تولید انرژی از ترمز دارد.چنانکه به مانند یک خودروی هیبرید،در هنگام کاهش سرعت، با بهره گیری از سیستم مدیریت هوشمند انرژی (ESM)، که انرژی را در هنگام ترمز گیری بهبود می بخشد، دینام باطری را که منبع تغذیه بخاری، سیستم تهویه مطبوع، رادیو، چراغ های جلو و فرمان برقی می باشد، شارژ می کند.
      کپچر،پرفروشترین کراس اور شهری در جهان میباشد که زیر نظر “لارنس ون دن اکر”، مدیر واحد طراحی کمپانی رنو طراحی شده است و”بنویت بوشارد”،مدیر واحد تولید رنو از آن به عنوان «کراس اوور غیرتهاجمی و کامپکتی» یاد می کند که «بسیار کاربرپسند» است.این کراس اور توانایی خوبی در گذر از پیچ ها دارد، چسبندگی مناسب با جاده و پاسخ دهی فرمان بسیار قابل اتکا،از دیگر توانایی های رنو کپچر در بخش هندلینگ و فرمان پذیری است.
      طراحی بیرونی کپچر،بسیار جوان پسند و شیک است .خطوط جانبی برجسته با بدنه ۲ رنگ،یک هماهنگی کامل را ایجاد کرده و شما هیچگاه از ظاهر خودروی خود خسته نخواهید شد . طراحی و رنگ های کپچر در بازار آنقدر خاص است که در هنگام رانندگی متوجه چرخیدن سرها به سمت اتومبیلتان میشوید.کپچر را می توان یکی از کراس اورهای پرطرفدار اروپا دانست که جزو محصولات پرفروش شرکت رنو نیز محسوب می شود.
      رنو کپچر اولین خودروی شرکت رنو است که نیمی از طراحان آن را زنان تشکیل می دهند. این تعدیل جنسیتی در طراحی خودرو، باعث شده خودرو با سلیقه و ذائقه زنان هماهنگ شود.
      برخی از افتخارات کپچر//۵ستاره ایمنی از یورو انکاپ//فروش ۲۵۵۰۰۰ دستگاه در مدت ۲۰ ماه در اروپا//سومین اس یو وی سال۲۰۱۴ در اروپا//اولین اس یو وی سال ۲۰۱۵ در فرانسه//بهترین خودرو در نمایشگاه ۲۰۱۳ سئول//فروش ۱۰۰۰ دستگاه در کره جنوبی در مدت ۷ دقیقه//خودرو سال ۲۰۱۴ کره//خودروی پرفروش برند رنو در سال ۲۰۱۴//اصول طراحی موتور،مطابق خودروهای فرمول یک رنو// ۹۰درصد قدرت،در دنده یک در دور موتور ۱۵۰۰ بدست می آید.
      قدرت موتور زیاد و گشتاور بالای گیربکس رنو کپچر و البته هماهنگی خوب موتور و گیربکس،سبب میشود این خودرو با دنده ۶(سبکترین دنده)،در دور موتور ۴۲۵۰ ، به سرعت ۲۱۰کیلومتر در ساعت برسد.که باعث آرامش کامل اتاق و بدنه خودرو شده و صدای موتور و گیربکس و زوزه باد،شنیده نمیشود.
      رنو کپچر ، با بهره بردن از ترمز کاسه ای قوی و پیشرفته در چرخهای عقب به همراه استفاده از اصول مهندسی ایمنی ، تعلیق و پایداری ، در آزمون کنترل پایداری الکترونیکی یورو انکپ ، ۲۷ سانتی متر لغزش جانبی کمتری نسبت به پژو۲۰۰۸ (با بهره گیری از ترمز دیسکی در چرخهای عقب) دارد.تمامی رنو کپچرهای موجود در ایران ، وارداتی بوده و همگی ، ساخت و مونتاژ سایت رنو اسپانیا میباشد.
      شرکت رنو کراس اوور زیبای خود را به مجموعه ای متنوع از سیستم های ایمنی مانند سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم ترمز کمکی در مواقع اضطراری EBA، سیستم ضدلغزش ASR ،سیستم کنترل کشش TCS،قلاب های ISOFIX برای نصب صندلی های ویژه ی کودک، قفل مرکزی و ورود بدون کلید و در نهایت کمربند ایمنی جلو به همراه پیش کشنده اشاره کرد.رنو کپچرهای وارداتی به ایران در سایت رنو اسپانیا مونتاژ شده و بدست مصرف کننده ایرانی میرسد.
      رنو کپچر از چهار کیسه ی هوای ایمنی بهره می برد؛ دو کیسه ی هوا مسئولیت حفاظت از راننده و سرنشین جلو را در تصادفات روبه رو بر عهده دارند. کیسه های هوای جانبی نیز از بدن سرنشینان ردیف جلو در برخوردهای جانبی محافظت می کنند.رنو کپچر از موسسه ی Euro NCAP موفق به کسب پنج ستاره ی ایمنی شد.//محافظت از سرنشینان بزرگ سال: ۸۸ درصد//محافظت از سرنشینان خردسال: ۷۹ درصد//سیستم های ایمنی و کمکی راننده: ۸۱ درصدرنو کپچر از یک موتور پرقدرت کم مصرف بهره میبرد.موتور EDC TCE 120 خواسته شما را برآورده می کند. این موتور یک رانندگی اقتصادی با کارایی بالا را به همراه فراهم آوردن۱۲۰ اسب بخار و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور در ۲۰۰۰ دور در دقیقه ، در اختیار شما می گذارد. یک رانندگی نرم و روان از طریق همراهی گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۲ کلاچه با موتور فوق در انتظار شماست.
      بخاطر گشتاور فوق العاده گیربکس و توان خروجی موتور و هماهنگی بسیار خوب با یکدیگر، در دنده ۵ ، امکان افزایش سرعت بیشتر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت مهیا میباشد.

      سیستم روشنایی اتوماتیک هنگام گردش خودرو ، موانع را به کمک سیستم روشنایی اتوماتیک هنگام گردش خودرو، سریعتر شناسایی کنید. روشنایی با میزان زاویه فرمان و سرعت خودرو تغییر می نماید. اکنون شما می توانید در مناطق با نور کم با ایمنی کامل بپیچید.
      از مهمترین معیارهای خرید خودرو برای ایرانیان،صندوق عقب بزرگ و فضاهای قابل دسترسی جهت نگهداری اشیاء ، میباشد که در این زمینه رنو کپچر به تمام نیازهای شما پاسخ میدهد.رنو کپچر در بین تمامی خودروهای همکلاس خود،بزرگترین و جادارترین صندوق عقب را ارائه میدهد.همچنین فضای بالای سر و جلوی پای سرنشینان عقب بسیار مناسب است.
      رنو کپچر علیرغم حجم موتور کوچک ، بدلیل توان خروجی موتور و گشتاور بالای گیربکس،با سبکترین دنده،میتواند شیبهای تند را با سرعت بالا بپیماید و نیاز به معکوس کشیدن ندارد.
      رنو کپچر ، با بهره بردن از ترمز کاسه ای قوی و پیشرفته در چرخهای عقب ، با کسب ۸۱ درصد مجموع امتیازات در بخش سیستمهای کمک ایمنی در تستهای سختگیرانه یورو انکپ ، نسبت به رقبای همکلاس خودش مثل پژو ۲۰۰۸ (۷۰درصد) و نیسان جوک (۷۱درصد) ، در جایگاه بالاتری ایستاده است.

    3. تجارب واقعي و عملي رانندگان،از مالكيت و رانندگي با رنو كپچر می گوید

      ۱- برای من که اهل سرعت هستم،هدف من از خرید کپچر ، بخاطر دارا بودن سیستمهای ایمنی کامل و جامعی که داره.مثل ۴ ایربگ با کارآیی خوب و مؤثر و مجهز بودن به سیستم ضدلغزشASR و سیستم کنترل کششTCS و EBDوABSوRMF
      ۲- رنو کپچر،شیشه های دودی فابریک که داره خیلی عالیه.همچنین تمامی شیشه هاش،نور آفتاب رو عبور نمیده.تقریباً مانند سولار عمل میکنه.موقع رانندگی طولانی مدت با کپچر،اگر در مناطق جنوبی کشور یا کویری باشید،هنگام آفتاب شدید ظهر،آستین کوتاه که میپوشیم و رانندگی میکنم برخلاف خودروهای دیگه که داشتم ، بازو و دست،سیاه نمیشه.
      ۳- برام جالبه که رنو کپچر،استهلاک خیلی کمی به لاستیکهاش منتقل میکنه.رشته خودم ارشد مکانیکه و از سر علاقه،خیلی در این مورد مطالعه کردم.کپچر،بخاطر نوع تعلیق و طراحی تعلیق،توزیع مناسب و مهندسی شده وزن خودرو در عقب و جلو باعث میشه حداقل الان که کارکرد خودروی من ۹۷۰۰۰کیلومتر رسیده،لاستیکهای فابریکی هنوز ۲۰% آج دارن و هنوز به خط نشان تعویض لاستیک نرسیده.یعنی حدوداً میشه تا ۲۰هزار کیلومتر دیگه هم باهاش رانندگی کنم.به این معنی که با یکبار تعویض لاستیک روی کپچر،حداقل تا ۱۲۰هزار کیلومتر خیالتون از بابت سلامت لاستیک راحته.
      ۴- من رنو کپچر رو بخاطر کم استهلاک بودن و پایینتر بودن هزینه های سرویسهای دوره ای نسبت به خودروهای همکلاسش خریدم.برخلاف دیگر خودروهای توربو،روغن موتور کپچر هر ۸۰۰۰ کیلومتر عوض میشه.شمع و فیلتر بنزین،استهلاک بسیار کمی دارن.لنتهای ترمز جلو و عقب،کیفیت عالی و دوام خوبی داره.بخاطر گیربکس دوکلاچه(برخلاف گیربکسهای اتومات معمولی)،شیرهای برقی و روغن گیربکس اصلاً تحت فشار نیست و زود مستهلک نمیشه.
      ۵- موقع خرید،نسبت به کاسه ای بودن ترمزهای عقب کپچر تردید داشتم.ولی با تحقیق و جستجو و همچنین استفاده عملی و تجربی،متوجه شدم رنو با استفاده از جنس مخصوص کاسه ترمز که از آلیاژ خاصی استفاده کرده،باعث میشه حرارت ایجاد شده در محفظه ترمز بلافاصله تخلیه بشه و همچنین با پره های خنک کننده،گرمای ناشی از ترمزگیری ، سریعاً تبادل میشه و در ترمزگیریهای پی در پی،ترمز به اصطلاح چوب نمیشه و یا ترمز ، زیر پا خالی نمیکنه.

      1. محسن می گوید

        سلام
        میشه به من توی تلکرام پیام بدی منم رنو کپچر دارم و ایراد پیدا کرده.
        ممنون میشم ازمشاوره شما استفاده کنم
        @narvan2020

  2. سامان می گوید

    سلام و خسته نباشد. من تمام مطالب نوشته شده با نام شیرعلی و تو این سایت خوندم. از نوع نگارش متن و اطلاعاتشون خوشم میاد. واقعا نکاتی که میگن جز حقیقت چیزی نیست. من خودم این ماشین و یه هفته دستم بود. فقط قیافه داره. پوشش داخل ش از جیلی بدتره و اصلا بیشتر از ۷۰ میلیون نمیارزه البته من موقع فروش باتوجه به بازار سودم کردم. از مطالب تون ممنونم. همیشه با وجود همچین نویسنده ای بهترینید

    1. علی شیرعلی می گوید

      سلام/ مرسی از نظرتون. از حمایت شما نهایت تشکر و قدردانی را دارم. امیدوارم مطالب مفید بوده باشه. موفق باشید

      1. ناشناس می گوید

        این سایت داره مغرضانه عمل میکنه…چند تا کامنت گذاشتم هیچکدومو پخش نکرد!!!

        1. محمد سعید بهمنی می گوید

          دوست عزیز، اکثر کامنت ها تایید میشه، مگر اینکه توهین توش باشه یا با نام های کاربری تکراری نظر تکراری گذاشته بشه.

          کامنتهاتون رو دوباره ارسال کنید.

      2. انوش می گوید

        مرتیکه جک وارد کردید با ژن خوبتون چرا بهترین ماشین سال اروپارو میکوبی که مردم تاوان بیوجدانیه شمارو بدن برن اشغال بخرن که بعد ۲ ۳ سال سرمایشون بباد بره این ماشین ۱۵.۶۹۰ یورو دقیقا با همین امکانات موتور گیربکس تو اروپاست!! میشه نزدیک ۸۰ ملیون تومن دارن ۱۰۰ تومن میفروشن نوشتی گردنه؟ نه جکی که ۵ ساله کارخونشو ساختن هرتیکشو از یجا کندن چسبوندن بهم که بعضی وقتها دنده عقبش جلو میبره ماشینو ارزونو خوبو عالیه.؟ بهترین موسسات استاندارد اتومبیل بهترین امتیازارو به این ماشین و اوج مهندسی و زیباییش دادن اونوقت نوشته صدا میده اخه چی بهتون بگه ادم پیکان ۵۷ سوار میشی قرص نمیخوری بعد راجع به ماشین ۲۰۱۶ فرانسه با این جوایز نوشته بری تو خاکی باید قرص تهوع بخوری خدا به زمین گرم بزنه این واردکننده های اشغالای چینیو

    2. نیما می گوید

      شوخی میکنی…. انقدر ضایع آدم از خودش تعریف می کنه؟؟؟ مگه میشه!! مگه داریم!!!خخخخ

      1. علی شیرعلی می گوید

        سلام. دوست من بنده دیگران رو تشویق می کنم به کامنت انتقادی گذاشتن و از انتقاد بیشتر از تعریف خوشحال میشم. این دوست عزیزمون به من لطف داشتن و من اگر بخواهم برای متن های خودم کامنت بذارم شک نکنید صد در صد انتقادی خواهد بود برای دیدن بازخورد ها. موفق باشید

  3. یاسین می گوید

    از ماشین چینیا بهتره خدایی ولی یه سوال ازنویسنده تعریف کردن بده؟ من از طریق نویسنده ایم مطلب با این سایت آشناشدم .سایت بدی هم نیست

  4. حاجی می گوید

    والا من کپچردارم و ازش خیلی راضیم. کپچر ۷۰میلیونی به نسبت قیمت جهانی که ماشینا دو برابر هستند تو ایران باید حدود ۱۳۰تا ۱۴۰باشه.برید قیمت جهانی ماشینارو ببینید.

    این خودرو ایمنی کامل اروپا رو داره. بسیار نرمه مخصوصا فرمونش. شتاب وحشتناک عالی و البته مصرف کم و هزار تا حسن دیگه. حالا شما بگو سانروف نداره و جنس پلاستیکش فلانه. تو ایران هم قیمت این ماشین چیه؟ تیوولی سانگ یانگ و جک اس ۵ چینی؟ النترا ۱۳۵ میلیونی؟ سراتو ۱۳۵میلیونی؟

    رنو نیسانو ول کنم برم جک بخرم یا تیوولی؟ یا کره ای؟ ۵ستاره ایمنی اروپا می ارزه به کل هیکل جک و سانگ یانگ.

    والا عجیبه نظرات تو ایران…

    1. علی شیرعلی می گوید

      سلام/ مرسی از نظرتون، قیمت جهانی رو با قیمت ایران نمیشه مقایسه کرد این ماشین به‌عنوان یک خودرو ارزان قیمت تو اروپا طرفدار داره و همچنین این خودرو استاندارد یورو ۵ داره درحالی که همون تیوولی که شما نام بردید یورو۶ داره که از این بابت اون خودرو بهتره- شتاب وحشتناک!!! با موتور ۱.۲ لیتری؟ اگه بر همین اساس باشه که جک که باز شما نام بردید پرواز می‌کنه با موتور ۲.۰ لیتری. مصرف کم شو ما به عنوان محاسنش تو یک مقاله جدا بررسی کردیم می‌تونید اون مطلب و بخونید. النترا هم ۱۳۵ میلیون نیست قیمتاتون و بروز کنید. ما نقاط ضعف این خودرو رو گفتیم و نقاط مثبت ش هم در یک مقاله جداگانه گفتیم.

      1. Reza می گوید

        جک اصلا اسم توربو شارژ به گوشش خورده به نظرم شما باید یه تحقیق کنید ببینید موتور توربو شارژ اصلا چیه؟چینی ها ۵ سال دیگه موتور توربو شارژ رنو رو به سختی می تونن تولید کنن

      2. رضايى می گوید

        عذر میخوام ولى سانگ یانگ چینى نیست من ۴ ساله اکتیون دارم و همه جوره ازش راضیم
        اکتیون موتورش مر سدس بنزه و متعلق به کره ى جنوبى اقاى حاجى
        زیر پام اخ نگفته تو این ۴ سال،باورتون نمیشه با کنج چپ ماشین سنگ رمپ خورد شد ولى ماشین من فقط خراش برداشت
        از چیه جنس بدنه نمیدونم هر بار میگم داغون شد ولى پیاده که میشم واقعا هیچى نشده
        اکتیون ٢٠١٢ دارم فیس قدیمشو

        1. ناشناس می گوید

          ای آموشیرازیه

      3. علی می گوید

        آقای شیر علی سلام . از مطالبتان پیداست که مغرضانه درباره کپچر سخن میرانید. مسلما تا حالا این ماشین را سوار نشدید که اینجوری درباره آن قضاوت میکنید.خودرو جک در تست استاندارد ایران (نه اروپا ) فقط دو ستاره کسب کرده که معادل ۰ ستاره اروپاست.قیمت این خودرو در خارج ۱۹۵۰۰ دلار آمریکا است که معادل ۶۴ میلیون میشه که با توجه به دو برابر شدن قیمت در داخل حدود ۱۲۸ م میشه . با این اوصاف قیمت آن بسیار مناسب است. در ضمن آپشنهای موجود در آن بسیار با کیفیت ونیز کیفیت فنی آن نیز گفتنی نیست.حالا بیا ایینو با جک و اشغالهای چینی و کره ای مقایسه کن.

        1. علی شیرعلی می گوید

          سلام عزیزم: هیچگونه غرض ورزی در کار نیست ما درسایت چرخان همه خودروهای موجود در بازار ایران را نقد و بررسی می‌کنیم و اینکه فقط از خوبی‌های خودروها بگوییم چیزی حاصل مردم نمیشه و فقط جیب شرکت‌ها پر پول‌تر میشه. اگه مطالب بنده را دنبال کنید بنده خودرو جک را نیز نقد کردم و هیچوقت نگفتم این خودرو کلا از جک بدتره یا بهتره. در ضمن مطمئن هستید خودروهای کره‌ای آشغال هستند؟ جنسیس، وراکروز، اپتیما و حتی محصولات سانگ‌یانگ عملکرد بهتری نسبت به بسیاری از محصولات رنو دارند. موفق باشید

        2. ناشناس می گوید

          البته من شخصا کاری با این رنو ندارم اما به عنوان تذکر لازم دونستم بگم برای تعریف از ماشین کره ای بهتره اسمی از جنسیس یا حداقل مدل کوپه آن که من شخصا تجربه مالکیت آن را داشتم برده نشه. این ماشین در سال ۲۰۱۵ جز ۱۰ ماشین غیرقابل اطمینان بود از نظر خرابی .
          من را که بیچاره کرده بود.

      4. پاره کننده می گوید

        عزیزم شتاب مگه به حجم موتوره؟؟؟ الان آلفا رومئو میتو حجم موتورش ۸۰۰ سی سی هست! ولی شتاب کدوم بیشتره؟

        1. علی شیرعلی می گوید

          سلام. بنده تجربه سواری با یک مدل میتو موجود در ایران رو دارم که مجهز به موتور ۱۴۰۰ توربودار بود. و تا به حال خبری از پیشرانه ۸۰۰ سی سی مشاهده نکردم. در ضمن حجم موتور بالا قدرت بیشتر را به همراه داره که یکی از دلایل شتاب خوب می تونه باشه. البته تعداد گشتاور و توربو تاثیر زیادی خواهد داشت. شتاب اولیه با شتاب در حین حرکت متفاوت است. موفق باشید. ش

        2. ناشناس می گوید

          فقفقق

        3. شهداد می گوید

          عزیزم آلفا رومئو میتو حجم موتورش ۱۳۶۸ سی سی هست

      5. وحید می گوید

        قربان شما چرا اصرار دارید این خودرو رو با جک و امثال آن مقایسه کنید. بنده به عنوان کسی که از دور دستی بر آتش دارم خدمتتان عرض می کنم به هیچ عنوان این خودروها از لحاظ کیفی قابل مقایسه با هم نیستند. گرچه مدلهای چینی کمی پرشتابتر باشند یا تند تر بروند. حتی جنس داشبورد سختشان هم زمین تا آسمان با هم فرق دارد. گاها با خواندن بعضی از این مقاله ها به یاد دوران کودکی می افتم که تنها ملاک برتری یک خودرو بر دیگری این بود که روی کیلومتر شمارش عدد بزرگتری نوشته باشد. با آن ملاک پیکان کارلوکس بهترین ماشین دنیا بود چون کیلومترش تا ۲۲۰ بود!

      6. از دور دورا می گوید

        تمام مطالبتان اشتباه است به جز شماره ۳ ولی موتور توربو هست پس باید در سایتتون را تخته کنید

      7. ناشناس می گوید

        گویا خود جناب نویسنده از جمله کساییه که جک کردن تو پاچش. این جور دفاع از یه ماشین چینی رو فقط کسایی که رفته تو پاچشون انجام میدن. راستی داداش هرچقدر هم تبلیغ کنی، بازم مشتری اول و آخرش خودتی. البته خوشبینانه گفتم . امیدوارم از کارمندای این شرکت چینیا نباشی.

      8. sepehr می گوید

        اولا رنو نیسان فرانسه رو با کره و چین مقایسه نکن عزیزم.
        دوما شتاب به حجم موتور نیست BMW مدل i8 حجم موتورش ۱۴۰۰ سی سی هست با شتاب سرسام آور.
        سوما شما میخوای اپتیمارو با تلیسمان مقایسه کنی یا کلئوس رو با سورنتو . خیلی خنده داره
        من کپچر ۲۰۱۷ دارم خیلی عالیه و شتابش عالیه بله با موتور ۱۲۰۰ شتابش عالیه.
        فراموش نکنیم که رنو تو مسابقات فرمول یک هم شرکت داره و داشته و با برند های دیگه مقایسه نکنید عزیزم
        مرسی
        رنو عالیه و امسالم برترین خودرو ساز شد

      9. مجید می گوید

        سلام دوست عزیز
        شتاب ماشین رابطه مستقیم با حجم موتور نداره
        شتاب به قدرت خودرو، گیربکس و وزن خودرو ربط داره که کپچر همشونو در حد استاندارد داره
        فکر نکنید وقتی حجم موتور بالا باشه قدرت و شتابش هم حتما خوبه
        این یه شاهکاره که رنو تونسته یه موتور بسازه که حجمش کمتر از حجم موتور پراید باشه ولی قدرت و شتابش با ماشین های همقیمت یکی و حتی بیشتر باشه
        بالا بودن حجم موتور مساوی است با مصرف سوخت بالا
        الان پژو ۴۰۵ معمولی حجم موتورش ۱۸۰۰ هستش و تندر ۹۰، ۱۵۰۰حالا شما این دوتا رو تو قدرت و شتاب مقایسه کن ببین چقدر تندر۹۰ بهتره هم شتابش هم قدرتش. این نشونه بازده خوب و کیفیت خوب هستش
        تنها مشکل تو زمینه خودر گرونی هستش نه تنها کپچر بلکه تمام خودرو ها گرون هستن تو کشور ما
        حالا توی این گرونی بهتر نیست یه ماشین با کیفیت بالاتر و مصرف کمتر مثل کپچر بخریم

      10. احسان می گوید

        داداش برو صفر تا صد این ماشینا تو کاتولوگش بخون۱۰/۹هستش اما تیوولی با موتور۱/۶بدون توربوش شتاب۱۲تا۱۴ثانیه ای داره محصولات رامک علاوه بر پر زرقو برق بودنشان همه کس پسند نیستن خدماتش آسان خوب نیست و همچنین افت قیمت بالایی دارد و جک هم با موتور۲۰۰۰توربوش کسری ستایش را جبران کرده اما به چه قیمتی به قیمت پر کردن باکس با بنزین هزاری وبعد ها شایدم بیشتر

    2. Reza می گوید

      بنده شدیدا موافقم

    3. Sh می گوید

      Ghabele tavajohe shoma,sang yang male koras,amrica ham mahsoolati ke nemitune be keshvarayi mese iran o roosie mostaghim befreste az tarighe kore o sayere keshvara mifreste,yani dar asl tivoli kare amricas,

    4. ندا می گوید

      سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز من فقط میخواستم بدونم ایا این ۷ دلیل که آقای شیرعلی گفتن در این ماشین هست یا نه . بنده هم قصد خرید دارم اما با خوندن این معایب یه خورده به شک افتادم لطفا راهنمایی کنید چون تعداد معدودی از این خودرو در ایران خریداری کردن و من در انتخابم به مشکل بر خوردم

      1. علی می گوید

        این خودرو را حدود ۴ماه پیش خریدم.حدود ۶۰۰۰ کیلومتر راه رفته و همه چیز OK است. این خودرو اگه مشکل کیفیتی داشت دو سال متوالی پر فروشترین کراس اور دنیا و رکورد فروش نداشت.به نظر من از نظر طراحی و ظاهر و نمای بیرونی بسیار عالیست . سواری آن هم بسیار نرم است.فن اوری ۲۰۱۴ رنو و نیسان است.با این اوصاف اگر ابعاد آن بزرگتر و اپشنهای آن کامل میبود مسلما قیمت آن بالای ۲۰۰ م و به یک خودروی SUV تبدیل میشد. تو این رنج قیمت انتخاب دیگری به کیفیت و قدرت و شتاب بالای این خودرو وجود ندارد. فقط مشکل ویران خودرو در خدمات دهی آن است.که احتمالا به نگین خودرو یا پارس خودرو واگذار میشود.

      2. ناشناس می گوید

        نداخانوم سلام
        لطفا به سایت NetCarShow.com سری بزنید کپچرفقط یکباردرفرانسه تولیدشده ودرحال حاضردرروسیه ومختص شرایط اب وهوایی روسیه ساخته شده خودروی روسی یعنی فاجعه

      3. ارش می گوید

        نداخانوم سلام
        لطفاقبل ازخرید این خودروی روسی به سایت NetCarShow.com مراجعه کنید
        خودروی که درسال ۲۰۱۴ فقط یکبار درفرانسه تولید شد وازسال ۲۰۱۶ در روسیه وبرای اب وهوای سرد روسیه طراحی وساخته شده.

    5. ناشناس می گوید

      سلام دوست عزیز
      لطفا سری به سایت NetCarShow.com بزنید.
      ممنون

    6. بهزاد می گوید

      شتاب وحشت ناک!!!!! نکنه موتور فراری برای شما نصب کردن؟
      خارج از شوخی توی سربالایی با چهار نفر سرنشین حقیقتا کم میاره

      1. بنده خدا می گوید

        شما تو این ماشین نشستی که میگی حقیقتا با ۴تا سرنشین تو سر بالایی کم میاره حتما سوار این ماشین نشدی این ماشین با توسان یا اسپورتیج که قبلا داشتم از نظر قدرت موتور و شتاب برابری میکنه

      2. بابک می گوید

        بله این خودرو گشتاور بالایی داره

  5. سهیل می گوید

    با ۷۰ م جک و جیلی معقولانه تره بنظر من. من که گیج شدم ۷ دلیل برای نخریدن ۲۲ خرداد نوشتین ۵ دلیل هم برای خریدنش در ۱۵ خرداد. فکر کنم نخریدنش پیروز شده با ۲ تا. خخخ

  6. محسن می گوید

    من برای خرید کپچر ثبت نام کردم، تنها نگرانی من با توجه به چک کردن جک شاسی اینه که نشیمنش خوب نباشه، سوار جک شاسی که شدم واقعا برای آدمای قد بلند آزار دهنده است، الان کپچر خودرو برای راننده بلند قد راحتی رو در نظر گرفته یا نه؟

    1. Reza می گوید

      بله اقا من خودم ۱۸۵ قدمه ۱۵ سانتم با سقف سرم فاصله داره تازه اگه خواستین خب صندلی تنظیم ارتفاع داره

    2. حامد می گوید

      بنده هم قدم ۱۹۱ هست و هییییچ مشکلی از نظر دید و راحتی ندارم، برخلاف سراتو و النترایی که نشستم و میگم به خوبی کپچر برای قد بلندا دیدشون نیست!

      1. علی شیرعلی می گوید

        سلام/ تیپ بدنه النترا با کپچر متفاوت است

  7. سید مهران میرابوالقاسمی می گوید

    نظر من اینه که جک خیلی بهتره از لحاظ جا داری واز لحاظ موتوری و خیلی هم شیک هستش وهرکس که جک بخره نفع کرده و۲۰ میلیون تومان هم تو حساب بانکیتون هست که خیلی پولیه یه بار تو یه مجتمع تجاری بودم که واسه جایزه رنو کپچر گذاشته بود رفتم نزدیک دیدم چه کیفیت رنگش داغونه بعد درشم باز بود دیگه کیفیت توش داغونتر بود ویه چیز دیگه هیکلشم خیلی کوچیکه حیف از همون ۷۰ میلیون که بدی واسه این ماشین اونوقت همرده این ماشیم مزدا cx3 را میبینیم کیف می کنیم به قول جرمی کلارکسون رنو و پژو و سیترون بدترین ماشینای دنیان.

    1. ناشناس می گوید

      به جرمی بگو یه دور با تالیسمان بزنه بعدا نظر بده رنو داره شگفت انگیز پیشرفت میکنه موتور جدیدش ۱۲۰۰توربو ۱۳۰ اسب یخار و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور لطفا فنی بررسی کنید وقضاوت .الان داره ماشیتایه خوبی میزنه حیف اینجا نمایندگی متمرکز نداره

  8. Reza می گوید

    با سلام بنده رنو کپچر رو خریداری کردم و ۶ و ۵ و ۴ و ۳ و۲ مخالفم اولا اینکه درسته حجم موتور کمه ولی موتور توربو شارژ داره و توان خروجی ای برابر با موتور ها ۲۰۰۰ الی ۲۴۰۰ را تولید می کنه دوما این که عرض کنم به محضرتون چند روز پیش ایران خودرو با ما تماس گرفت و اعلام کرد که نقشه های ایران اماده می باشد و می توانید برای نصب به مایندگی مراجعه کنید ثالثا بنده در مورد لغزش شاسی با شما موافقم ولی در اون حدی نیست که شما گفتید سیستم صوتی هم قابل قبوله در مورد ارتفاع کابین هم اعلام کنم صندلی راننده قابلیت تنظیم ارتفاع داره و صندلی سرنشین جلو هم خوبه و صندلی های عقب کمی ارتفاعشون کمه ولی در مورد سانروف با شما موافقم و یکی از نقاط قوت رنو به نظر من بدنه مقاوم رنو کپچر هست مقلا درب رنو کپچر بیش از ۲۰ سانتی متر از فلز تشکیل شده موتور هم در جاده ها و سربالایی ها پیشرانه خوبی رو ایجاد می کنه و در سربالایی های شدید من تا حالا افت سرعت تجربه نکردم.
    با تشکر

  9. حامد می گوید

    با سلام به همه دوستان
    با فرض درست بودن همه این ایرادات نبایستی چندتا جایزه و رکورد فروش رو کسب میگرد!
    با این مبلغ اگه بخواین ماشین صفر رو با خیال راحت سوار بشین بهترین گزینست
    مخصوصا برای خانواده ها کم جمعیت و جوانها
    بنده حدود ۱ ماهه کپچر گرفتم
    در کل نسبت به قیمتش کاااملا راضیم
    نیسان-رنو رو با هیچ برند چینی مقایسه نکنید! اونم برای شتااااب بیشتر! مگه مسابقات میخواد شرکت کنه تو ترافیکهای شهری ما؟!
    خود جک و جیلی و تیگو و … هم خودشون رو با یک برند ژاپنی-فرانسوی مقایسه نمیکنن
    انشالله روزی همه قیمتها شکسته بشه بالاخره!

    1. علی شیرعلی می گوید

      سلام/ با بخش اینکه گفتین انشاالله قیمت‌ها شکسته بشه کاملا موافق ام. کپچر ماشین خوبی هست اما همه خودروها نقاط ضعف مخصوص خود را دارند.

      1. حامد می گوید

        صد در صد موافقم
        حتی موضوع سلیقه هم گاهی پیش میاد.
        موفق باشید و بیطرف همیشه انشالله

  10. محسن می گوید

    ممنون از راهنمایی دوستان در مورد نشیمن و جای خودرو، یه سوال دیگه هم داشتم، میزان گارانتی خودرو چقدر هست؟

    1. حامد می گوید

      ۵ سال یا ۱۵۰هزار کیلومتر

  11. جیمی می گوید

    سلام من دو ماه است رنو کپچر دارم ماشین فوق العاده ای است نویسنده مقاله غرض ورزانه مقاله را نوشته و تمام دلایل را بررسی کردم و وارد نیست

    1. محمد سعید بهمنی می گوید

      سلام. مرسی از حضور شما .

      عزیز آیا مطلب دیگر ما با عنوان : ۵ دلیل برای آنکه رنو کپچر بخریم را مطالعه کردید؟!!!

      http://charkhan.com/12942/%DB%B5-%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%86%DA%A9%D9%87-%D8%B1%D9%86%D9%88-%DA%A9%D9%BE%DA%86%D8%B1-%D8%A8%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%85.html

      ببینید اون هم غرض ورزانه است یا تایید میشه !

      واقعا این تعصب مسیر همه مارو عوض میکنه تو زندگی!

  12. احسان می گوید

    با سلام
    سیستم دوال کلاج این اتومبیل به راننده اجازه میدهد شتاب صفر تا صدی بهتر از اسپورتیج ۲۴۰۰ سی سی و تقریباً معادل توسان ۲۴۰۰ بدست آورد(صفر تا صد ۱۰/۹ تا ۱۱/۱ ثانیه)که کاملاً قابل قبول است.
    این خودرو به لطف موتور توربو و وزن کم در سرعتهای بالا هم کم نمیاورد و حداکثر سرعت خودرو ۱۹۲ کیلومتر بر ساعت میباشد که بسیاری از رقبای خود (از جمله اسپورتیج و توسان که دو برابر حجم موتور و پنجاه اسب بیشتر دارند) بیشتر است.
    این خودرو در سال ۲۰۱۴ پر فروش ترین کراس اور متوسط اروپا شد. در سال ۲۰۱۵ تا به حال نه تنها پرفروش ترین در اروپاست بلکه موفق شده است که با فاصله زیادی از رکود سال ۲۰۱۴ هم عبور نماید و در مجموع تجربه درخشانی برای رنو به شمار میرود.
    مصرف کم این خودرو امتیازی بسیار عالیست و طول کم خودرو به شما اجازه پارک در فضاهای کوچک را میدهد.
    و در نهایت اینکه این خودرو به تازگی در روسیه نیز طرفداران بسیاری پیدا کرده به نحوی که در تمامی بیلبورد های شهر مسکو و سن پترزبورگ میتوانید تبلیغات آن را مشاهده نمایید.

  13. محسن می گوید

    OWNING

    If economy and safety are your main concerns, then you’ll have no worries with the Captur. EuroNCAP has tested it and it’s come out with the full five star rating (as you’d expect of a Renault). Economy-wise, the engine choice is excellent. The diesels are obviously better, achieving a very impressive best of 76.4mpg and 95g/km CO2, but even the petrol versions are perfectly acceptable. Go for the TCe 90 and it’s 56.5mpg and 115g/km CO2. If you’re a family buyer with a low annual mileage, that’s arguably the one you should go for.

    http://www.topgear.com/car-reviews/renault/captur

    بررسی کپچر توسط سایت تاپ گیر

  14. Reza می گوید

    با سلام بنده خودم رنو کپچر خریداری کردم AFS خودرو فعال هست البته بنده مدل ۲۰۱۶ رو خریداری کردم

  15. من می گوید

    من کپچر دارم از موارد بالا فقط شماره ۱ قبول دارم ، asf فعال است و قفل شدن اتوماتیک درب ها با نگه داشتن طولانی کلید قفل داخل ماشین فعال میشه

  16. MT می گوید

    متاسفانه کسی که این نظر رو داده خودش تا حالا این خودرو رو از نزدیک حتی ندیده!!! ببینید موتور ۱۲۰۰ توربو دلیل نمیشه ضعیف باشه حداکثر قدرت این ماشین ۱۲۰ اسب بخاره. که تو دور موتور ۲۵۰۰ بیشترین گشتاور رو میده. سانگ یانگ تیوولی با ۱۶۰۰ سیسی همین قدرت رو تو دور موتور ۶۰۰۰!!!! میده دور موتوری که تو طول رانندگی یک فرد به ند رت میرسه. تکنولوژی ساخت موتور بسیار شبیه به رنو فرمول ۱ هستش که هیچ ایرادی نمیتونید ازش پیدا کنید. در مورد سفتی کمک ها باید بگم بله یک مقداری اذیت میکنه ولی باید بدونین یه شاسی بلند سوار میشیم نه سواری.

    1. علی می گوید

      سلام.رنو کپچر و رنو تالیزمان از جدیدترین و فنی ترین ماشینهای رنو هستند که هر دو موتور آنها از فن آوی فرمول یک هستند.و حداکثر قدرتشان در دورهای موتور ۲۰۰۰-۲۵۰۰ رخ میده .این فن آوری فقط مخصوص اروپا است.رنو تالیسمان دارای به روزترین و مدرنترین اپشنهای روز است و یک سدان عالی با ۲۰۰ م قیمت. ولی کپچر آپشنهای کمتر با قیمت نصف تالیسمان.
      کپچر بهترین و پرفروشترین کراس آور دنیا است .

  17. میثم می گوید

    عاشق این ماشینم . حیف که پول ندارم بخرم .

    1. جلیلی می گوید

      سلام من ۲۰۱۷ دارم خیلی عالیه از صمیم قلب آرزو می‌کنم هرچه زودتر یکی بخری و لذت از زندگی ببری

  18. ناشناس می گوید

    سلام من علاقه مند ظاهر این خودرو شدم و حالا از نقطه نظرات دوستان و نویسنده این نتیجه را گرفتم که قدرت و شتاب قابل قبوله. سواری در حد متوسط.به درد جوانها و خانواده های کوچیک میخوره.برای داخل شهر و ترافیک و جای پارک به لحاظ اندازه مناسب . و به طور کلی قابل مقایسه با خودرو های چینی قطعا نیست.قیمت اگر تا۱۵میلیون پایین تر بود دیگه بدون تحقیق بیشتر در خریدش یک لحظه درنگ نمی کردم.

  19. احمد می گوید

    من این خودرو را گرفتم چند عیب داره که بعضی ناشی از تولید کننده و بعضی هم از ایران خودرو می باشد ، اگرچه از زیباترین خودرو های ایران است اما خریدش بسیار ریسک دارد:
    از تاریخ رسمی تحویل تا زمان تحویل حدود ۶ ماه تاخیر داشت
    در حرکت بسیار خشک و تکان دار در دست اندازها است
    مصرف اعلام شده با واقعیت تفاوت زیاد دارد ( ترکیبی ۷تا ۷/۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر )
    پس از طی حدود ۳۰۰۰ کیلومتر سیستم کامپیوتر آن از کار افتاد و دو ماه در تعمیرگاه مانده
    خدمات پس از فروش توسط ایران خودرو و داشتن نیروی متخصص بسیار ضعیف و در حد صفر

    1. علی می گوید

      مصرف سوخت ذکر شده مربوط به شرایط سرعت ۹۵ کیلومتر ، کولر خاموش ، سوخت با اکتان ۹۵ تا ۹۸ ، جاده کفی و حضور راننده بدون سرنشین است . من در این شرایط کپچر را تست کردم (آنهم با بنزین سوپر ایرانی با اکتان حدود ۹۲ ) مصرف سوخت ۴/۶ تا ۴/۹ در صد بود.فعلا حدود ۶۰۰۰ کیلومتر راندم و میانگین مصرف ( در شش ماهه اول سال و در جنوب کشور با کولر روشن ) به ۶/۳ در صد رسیده است (میانگین جاده ای و داخل شهر ).بسیار پر قدرت و ایمن و پر شتاب.

  20. علی می گوید

    بابا جان اگه قرار باشه این خودروبا قدرت ، شتاب ، ۵ستاره ایمنی ،با کیفیت فنی و طراحی رنو و نیسان و مصرف سوخت بسیار کم را از نظر اپشنهای غیر ضروری و سانروف مورد انتقاد قرار دهیم ، لازم است جهت حذف و مرتفع ساختن این انتقادات در حد ۲۰۰ میلیون و بیشتر پول پرداخت کرد.این خودرو دارای کیفیت عالی در قسمت فنی و ایمنی است و اپشنهای آن در حد نسبتا خوب با کیفیت عالی میباشد.(مثل ماشینهای چینی و کره ای با فنی و کیفیت اپشن پایین نیست.) بنابراین مقایسه بین این خودرو و کره ای و چینی کملا اشتباه است.

  21. مهدی می گوید

    این ماشین بیشتر از ۷۰ اصلن نمی ارزه

  22. علي می گوید

    من حدود ٣ماه هست که رنو کپچر را خریدم که کاملا پشیمان شدم
    از روز اول ساعت مانیتور قابل تنظیم نیست، حدود ٢ ماه هست که پدال ترمز به صدا کردن افتاده!
    سوال : وقتی پا رو از پدال ترمز بلند میکنم همراه با صدای تق میباشد، از دوستان کسی تا کنون با این مشکل برخورد کرده؟؟

  23. Mr می گوید

    همه جا خوندم که چند تا دلیل واسه اینکه فلان ماشینو نخرید. ممکنه مطلب در مورد اینکه کدام ماشینا رو هم بخریم بزارید؟

  24. علی از تهران می گوید

    موضوع : صدای پدال ترمز رنو کپچر
    سلام
    من قبلا یه ۲۰۶ اتومات داشتم که صدای تق پدال ترمز زمانی که پام رو بر میداشتم نداشت!اما الان یه کپچر دارم که با برداشتن پا از روی پدال ترمز این صدا به گوش میرسه.
    آیا بقیه دوستان دارنده کپچر نیز با این مشکل صدای ترمز برخورد کردند؟
    آیا کسی تا حالا به خاطر این موضوع نمایندگی رفته؟

    1. ناشناس می گوید

      عزیز دل اگه وااااقعا این مشکل باشه واسش نمایندگی گذاشتن،خدمات پس از فروش داره

  25. ناشناس می گوید

    چطور رنو رو با جک مقایسه میکنی؟ الان دنیا دنبال موتور کم مصرف میگرده شما بر عکسید . به نسبت حجم موتور قدرتش عالیه. بقیه ایراداتون هم بعضیاش تا حدودی درسته

  26. فواد می گوید

    کیفیت خودروهای چینی در نظر سنجی بهتر از فرانسوی بوده و خودروهای جک موتور میتسوبیشی ژاپن داره و قدرت بالا و شتاب بیشتر نسبت به این خودرو و قیمت پایینتر و استیل درشتر

  27. سید مهدی تقوی می گوید

    سلام خدمت عزیزان

    سایت های محترمی که میاید (شاید چشم و گوش بسته) در مورد ماشین ها نظر میدید!
    توجه کنید که با نظرات اشتباهتون باعث میشید کسی که برای جمع کردن میلیون ها تومن پول زحمت کشیده با انتخاب اشتباه (بخاطر مطالب اشتباه شما) همه ی پولش به باد بره.

    الان در این شهر پر ترافیک، یک ماشین کم مصرف و با حجم پایین (= کم تر بودن خرج و مخارج) شاید برای خیلی ها از همه چی مهم تر باشه.
    مصرف این رنو کپچر از پراید هم کمتره! این برای یک ماشین با ابعادی نزدیک به یک شاسی بلند بسیار عالیه. (یعنی این رنو هم جاداریه شاسی بلند رو نسبتاً داره و هم کم مصرفیه یک ماشین کوچک) مزدا ۲ با اون ابعاد بسیار کوچکش مصرف سوخت بیشتری از این ماشین داره!
    بنظر بنده (نظر شخصیمه) شما جز مقدار اندک، چیزی از خودرو نمیدانید چرا که بدون در نظر گرفتن قدرت موتور، حجم اون رو مورد انتقاد قرار میدید. قدرت ۱۲۰ اسبی برای یک موتور ۱۲۰۰ سی سی بسیار عالیه نمیدونم چرا ازش انتقاد کردید. همچنین این ماشین روی کاغذ سرعت و شتاب رضایت بخشی داره. (سوپر اسپرت که سوار نمیشیم، یک ماشین کم مصرف نسبتاً شهری هست) چرا با نقد های اشتباه مردم رو به اشتباه می اندازید و باعث حروم شدن میلیون ها تومن پول مردم میشید؟!

    دیگر اینکه امکانات ایمنی این ماشین خیلی عالیه. چرا به اینها اشاره نمیکنید؟ میگید درمقاله دیگری اشاره کردیم! این که راه و رسمش نیست. یک بنده خدا اینو میبینه و اون حُسن هاش رو دیگه نمیبینه.
    واقعا ظلمه مقایسه ی رنوی فرانسوی با یک ماشین چینی.
    امیدوارم با دقت و اطلاعات دقیق هر چیزی رو مورد بررسی قرار بدیم.

    درپناه خدا. یا علی مدد

  28. حسن می گوید

    با سلام واقعا برأی کسایی که اطلاعی إز أین ماشین ندارن والکی میان نظر میدان متاسفم من ٧ ماه أین ماشین دارم وقبله پراید پژو و سمند و مگان داشتم فقط همین میتونم بگم ما ایرانی ها هرچی سرمون باید حقمونه چون بی اطلاع و پر مدعا هستیم و لیاقت همون ماشینای چینی و بنجل و أین سایت هم نظر منو سانسور کنه تعجب نمیکنم. لاأقل إینو میتونم بگم که ماشین خیلی خوبی به نسبت ٩٠ ملیون و خیلی راحتهم باهاش و تا کسی سوارش نشده الکی نیاد و نظر بده أوکی

  29. احمد رضا می گوید

    من هم فروشنده رنو کپچر هم جک s5و تیگو۵ و آریزو۵ هستم و همه این خودرو ها را سوار شدم و تست کردم . اونایی که میگن چینی ها آشغالن وقتی سوار نشدن لطفا نظری ندن و برن همون کپچر بدرد نخور فرانسویو سوار بشن . فقط شیشه
    هاش برقیه (برید باهاش حال کنید ) یه ماشین خشک بدرد نخور بدون جا . موتور ضعیف ۱۲۰ اسبی .

    1. محمد می گوید

      من هم اگر روی ماشین های چینی خدا تومن سود میکردم، سعی در تخریب ماشین های با سود کمتر میکردم !!!!
      اگه حرف شما درست بود الان تو اروپا همه جک s5 و تیگو میگو سوار میشدن 😀
      فقط همین که کپچر سال ۲۰۱۴ بهترین ماشین اروپا شده کافیه …..

      1. آرش می گوید

        باسلام
        بنظربنده اگرخودروی خوبی بودتولید آن درسال ۲۰۱۴متوقف نمیشد که درسال ۲۰۱۷ درکشورروسیه ومطابق با آب وهوای این کشورباکیفیتی بسیارپایین تولیدشود!!
        مراجعه به سایت: Net car show

    2. کیوان می گوید

      جک خیلی جوجس که با رنو. مقایسه شه حاضرم با تندر۹۰ کلشو بخوابونم

    3. اتیه می گوید

      تو همون برو جک و تیگو رو بفروش و با چینیا حال کن

  30. محسن می گوید

    من به نظر همه ی شما احترام میزارم ولی سلیقه ها کاملا متفاوته هیچ خوبه کاملی هم وجود نداره که هم عالی باشه هم با پوله تو جیبت بشه خرید .
    از قدیم گفتن هر چی پول بدی اش میخوری . ولی این وسط یه سری آدما هستن که تهش یه پرشیا داشتن ولی الان برای اینکه یه وخت خدایی نکرده کم نیارن یه جوری نظر میدن انگار خودشون این ماشینارو طراحی کردن . بعد همینا وقتی تو ترافیک ی ماشین چینی جلوشون میفته انقد نگاش میکنن .برادر من بحث ماشین چینی و غیر چینی نیست گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بو میده . شما هم اگه پول داری برو بخر چرا عیب میزاری

  31. ناشناس می گوید

    من رنو کپچر دارم هیچ کدام از ایرادهایی که عنوان کردید به این خودرو وارد نیست

  32. سمیرا می گوید

    سلام و خسته نباشید
    من یه هیوندا ورنا ۸۹ دارم ،خیلی باهاش راحتم و واقعا یکبار تعمیرگاه نرفتم جز تعویض روغن .حالا قصد داشتم این پژو ۲۰۰۸ جدید رو ثبت نام کنم که فعلا خبری نشده،می خواستم ببینم تو این ردیف قیمت ۱۰۰ تومن چی می تونم بگیرم که راحت و بی دردسر باشه کپچر این شرایط رو داره؟
    لطفا راهنمایی خوب بکنید ممنون

    1. ارش می گوید

      سمیراخانوم سلام
      لطفاقبل ازخرید کپچرسری به سایت:
      NetCarShow.com
      بزنید
      این خودروفقط درسال ۲۰۱۴ درفرانسه تولیدشد ومتوقف شدتااینکه درسال۲۰۱۶ درکشورروسیه ومختص اب وهوای این کشور ساخته شده واقعا فاجعه س

      1. کاربر می گوید

        داداچ شما قصد ات چیه ؟ کپچر رو مستقیما از فرانسه وارد میکنن به ایران مدل ۲۰۱۷اش هم ساخت خود فرانسه اس بعد شما میگی ساخت روسیه اس اینجوری بود واسه دادن کپچر انقد تاخیر نمیکردن تاخیر کردنشون هم بخاطر بازرسی دقیق فرانسه اس ببین با حرف بی اساس تو هیچ تغییری در نظر مردم نمیشه

        1. ناشناس می گوید

          رنوکپچرهای تو ایران مونتاژ اسپانیا بود که فعلا تو هند مونتاژمیشه

  33. یکی می گوید

    سلام دوستان این ماشین در رده خودش قیمتش خوب هست تیوولی و یا جک اس ۵ رو با این مقایسه نکنین من یکی از فامیل هایم
    کپچر داره و راضی هست باهاش هم تصادف کرده بود هیچی اش نشوده بود ولی همسایمون تیوولی داره و یه پراید اروم زده بود ۲تومن خرجش انداخته بود

    1. آرش می گوید

      دوست عزیزسلام
      لطفابه قیمت جهانی هردوخودرو درسایتهای معتبرخارجی مراجعه نمایید
      قیمت جهانی کپچرحدودانصف قیمت تیوولی میباشد
      شایان ذکراست اینجانب نه کپچرسوارم نه تیوولی سوار.

  34. ناشناس می گوید

    ساکنان آمریکا از خودروهایی بزرگ و وانت گونه را می پسندند اما اروپاییان خودروهایی را می پسندند که کوچک باشندو مصرف بنزین پایینی هم داشته باشند

  35. کاربر می گوید

    والا این قیمت که برای کپچر خیلی زیاده .حالا در کنار قیمت بالا امکانات اون خیلی در حد پایینی هستش………………….نه سانروف داره .نه قدرت بالا داره.در کل ۴۰ تومن بیشتر نمیارزه……………………..

    1. کاربر می گوید

      نه ۴۰تومن خیلیییییی زیاده ۱۰هزار تومن هم براش زیادیه

  36. محمد از بوشهر می گوید

    درود بر شما که که جالب در خصوص خودرو کپچر مطلب گفتی و راهنمایی کردی .سپاس فروان

  37. عبدالرضا می گوید

    با سلام من اول میخواسم کپچر بخرم خیلی خوشم اومده بود ولی تا اومدم ثبت نام کنم ظرفیت تکمیل شد از ماشین های چینی خوشم نمی اومد ولی به ناچار رفتم یه جک s5 اتوماتیک خریدم. خداییش اگه اسم چینی روش نبود هیچی از یک ماشین کره ای کم نداره فقط باید منتظر بمونیم ببینیم کارکرد قطعات اون در بلند مدت چطوره. به نظر بنده یک ماشین مثل کپچر و پژو ۲۰۰۸ بیشتر مناسب افراد جوان و ماشین های کراس مثل جک و تیگو و هایما برای خانواده بهتره . تور رنج ۱۰۰ به بالا هم که دیگه قضیه فرق میکنه و میشه ماشین پول دارا ، که اونها هم زیاد براشون فرقی نمیکنه یه مدتی سوار میشن بعد میفروشن مهم هم نیس چقدر ضرر کنن. من به نوبه خودم به ترتیب ال۹۰- جک s5- تویوتا پریوس و تویوتا کمری هیبریدی می پسندم. جک s5 واقعا عالیه.

  38. ابراهيم می گوید

    من یه ۲۰۶ از ایران خودرو خریدم پوستمو کند دیگه بکشنمم سمت ایران خودرو نمیرم،از طرفی هم سمت ماشین چینی نمیرم در ضمن بنظر من اینهمه پول پای این ماشین دادن اشتباهه راستشو بخوایید رفتم ساندرو استپ وی خریدم خیلی هم راضی ام الباقیه پولمو هم ریختم بانک سودشو میبرم ،اگه بخوام بالای صدمیلیون هزینه کنم میرم سراغ سواری تویتا حتی شده دست دومش چون تا یکمیلیون کیلومتر راحتی اینو سایتای تخصصی گفتن حالا خود دانید پولتونو زیادی حروم نکنید چون خیلی هم بالا بالا بپرید یهو چشم میخورید از من گفتن بود خخخخخ

  39. آرش می گوید

    باسلام وعرض ادب به دوستان وهموطنان عزیزم که لایق بهترینهاهستند
    درادامه مطلب ۷دلیل برای انکه رنوکپچرنخریم بنده یک دلیل بعنوان ختم کلام اضافه میکنم که بایدخریدانراتحریم کنیم وان اینکه بامراجعه به سایت net car showمتوجه میشویدکه این اسباب بازی یک خودروی کاملاروسی بوده وبراساس اب وهواونیازبازار روسیه طراحی ودراین کشورساخته شده که هیچ سازگاری بااب وهوای کشورمانداشته همچنین مانند دیگرخودروهای روسی بی کیفیت میباشد وازهمه مهمترازکشورخائنی مثل روسیه خریدکردن اشتباه محض است.
    درپایان بایداشاره ای داشته باشم به قیمت جهانی آن که حدودا ۱/۲بهای خودروی تیوولی بوده ولی درایران هم قیمت تیوولی است یعنی درمقایسه باخودرویی دراین کلاس میبایست حداکثر۶۰ میلیون فروخته شودنه۱۲۰میلیون.

    1. وحید می گوید

      ببینید من خودم سانتافه دارم..داداشم توسان..دومادم یکی اسپرتج و یکی شونم هایما…قدرت موتور و اپشن داخلی چیزی هست ک ما جهان سومیا قبولش داریم..مصرف سوخت من ۱۶ تا هستش…ولی ی اروپایی ب کیفیت اجزای موتور و مصرف کم نسبت به قدرت نسبتا خوب توجه میکنه..شما داری از چین خرید میکنی…از روسیه نمیکنی؟!
      مصرف کم..شتاب بالا در دور پایین بهت میده..کلاچ دوبل داره..توربو داره..الیاژ موتورشو با الیاژ موتور چینی حساب میکنید؟
      ب ولا قسم شم خودروی کره ای ک من دارم دونه ای ۱۵ تومنه…یماه پیش داداشم ۴ تا شم عوض کرد ۲۰۰ تومن..دونه ای ۵۰ تومن…تموم اجزای مصرفیش کیفیت پایینه..ک بتونن قیمتو پایین نگه دارن..ماشین چینی بخرج بیفته کی میخواد هزینه سر سام اورشو بده!!

  40. ضا می گوید

    خودانید. من یک جی۵گرفتم راضی هستم خدایی میگم ولی کلامحصولات رنوبه قیمتش نمی ارزه ازبالا تاپایین ۱۱۲برای این البته وقتی۶۲بهاه استپ وی میدیدانتظاری نیست

  41. ناشناس می گوید

    لطفا برای اطلاعات بیشتردرخصوص رنوکپچربه سایت: NetCarShow.com. مراجعه کنید
    خودرویی که درسال ۲۰۱۴ تولید ان درفرانسه متوقف وازسال ۲۰۱۶ درروسیه وبرای مارکتینگ واب وهوای روسیه ساخته وطراحی گردید.

    1. محسن می گوید

      همین الان چک کردم مدل۲۰۱۷ در اروپا تولید میشه.

  42. ارش می گوید

    NetCarShow.com
    لطفا به این سایت معتبرخودرو مراجعه کنید

  43. ناشناس می گوید

    یک سال نیمه کپچر دارم از خیلی نظرات راضیم ولی مدت ده ماه مشکل کم کردن خنک کننده متور(ضد جوش )پیدا کرده تو این مدت چندین بار جک کامل شده اما مشکل پیدا نشده .وقتی بارندگی هست باسرعت بالا بری از قسمت جلو کاپوت آب داخل میره که موتور کامل خیس میشه.

  44. رنو كپچر=خريد مقرون به صرفه در ايران می گوید

    در یک کلام باید بگم با توجه به قیمتی که ایرانخودرو درنظر گرفته براش بسیار مقرون به صرفست.در حالیکه نیسان جوک مدل۲۰۱۶، اسکای پک با امکانات کمتر و سطح آپشن پایینتر و ابعاد اتاق و صندوق کوچکتر و مشخصات فنی و موتور و گیربکس پایینتر،۱۲۷تومان قیمتگذاری شده، قیمت رنو کپچر ۲۰۱۷،با امکانات و آپشنهای بیشتر و مدل بالاتر و ابعاد اتاق و صندوق بزرگتر،با قیمت ۱۱۰تومان،بسیار باصرفه و ارزش خرید بالاتری داره.تویوتا یاریس مدل ۲۰۱۷ با موتور کم توان تر و فضای بار و سرنشین کوچکتر و گیربکس و موتور و فنی قدیمیتر،۱۳۰تومان قیمتگذاری شده.هیوندا آی۲۰ مونتاژی با قیمت ۸۷تومن و هیوندا آی۱۰ مونتاژی ۷۵ تومان.اکسنت مدل ۲۰۱۶ ،با کلاس اتاق پایین تر و گیربکس قدیمیتر با قیمت ۱۱۷تومن-سراتو مونتاژ سایپا که پایین بودن کیفیت و کاهش شدید سطح آپشناش برای همه زبانزد شده با قیمت ۹۱ تومن-و هزاران نمونه خودروی دیگه

  45. كپچر خيلي خاص و تكنولوژيكه می گوید

    تا قبل از دیدن پژو۲۰۰۸،همیشه فکر میکردم با مونتاژ و ارائه ۲۰۰۸،بازار کپچر بدجور خراب بشه و ۵ماه در ثبت نام و خرید کپچر تعلل کردم.تا اینکه در نمایشگاه شهر آفتاب بمدت یکساعت،کل موتور و داشبورد و صندوق عقب و دربها و آپشنها و تجهیزات نسخه فول و کاتالوگها و بروشورها و توضیحات پرسنل را شنیدم.در روی تمام صندلیهاش نشستم و موقعیت فضای بالای سر و پا و کمر را بررسی کردم.و با ذهن آرام و بدون دغدغه و با خیال راحت نسبت به خرید رنو کپچر از بازار آزاد اقدام کردم.چون با قاطعیت متوجه شدم اصلا ۲۰۰۸ نمیتونه رقیب کپچر باشه..با توجه به قیمت احتمالی چه در ابعاد.چه در تکنولوژی-چه در موتور و گیربکس-چه در تجهیزات و آپشنها-چه در بحث کیفیت مونتاژی و وارداتی.نمیتونه با کپچر رقابت کنه..نگاهی به فروش بازارهای جهانیشم شاهد این مدعاست

  46. ناشناس می گوید

    سلا دوستان عزیز نظرتون دباره اریزو فایو چیه اونای که دارن لطف کنن راهنمای کنن ممنون میشم

    1. بابک می گوید

      تیپ اکسلنت مناسبه ولی اولین چیزی که تو ذوق میزنه ارتفاع فرمونه که به اندازه کافی پایین نمیاد و افت شدید قیمت، یک نکته عالی اینه کی تسمه تایم نداره، خودم داشتم میگرفتم ولی پشیمون شدم رفتم رنو سیمبل ثبت نام کردم.

  47. ناشناس می گوید

    لعنت برماشینهای ایرانی و چینی و پژو من میخوام کپچر اروندی بخرم فرقی برام نمیکنه چه ابرادی داره هیچکدومش بی ایراد نیست فقط خدمات داشته باشه

  48. حسین می گوید

    منم میخوام بخرم اما تو این شب عیدی ملاک شده صفر گیرم نمیاد

  49. هادی می گوید

    سلام
    با این مقاله موافقم ،کپچر خودروی خوبی هست اما نه برای قیمت فعلی…
    ۷۰میلیون بسیار منطقی بود و ارزش خرید این خودرو را بالا می برد

  50. طاهر می گوید

    در مجموع کپچر ماشین خوبی است.توی این یک ماهی که استفاده کردم عالی بوده. در مورد مقایسه با ۲۰۰۸ اجازه بدین بیاد بعد در موردش قضاوت کنیم.

  51. علی اقا می گوید

    سلام. ایا رنو کپچر برای سفرهای متعدد برون شهری مناسب است. در مقایسه با سراتو ۲۰۰۰ سایپا چطور. تشکر

  52. معین شریفانی می گوید

    اخیرا کپچری را از ایران خودرو تحویل گرفته ام.یکی از دوستان کارشناسم پیشنهاد کرده که کپچر را بفروشم و یک هییوندای سوناتا مدل ۲۰۱۲ با کارکرد کم بخرم.ظاهرا قدرت سوناتا بیشتر است.اگر از خوانندگان نظر کارشناسی دارند,لطفا راهنمایی کنند.متشکرم

  53. ناشناس می گوید

    با سلام خدمت هموطنان عزیز
    لطفا این قدر درباره نویسنده بد گویی نکنید
    قطعا خودرو هایی با این رده قیمت معایب زیادی دارند
    در نهایت امیدوارم روزی بتوانیم ما ایرانیان خودرو های باکیفیت تولید کنیم و خودمان از تولیدات داخل حمایت کنیم

  54. ناظر می گوید

    با سلام. من فکر میکنم نظرات گفته شده در مقاله صحیح هست ولی یکم اغراق شده. یعنی ماشین بدی نیست ولی شاید نتونه خواسته های یک راننده حساس رو براورده کنه.

  55. حمید می گوید

    کپچر ۱۶۰۰ سی سی ۲۰۱۷ توربو الان به قیمت ۱۴۶۵۰ دلار هست و کپچر ۲۰۰۰ سی سی فول آپشن توربو ۲۰۰۰۰ دلار. الان ۱۲۰۰ سی سی قیمتی نداره و تولیدش کم هست. اگر هم تولید بشه دیگه باید دید کجا و چطور. قیمتی هم که میشه برای ۱۲۰۰ سی سی در نظر گرفت حدود ۱۰۰۰۰ دلار هست. اگر کسی خواست ۲۰۰۰ دلار بهم سود بده تا براش ۲۰۰۰ سی سی ۲۰۱۷ ارسال کنم. پست تر از این ماشین سازیهای ایرانی در دنیا وجود نداره.

    1. محسن می گوید

      کپچر ۲۰۰۰ هزار کجا تولید میشه، لطفا لینک ارایه بدید.

  56. نحمد می گوید

    سلام
    من مدتی هست که کپچر ۲۰۱۷ خریدم
    عیب شماره ۱ را کاملا قبول دارم
    عیب شماره ۲ تا حدودی و در این حد که نوشتین نیست
    عیب شماره ۳ را قبول ندارم چون صرفا عدد حجم موتور ملاک نیست اصولا هر تکنولوژی جدیدی که تو دنیا وارد بازار میشه در ایران تا وارد بشود و جا بیوفتد و مردم قبول کنن خیلی زمان میبره الان بی ام و ماشینی تولید کرده با حجم موتور ۱۶۰۰ و اسب بخار بالای ۳۰۰
    توجه داشته باشید مثلا ۲۰۶ حجم موتور حدود ۱۳۵۰ داره ولی اسب بخار ۷۵ و کپچر اسب بخار ۱۱۸
    عیب شماره ۴ هم منطقی نیست نسبت به سایز کپچر ارتفاع ۲۰ سانتی متر از زمین کاملا مناسبه و جالبه که مثلا تویوتا رافور فاصله قسمت لوله اگزوز ان در زیر ماشین ۱۶ سانتی متر تا زمین هست
    عیب شماره ۵ از نظر من نداشتن سانروف و صندلی برقی واقعا عیب هست این ماشین در نسخه اصلیش هر دو را دارد و صندلی های جلو در ۸ حالت تنظیم برقی دارد و همچنین سانروف دارد که متاسفانه به درخواست ایران خودرو حذف شده است
    عیب شماره ۶ واقعا بی انصاف نوشته اید سیستم قفل شدن درب ها دارد کافیه ۵ ثانیه دکمه قفل شدن درب ها بالای مانیتور را بگیرید این سیستم فعال شده و چراغی روی صفحه کیلومتر به معنای فعال شدن روشن میشود و بعد از این که سرعت ماشین به ۱۰ کیلومتر رسید درب ها قفل میشود
    جی پی اس کاملا فعال هست و نقشه کل ایران را دارد و من جاهای مختلفی که رفتم کاملا تست کردم و مشکلی نداشت
    ای اف سی روشن شدن چراغ های جلو به هنگام چرخش فرمان فعال است و مشکلی ندارد
    فقط پاور ویندوز ندارد
    عیب شماره ۷ باید بگویم که قیمت قطعی که من خریدم ۱۰۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود که اگر ۹ درصد مالیات و عوارض و بیمه ثالث و هزینه حمل و هزینه شماره گذاری و هزینه واسط چون مستقیم از نمایندگی رنو فرانسه خرید نمی کنیم را کم کنید قیمت ماشین در حدود ۹۰ تا ۹۵ میلیون تومان می شود که معادل ۲۲ تا ۲۵ هزار دلار که قیمت منطقی واسه این ماشین هست و ما در ایران مجبوریم این هزینه های جانبی را پرداخت کنیم در ضمن چرا باید یک ماشین برند اروپایی که دوسال پر فروش ترین در سبک خودش در اروپا با استاندارد های اونجا شده با ماشین جک چینی مقایسه بشود؟ یا با تیولی که بعضی قطعات کره ای و بعضی دیگر چینی هستند و حتی در بحت استاندارد خود تقلب کرد و استاندارد یورو۳ را یورو ۶ اعلام کرد که در تمام سایت ها این تخلف اعلام شد حداقل با نیسان جوک یا تویوتا سی اچ مقایسه کنید
    اگر کسی در حدود ۱۱۰ تا ۱۱۵ میلیون میخواهد واسه خرید ماشین هزینه کند من رنو کپچر را پیشنهاد می کنم واقعا وقتی در خانه هستین دنبال بهانه می گردین که باهاش یک دوری بزنید.
    امیدوارم اطلاعاتم مفید بوده باشد.

  57. محسن می گوید

    ما که سه ماه ماشین رو گرفتیم بسیار هم راضی هستیم

  58. محمد می گوید

    بهتره هایما s7 بخریم

  59. علی می گوید

    من سه ماهه کپچر دارم بغیر از یک مورد که نداشتن سانروف هست بقیه همه دروغ هست و هیچ مشکلی در این خودرو نیست. ای کاش نویسنده یکبار پشت این ماشین می نشست تا میدید چقدر بی صدا و بدون تکان و با کیفیته. این نوشته کاملا با قصد نوشته شده. اثباتشم اینه که نوشته با داخل ال نود هیچ فرقی نداره. شما عکس ها رو بزارید کنار هم تا متوجه بشید چقدر زیباتره

  60. مهران می گوید

    هفت دلیل برای رد نظرات نویسنده:
    ۱- از اطلاعات غلت نویسنده به جرات میتوان گفت ایشون در زمان تهیه مقاله اصلا کپچر رو از نزدیک ندیده، و کاملا مشخصه، یا این مقاله رو مغرضانه نوشته یا بعلت نداشتن اطلاعات فنی فقط چرخی تو اینترنت زده و چندتا نظر اشتباه کاربرها رو جمع آوری کرده تا مقاله ای را سر هم نمایند.
    ۲- امروزه با پیشرفت در تکنولوژی، موتور خودرو را با توجه به حجم ارزیابی نمیکنند بلکه بازده موتور و انتقال اون به چرخهای خودرو مهم است.
    ۳- اکثر آپشن های که ایشون میفرمایند فعال نیست ناشی از دلیل ۱ می باشد و حقیقت اینست که بجز پاور ویندوز (بدلیل ایمنی) بقیه آپشن های اشاره شده در کپچر ایران موجود می باشد.
    ۴- ارتفاع کم کابین!!! آخه این شد ایراد. کپچر اصلا شاسی بلند نیست که شما انتظار کابین با ارتفاع بلند داشته باشید. همونطور که سازنده گفته این خودرو یک مینی کراس اور میباشد یعنی یک هاچبک بزرگ شهری(همون اصطلاح من درآوردی خودمون نیمه شاسی!!!) و تمام طراحی بر این اساس صورت گرفته. در نظر داشته باشید فضای سرنشین های عقب و صندوق عقب با توجه به کلاس خودرو محدود می باشد.
    ۵- جنس پلاستیکی کابین و قیمت بالا: تمام ماشین ها در این رنج قیمت دارای کابین پلاستیکی هستند، مهم جنس پلاستک، کیفیت ساخت و مونتاژ میباشد که کپچر نسبت به رقبا در حد قابل قبولی می باشد. قیمت بالای خودرو در ایران یک مشکل عمومی و اجحاف می باشد.
    ۶- تکان های شدید و قرص های ضد تهوع!! لطفا اگه دسترسی دارید یکبار در مسیرهای جاده ای سوار شاسی بلندهای مثل سانتافه با دو برابر قیمت بشین بعد با کپچر مقایسه کنید. به وضوع خواهید دید کپچر سیستم تعلیق کارآمدتری دارد.
    ۷- با توجه به اینکه هر خودروی محاسن و معایبی دارد شایسته است نویسنده نظرات کارشناسی و واقعی را ارائه نمایند چه بسا نوشتن نظرات اشتباه و غیر کارشناسی، باعث گمراهی بعضی از خریداران گردد.

    1. محمد سعید بهمنی می گوید

      و البته دلیل هشتم :
      اینکه شما کپچر داشته و نمیخواهید ایراداتش رو بپذیرید!

      امان از تعصب

  61. بابک می گوید

    با این مقاله به هیچ وجه موافق نیستم.
    کپچر خودرویی با تکنولوژی بالا و موتوری با بازدهی بسیار بالاست. این خودرو با ۱.۲ لیتر حجم سیلندر ۱۲۰ اسب بخار و ۱۹۰ گشتاور ایجاد میکنه. برای مقایسه بگم تیوولی با ۱۶۰۰ سی سی ۱۶۰ گشتاور و النترا ۱۸۰۰ حدود ۱۷۸ گشتاور و سراتو ۲۰۰۰ حدود ۱۹۲ نیوتون متر گشتاور ، داره که تفاوت قابل مساهده است.
    برای کسانی که بحث شتاب و قدرت رو مطرح میکنن باید بگم ابن خودرو یک خودروی گشتاوریه نه قدرتی و نسبت به حجم موتور و اسب بخارش گشتاور فوق العاده بالایی تولید میکنه.
    راجع به گشتاور یه مثال بگم که مثلا زمان باز کردن پیچ چرخ ماشین یه لوله بلند بندازید روی آچار چرخ تا نیروی بیشتری ایجاد شه. گشتاور دقیقا همینه. قدرت بدنی شما تغییری نکرده اما نیروی بیشتری وارد کردید.
    ماشین های گشتاوری بیشتر دارای قدرت و کشش اولیه و میانی بیشتر هستند و ماشین های با اسب بخار بالا بیشتر دارای شتاب کلی و سرعت نهایی بالاتر هستند. اصولا ماشین های آفرود بیشتر گشتاوری و سدان ها قدرتی (اسب بخار) ساخته می شوند.
    البته ناگفته نمونه که کپچر نسبت به وزنش که اندازه ۲۰۶ است، قدرت خیلی خوبی هم داره ولی تمرکز اصلی روی گشتاور بوده.
    پس مطمئن باشید رنو-نیسان میدونه داره چی تولید میکنه.
    تنها عیب این خودرو بنظرم اینه که میتونست طول عرض و ارتفاع بیشتری هم داشته باشه ( در حد ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر) که به suv ها نزدیک تر بشه. البته این کوچکی هم مزایای خودش رو داره و سلیقه ایه.
    .

  62. Sep می گوید

    احتمالا اونی که این مقالرو نوشته خودشو چینی داشته،امثال لیفان و جک و اینجور چیزا
    حس رانندگی با کپچر اصلا قابل مقایسه با ال نود نیست،کیفیت ساختش اصلا قابل مقایسه با ماشینای چینی نیست که دایما کابین و موتورشون سر و صدای اضافه داره که قابل حل هم نیست!چون نمایندگیشون معمولا می گه مدلشه که این صدارو بده،با اینکه موتور ۱۲۰۰ سی سی داره ولی توربو شارژش گیرباکس ۲ کلاچش این موضوع رو جبران کرده و اصلا تو شتاب چیزی کمتر از مزدا ۳ نیو نداره و حتی از خیلی از suv ها سریعتره،سیستم صوتی خوبی داره،نمی شه گفت عالی،از لحاظ فنربندی و چسبندگی به زمین خوبه،ایراد هایی که بهش وارده اینه که سانروف نداره،سنسور جلو نداره،فضای داخل ماشین خیلی بزرگ نیست(که از این نظر البته از تیوولی که رغیبش هست بهتره) و اینکه می تونست کمی ارزون تر عرضه بشه که از این نظر تمام ماشین های بازار ایران مشکل دارن،یه مزیت دیگه ی این ماشین نسبت به تیوولی اینه که توی ایتالیا تولید می شه که باعث می شه کیفیتش از ماشین های کره ای بهتر باشه،ولی تصور اینکه اسم ماشین های چینی مثل جک و جیلی کنار این ماشین بیاد خنده داره

  63. ناشناس می گوید

    بابا هم ایرات خودرو دزده هم سایپا بدبخت مردم ما که اکثرا مجبورا از دزدا ماشین بی کیفیت بخرند

  64. امیر می گوید

    سلام دوستان برای مقایسه خودروها.سعی بشه با کلاس خودشون مقایسه بشه.مهندسی وطراحی خودروها فرق میکنن.در هر کلاس خودرویی عیب است .حسن هم هست.کلا صنعت اروپا از جمله فرانسه خوب است.اگردوستان از صنعت کار کشته وقدیمی و پیشرفته فرانسه اطلاع دقیق داشتندبه راحتی اظهار نظر در خودرو کپچر نمی کردند . ممکن است خودرو عیبهایی هم داشته باشد ولی قابل مقایسه با خودروهای چینی نیست.واین را گذشت زمان نشان میدهد.

  65. حمید می گوید

    من که عاشق این نویسنده بی سوادتون شدم که تو کمنت ها می گه تیوولی ۶ ستاره ایمنی داره، در حالی که نمی دونه این ۶ ستاره رو از تست های ایمنی چین داره که تو اروپا معادل صفر هم نیست بعد حالا اومده شعر هم در مورد رنو کپچر می بافه
    خسته نباشید واقعا

    1. علی شیرعلی بیک می گوید

      سلام/ اگر چه شما با الفاظ تند نظر خود را بکار بردین ولی ما در سایت چرخان در کمال آرامش پاسخ شما را خواهیم داد. برای بخش اول که کامنت صحیح است نه کمنت. برای بخش دوم بعید می‌دانم که جایی گفته باشم ۶ ستاره ایمنی دریافت کرده چرا که موسسه استاندارد چین برای خودروهایی که حداکثر ایمنی را دارند ۵ ستاره در نظر گرفته و اصلا۶ ستاره ایمنی ندارند. آنچه که بنده اطلاع دارم این موسسه بر روی خودروهای داخل چین تست انجام می‌دهد و بیشتر خودروهای چینی را تحت بررسی خود قرار می‌دهد. احتمالا منظور شما استاندارد یورو ۶ است که کلا بحث جدایی دارد/ امیدوارم اطلاعات خود را بروز کنید. موفق باشید

    2. علی شیرعلی بیک می گوید

      سلام/ اگر چه شما با الفاظ تند نظر خود را بکار بردین ولی ما در سایت چرخان در کمال آرامش پاسخ شما را خواهیم داد. برای بخش اول که کامنت صحیح است نه کمنت. برای بخش دوم بعید می‌دانم که جایی گفته باشم ۶ ستاره ایمنی دریافت کرده چرا که موسسه استاندارد چین برای خودروهایی که حداکثر ایمنی را دارند ۵ ستاره در نظر گرفته و اصلا ۶ ستاره ایمنی ندارند. آنچه که بنده اطلاع دارم این موسسه بر روی خودروهای داخل چین تست انجام می‌دهد و بیشتر خودروهای چینی را تحت بررسی خود قرار می‌دهد. احتمالا منظور شما استاندارد یورو ۶ است که کلا بحث جدایی دارد/ امیدوارم اطلاعات خود را بروز کنید. موفق باشید

  66. نجاتی می گوید

    من نمیدونم نویسنده چجوری روش شده خودرویی با درجه ایمنی ۵ eurocap رو با جک اس ۵ مقایسه کنه و یا با تیوولی که ۳ رو هم بزور گرفته. مثینکه ایمنی اصلا براتون مهم نیست!
    خیلی از این موارد ذکر شده هم خلاف واقع است، رنو کپچر به نظر من بهترین ماشین تو رنج قیمت ۱۱۰ تومن محسوب میشه و رقیبش فقط پژو ۲۰۰۸ هست که اون هم از این پایین تره.

  67. نجاتی می گوید

    راستی یادم رفت بگم چرا نویسنده با غرض ورزی فقط حجم موتور رو میگه!؟ بابا ۱۲۰ اسب بخار و ۱۹۰ تا گشتاور داره، حالا مقایسه کن با ماشینهای چینی ات

  68. رنو كپچر=بهترين انتخاب صفر،در بازه 100 تومن در ايران می گوید

    بدلیل برآیند نسبی مثبت مزایا ، نسبت به معایب ، چه دوست داشته باشیم و بخواهیم و چه نخواهیم، بهترین رنج خرید ۱۰۰تومن تو ایران فعلا رنو کپچره.وارداتی کامله.گشتاور بالا و توان خروجی زیادی داره-آپشنهای پایه و ضروری داره-با همون حجم موتور کمش میتونه از پس سربالاییهای شدید و گردنه ها بربیاد-فیلمهاشو تو آپارات نگاه میکردم تاپ اسپید ۲۰۷تا داره-درگ با تیوولی هم که تیوولی خیلی بدجور ازش میخوره-تو خودروبانک تست درگ با تویوتا سی اچ ار داشت فقط نیم ثانیه تست ۴۰۰ متر عقب افتاد-جادارترین صندوق عقبو بین همکلاساش داره-تنها ماشین بنزینی غیر هیبریده که سیستم بازیابی تولید انرژی از ترمز داره(مثل هیبرید)-۵ستاره ایمنیش کامله-پایداری و هندلینگ خوبی داره-ارگونومی و لذت رانندگیش حرف نداره-من ۲۰۱۶ دارم تقریبا یکساله زیر پامه هرجا هم رفتم .تاحالا فقط سرویس دوره ای بوده و بس-سربالاییها اکثر ۴سیلندرا حریفش نمیشن-۱۵۰هزار یا ۵سال گارانتیه .در دنیای امروزی دیگه حجم موتور ملاک نیست.بلکه توان خروجی موتور و گشتاور ،معیار مقایسه خودروهاست.بعضی دوستان میفرمایند قدرت رنو کپچر،کمه!!!! کافیه تو گوگل کلمات زیر رو یه جستجوی ساده بکنید تمامی کلیپهای تست شده در ایران براتون به نمایش درمیاد.
    ” تاپ اسپید رنو کپچر” – “درگ رنو کپچر با تیوولی” – “مسابقه رنو کپچر با سورنتو۲۰۱۷ در سربالایی” – تست کشش رنو کپچر در سربالایی و … – فکر کنم هر شخص منصفی با دیدن کلیپهای واقعی و عملی نظرش در مورد حجم کم موتور کپچر عوض بشه

  69. رنو كپچر= تكنيكال پر تقاضا می گوید

    یه محاسبه دودوتا چهارتا-خرید کپچر فول وارداتی به ایران به صرفه تر از تویوتای chr پایه و حتی نیم فولشه.قیمت گمرکی رنو کپچر نمونه ایران که تقریبا فول هستش،۱۴۷۵۰یورو میباشد.(خبرش در سایت ایرانجیب موجوده)که با احتساب هر یورو ۴۵۷۰تومان قیمت گمرکیش میشه ۶۷.۴۰۰.۰۰۰تومان-نمایندگی ایرانخودرو داره به قیمت ۱۲۰تومان میفروشه.یعنی ۷۸درصد اضافه تر از قیمت ورودی بدست مصرف کننده میرسه..قیمت گمرکی تویوتا chr در نسخه بی آپشن و ساده و لوآپشن ترین ورژن،۱۸۵۰۰یورو هست(خبر ایرانجیب موجود است) که درمیاد ۸۴.۵۴۵.۰۰۰تومان-ایرتویا داره به قیمت ۱۹۰ تومان میفروشه.یعنی ۱۲۴درصد اضافه تر از قیمت ورودی.پس خرید کپچر خیلی خیلی با ارزش تر و مقرون به صرفه تره.همین محاسبه رو برای نیسان جوک اسکای پک و انواع خودروهای دیگه بکنید میبینید خرید محصولات رنو خیلی باصرفه تر و ارزش خرید بالاتره

  70. A می گوید

    میگن گربه دستش به گوشت نمى رسه میگه گوشت بو میده
    کپچر قابل مقایسه با جک آشغال نیست

  71. mohsen می گوید

    تصور خیلی از مردم فقط حجم موتوره..در صورتیکه رنو کپچر با استفاده از تکنولوژی فرمول۱ توانسته از حجم ۱۲۰۰، توان ۱۲۰ اسب بخار قدرت بگیره.و بالاترین گشتاورو بین همکلاسهای خودش داره.در تمام سربالاییهای اتوبان اندیمشک به خرم آباد امتحان کردیم.یه کپچر با ۶نفر سرنشین قوی هیکل(۵نفر+یک نفر سرنشین در صندوق عقب) که مجموع وزنهامون به ۷۰۰کیلوگرم میرسه بعلاوه وزن خود ماشین میشد ۱۹۰۰کیلوگرم.بردیم واسه تست.کولرش هم روشن کردیم.باک بنزین پر(۴۵لیتر)..با دنده ۵، سرعت ۱۵۰کیلومتر در ساعت سربالاییهای شدید رو میخورد.. اگه دنده ۶ هم میزدیم براحتی ۱۳۵تا میکشید بالا..

  72. رضا می گوید

    سلام به همگی و همچنین جناب شیرعلی.تا حدود زیادی این ایرادات در رنو کپچر گزارش شده و صحیح هست.در فروم های انگلیسی زبان دقیقا به این موارد اشاره شده.این وسط فقط تعجب من از اینه که جناب شیر علی برای داغ کردن جون خواننده ها اسم jac را وسط کشیدن ()و بعله دیگه کامنتای اعتراض را هم که ملاحظه میفرمایند خودشون.ولی خداییش این خودروهای چینی مثل ویروس در کل ایران پخش شدن و عمرشون حداکثر ۵ ساله.دوستان خواهش می کنم خودروهای بی کیفیت چینی نخرید تا وارد کنندگان سود جو اینقدر ارز خارج نکنن و بجاش بنجل وارد کنن.ای کاش قوانین خودرویی محکم داشتیم و اونوقت این خودروهای چینی به زباله دان تاریخ پرت میشدن.

  73. 70 دليل براي آنكه رنو كپچر بخريم می گوید

    ۱- برای من که اهل سرعت هستم،هدف من از خرید کپچر ، بخاطر دارا بودن سیستمهای ایمنی کامل و جامعی که داره.مثل ۴ ایربگ با کارآیی خوب و مؤثر و مجهز بودن به سیستم ضدلغزشASR و سیستم کنترل کششTCS و EBDوABSوRMF
    ۲- رنو کپچر،شیشه های دودی فابریک که داره خیلی عالیه.همچنین تمامی شیشه هاش،نور آفتاب رو عبور نمیده.تقریباً مانند سولار عمل میکنه.موقع رانندگی طولانی مدت با کپچر،اگر در مناطق جنوبی کشور یا کویری باشید،هنگام آفتاب شدید ظهر،آستین کوتاه که میپوشیم و رانندگی میکنم برخلاف خودروهای دیگه که داشتم ، بازو و دست،سیاه نمیشه.
    ۳- برام جالبه که رنو کپچر،استهلاک خیلی کمی به لاستیکهاش منتقل میکنه.رشته خودم ارشد مکانیکه و از سر علاقه،خیلی در این مورد مطالعه کردم.کپچر،بخاطر نوع تعلیق و طراحی تعلیق،توزیع مناسب و مهندسی شده وزن خودرو در عقب و جلو باعث میشه حداقل الان که کارکرد خودروی من ۹۷۰۰۰کیلومتر رسیده،لاستیکهای فابریکی هنوز ۲۰% آج دارن و هنوز به خط نشان تعویض لاستیک نرسیده.یعنی حدوداً میشه تا ۲۰هزار کیلومتر دیگه هم باهاش رانندگی کنم.به این معنی که با یکبار تعویض لاستیک روی کپچر،حداقل تا ۱۲۰هزار کیلومتر خیالتون از بابت سلامت لاستیک راحته.
    ۴- من رنو کپچر رو بخاطر کم استهلاک بودن و پایینتر بودن هزینه های سرویسهای دوره ای نسبت به خودروهای همکلاسش خریدم.برخلاف دیگر خودروهای توربو،روغن موتور کپچر هر ۸۰۰۰ کیلومتر عوض میشه.شمع و فیلتر بنزین،استهلاک بسیار کمی دارن.لنتهای ترمز جلو و عقب،کیفیت عالی و دوام خوبی داره.بخاطر گیربکس دوکلاچه(برخلاف گیربکسهای اتومات معمولی)،شیرهای برقی و روغن گیربکس اصلاً تحت فشار نیست و زود مستهلک نمیشه.
    ۵- موقع خرید،نسبت به کاسه ای بودن ترمزهای عقب کپچر تردید داشتم.ولی با تحقیق و جستجو و همچنین استفاده عملی و تجربی،متوجه شدم رنو با استفاده از جنس مخصوص کاسه ترمز که از آلیاژ خاصی استفاده کرده،باعث میشه حرارت ایجاد شده در محفظه ترمز بلافاصله تخلیه بشه و همچنین با پره های خنک کننده،گرمای ناشی از ترمزگیری ، سریعاً تبادل میشه و در ترمزگیریهای پی در پی،ترمز به اصطلاح چوب نمیشه و یا ترمز ، زیر پا خالی نمیکنه.
    ۶- تعویض چراغهای جلو اعم از نور پایین،نور بالا و چراغ پارک(چراغ کوچک) در رنو کپچر،بسیار جای دست خوبی داره.حتی ساده تر از پراید.محل تعویض لامپ پروژکتورها هم بسادگی قابل دسترسی است.
    ۷- فلاپ جلوی رادیاتور رنو کپچر،خیلی کاربرد خوبی داره.در زمستان که ماشین تازه روشن میشه،فلاپ بسته میشه و هوای بسیار سرد وارد محفظه رادیاتور ماشین نمیشه و باعث میشه در دقایق ابتدایی،بخاری سریع گرم بشه.همچنین موقع استفاده از کولر و یا حرکت با سرعت بسیار بالا،دریچه جلو باز میشه و باعث خنک کردن بهتر رادیاتور میشه.
    ۸- برخلاف مطالب مغرضانه و هدفداری که در بعضی سایتها،انتشار پیدا کرده و بصورت فرمایشی بخاطر کسب درآمد و پربازدید کردن کانالها و صفحات مجازی،درگ های کودکانه و نمایشی برگزار میکنند،رنو کپچر اینترکولر اختصاصی داره.که استفاده از اینترکولر اختصاصی برای توربوی کپچر باعث میشه ساعتها باهاش رانندگی پرفشار داشته باشید و بدفعات نسبت به درگ انداختن اقدام کنید،بدون اینکه قابلیت و راندمان توربو،تغییر پیدا کنه و یا قدرت توربو و موتور کم بشه.
    ۹- عایق بندی(حرارتی و صوتی)خوبی در سینه موتور تا انتهای خروجی اگزوز رنو کپچر،بکار گرفته شده،که باعث میشه صدا و گرمای ایجاد شده در موتور و اگزوز(قسمت سینه موتور و زیرین خودرو)،به داخل کابین انتقال پیدا نکنه.
    ۱۰- بکارگیری فرمون با قابلیت تنظیم تلسکوپی در این رنج قیمت خودرویی در رنو کپچر،برام جالب بود.خیلی از خودروهای این سگمنت ندارند.و معمولاً در خودروهای لوکس استفاده میکنند.همچنین استفاده از فرمان برقی در کپچر،که غالباً در خودروهای لوکس مورد استفاده قرار میگیره،خیلی کاربردی تر از فرمان ۳حالته و … هستش.چون در فرمانهای ۳حالته،اکثراً روی حالت نرمال میذارن و عملاً از حالتهای دیگه استفاده نمیشه.ولی کپچر،خودش با توجه به سرعت رانندگی و نحوه رانندگی در پیچها و متناسب با نیاز،نسبت به تغییر نرمی یا سفتی فرمان اقدام میکنه.
    ۱۱- چراغ کرنرینگ رنو کپچر،سر پیچها،فضای جانبی خوبی رو روشن میکنه.یا در پارکینگ و فضاهای تاریک،موقع دنده عقب رفتن باعث بهبود روشنایی محیط میشه.
    ۱۲- کیلس استارتر کارتی رنو کپچر،با سیگنال قوی،بدون اینکه از جیب در بیارم،همیشه همراهمه و باعث ایمنی فوق العاده ای در جلوگیری از سرقت اتومبیل میشه.و اینکه با نزدیک شدن به خودرو و فشار دگمه روی درب،دربها باز میشن و هنگام دور شدن،تمام دربها بصورت اتوماتیک قفل میشه. طراحی ریموت کپچر به گونه ایست که بتوان آنرا در کیف مدارک و کارتهای بانکی جایگذاری کرد و یا حتی در جیب پیراهن و یا جیب کوچک شلوار گذاشت.بدون اینکه قلمبه وایسته یا مزاحمتی ایجاد کنه.
    ۱۳- موقعی که کپچر داشتم فضای جادار داخل خودرو،برای من و خانواده رضایتبخش بود.۴نفر با قد و وزن متوسط،براحتی مسیرهای طولانی ۱۵۰۰ کیلومتری مسافرت میکردیم.
    ۱۴- هنوز هم تفاوت رنگ بدنه و سقف رنو کپچر،برام جالبه و باعث جذابیت هر چه بیشتر این خودرو برای خودم و خانواده شده است.
    ۱۵- جلوبندی رنو کپچر(طبق،پلوسها،موجگیرها )،استقامت خوبی داره…منکه مدل ۲۰۱۵ دارم.علیرغم وضعیت نامناسب آسفالت خیابانها و جاده ها،که بر اثر گرما،ورم کرده و همه جا پر از چاله چوله و دست انداز و سرعتگیره،ولی مجموعه جلوبندی و اکسل عقب تاکنون به کوچکترین مشکل برنخورده.
    ۱۶- رنو کپچر،آلایندگی بسیار کمی داره.برای طرح ترافیک،معاینه فنی برده بودیم.جالبه بگم با اینکه بنزین معمولی زده بودیم آلایندگی کپچر،مثل خودروهای هیبرید بود.همچنین برخلاف خیلی از خودروهای صفر مونتاژی،عملکرد متوازن کمک فنرهای جلو و عقب از محسنات خودرو بود.عدم انحراف خودرو نیز در معاینه فنی تأیید شد که به مکانیزم خوب ترمزها و سیستم پایداری خودرو مربوط میشه.قدرت ترمزگیری در چرخهای جلو و عقب،با توجه به پارامترهای معاینه فنی،بسیار عالی ارزیابی شد.
    ۱۷- من از امکانات تهویه مطبوع رنو کپچر خیلی راضیم.در هوای بارونی شمال،بلافاصله بعد از بکارگیری سیستم ضدبخار،در کمتر از ۲۰ثانیه،تمام بخارهای شیشه پاک میشه.
    ۱۸- از مزایای رنو کپچر،عایق بندی خوب در مقابل(باد و صدای لاستیکها با آسفالت)،بعلاوه صدای کم موتور و گیربکسشه.
    ۱۹- نکته مثبت رنو کپچر از نظر من،ترمزهای خوب و ایمن(علیرغم کاسه ای بودن)،پایداری عالی،تعلیق خوب در این کلاس خودرویی بعلاوه هندلینگ فوق العادشه.
    ۲۰- کراس اورهای زیادی تست کردم.رنو کپچر،تعلیق بسیار خوبی داره.در مقایسه با اکثر شاسی بلندها و کراس اورهای موجود و حتی بعضی خودروهای سواری،کمک فنرهای مناسبتری داره که باعث مهار کوبش و تکانه های خودرو میشه.گرچه نسبت به اغلب خودروهای سواری،این کوبش و تکانه ها خیلی محسوس تره.
    ۲۱- خودروهای قبلی که داشتم،همگی سواری بودند.اکثر اوقات که به مسافرتهای خانوادگی میرفتیم،بابت فضای داخلی یخورده معذب میشدیم.انتخاب رنو کپچر توسط من و خانواده،بخاطر فضای خوب داخلیشه.هم فضای عالی برای راننده و سرنشین جلو داره.در همین حال،فضای خوب و مناسبی برای سرنشینان عقب داره.هم بلحاظ فضای جلوی زانو و هم بلحاظ فضای بالای سر.
    ۲۲- حدوداً دو ساله که رنو کپچر دارم.تو رنج قیمتی خودش نسبت به همکلاسهاش،خودروی مناسب و خوبیه.چرم صندلیهاش از جنس خوبی درست شده و نسبت به خودروهای آسیایی گرانقیمت تر،کیفیت بالاتری داره.از بوی صندلیها میشه راحت اینو فهمید.تو این مدت برخلاف چرم خودروهای کره ای و چینی،اصلا پوسته پوسته نشده.اگه ساعتها زیر آفتاب بمونه،بوی نامطبوع نمیده.گرمکن صندلی،کار خودشو خیلی خوب انجام میده.بخصوص برای مناطق سردسیر و زمستانهای سوزناک خیلی ارزشمنده.
    ۲۳- ارگونومی صندلی های کپچر،بخصوص برای راننده و سرنشین جلو،فوق العاده خوبه.خیلی خوب اندام تحتانی و فوقانی رو در بر میگیره.تقریباً احساس نشستن روی صندلیهای طبی به سرنشین منتقل میشه.اگه ویدئوی تست ایمنی تصادف رنو کپچر رو ببینید،متوجه میشید حتی برای صندلیهای جلوی رنو کپچر،مستقلاً تست ایمنی در تصادف،بصورت جامع انجام شده و نتایج تست پس از ارزیابی دقیق،در سایت یوروانکپ بارگذاری شده که نشاندهنده موفقیت کامل در این بخش نیز میباشد.
    ۲۴- کیفیت سیستم صوتی رنو کپچر،نمیگم عالی،ولی خوب و قابل قبوله.دوربین دنده عقب،کیفیت نمایش و دقت خوبی داره.مالتی مدیا،قابلیت ورودی فلش،AUX و بلوتوث،داره.قابلیت اتصال به انواع تلفن همراه با هر سیستم عامل و هندزفری داره.نویگیشن اورجینال رنو به همراه نقشه رایگان تمام شهرها و جاده های ایران،که با قدرت سیگنال بسیار بالا،همزمان به تعداد بسیار زیادی ماهواره متصل میشه.مالتی مدیای کپچر،بصورت دقیق و کامل،نشاندهنده تمام جزئیات و اطلاعات کامپیوتر سفری خودرو می باشد.
    ۲۵- اوایل خرید،ظرفیت باک ۴۵ لیتری رنو کپچر،خیلی تو ذوقم میزد و برام عجیب بود که باک کوچکتر از پژو۲۰۶ و ال۹۰ داره.ولی اواسط فروردین هنگام عزیمت به مشهد مقدس،در بلوار خاوران(ابتدای بزرگراه تهران-مشهد)،باک رو تا انتها با بنزین سوپر،پر کردم.(فول کردن باک توصیه نمی شود)و بطرف مشهد حرکت کردم.تمام مسیر۸۹۰ کیلومتری،توسط کروز کنترل با سرعت ثابت ۹۰ کیلومتر در ساعت حرکت میکردم.۱۰۰ کیلومتری مشهد،چراغ بنزین روشن شد و نهایتاً به پمپ بنزین ورودی مشهد رسیدم.وقتی مجدداً نسبت به فول کردن باک اقدام کردم،۴۲ لیتر بنزین جا گرفت و حدوداً همین میزان بنزین روی صفحه نمایش کپچر،بعنوان بنزین مصرف شده،نمایش داده میشد.و کم مصرف بودن واقعی رنو کپچر برام محرز شد.البته من وضعیت اقتصادی( ECO )رو فعال نکرده بودم.قطعاً در صورت استفاده از سیستم اقتصادی ECO، شاهد مصرف سوخت کمتر هم خواهیم بود.
    ۲۶- سیستم تهویه مطبوع رنو کپچر،اگه عالی نگیم،ولی بسیار خوبه.من ساکن ماهشهر هستم و در تابستان،دمای ۵۲ درجه ای و گرمای احساسی ۶۱ درجه ای هم تجربه میکنیم.پارسال سراتوی منطقه آزاد داشتم.الآن هم مزدای منطقه آزاد گرفتم.تفاوت محسوس در سرمادهی و خنک کنندگی کولر،بین کپچر و اون دوتا ماشین نمیبینم.البته دوستان میگفتن مزداهای مونتاژ ایران،سرمادهی زیادتری داره.در این بخش برتری عمده که کپچر نسبت به اون دوتا داره،سنسور تشخیص آلودگی و فیلترهای کربن فعاله.که تو این هوای آلوده و پر از خاک،ریزگردها و آلودگیهای صنعتی،پتروشیمی و نفتی،از تهویه مطبوع کپچر به داخل نمیان.
    ۲۷- یکی از مزایای خوب رنو کپچر،داشبورد بزرگ و جاداره.انواع و اقسام وسایل(لپ تاپ و دوربین عکاسی و تبلت و کلاسور و …)رو میشه گذاشت.خوبیش اینه که بصورت ریلی باز و بسته میشه و تمام وسایلی که داخل داشبورد میذاریم،هنگام باز و بسته کردن،از داشبورد به بیرون نمیریزه و یا مانع بسته شدن درب داشبورد نمیشن.
    ۲۸- کروز کنترل و لیمیتر رنو کپچر،خیلی بکار من میاد.باعث میشه ناخواسته جریمه نشم.دقت خوب و خطای بسیار کمی داره.عملکرد کروز کنترل در همه حال،حتی سربالاییهای شدید،قابل تحسینه و سریعاً ، سرعت خودرو را به سرعت تنظیم شده میرسونه.ولی اسپیدلیمیتر در سراشیبی های بسیار شدید،نمیتونه سرعت خودرو را،روی همون سرعت تنظیم شده،ثابت نگه داره و سرعت خودرو افزایش پیدا میکنه.البته در جاده کفی و حتی سرازیریهای ملایم،دقت و عملکرد خیلی خوبی داره.
    ۲۹- تا چندسال پیش اصلاً رنو کپچر جزو گزینه های خرید من نبود.بخصوص با حجم موتور بسیار کم ۱۲۰۰ سی سی.بعد از اینکه یکی از فامیلهامون خرید و چندبار قسمت شد پشت فرمونش نشستم و ۵۰۰ الی ۶۰۰ کیلومتر رانندگی کردم،نظرم کاملاً عوض شد.۱۰ماه میشه که خودم خریدم.گشتاور خوب گیربکسش عالیه.قدرت خروجی موتورش بسیار خوبه.اینکه حتی با کولر روشن و صندوق عقب پر و سرنشین کامل،بدون نیاز به دنده معکوس،با دنده های سبک، تو سربالایی و گردنه ها،کم نمیاره،خیلی لذتبخشه.ضرایب دنده خیلی خوبی داره.با دور موتور پایین و دنده های سبک،سرعتهای بالا میره.بطوریکه در دنده ۶ ، “سرعت ۱۲۰کیلومتر رو با دور موتور ۲۵۰۰” و “سرعت ۹۵کیلومتر رو با دور موتور ۲۰۰۰″ میره.همین باعث میشه موقع رانندگی پر سرعت با کپچر،رانندگی بسیار کم صدا و کم لرزش داشته باشید.
    ۳۰- من بخاطر تحصیل و تدریس،بصورت هفتگی،مسیر سنندج به ارومیه،میرم و برمیگردم.در سرمای زمستان دو سال اخیر که به جاده دیواندره به سقز میرسیدم،برودت دمای هوا به ۳۴ درجه سانتیگراد زیر صفر میرسید.بخاری رنو کپچر،با درجه فن ۴ ، کاملاً گرمای مطبوع و بسیار داغ را به ارمغان می آورد.خوبیش اینه که گرما(یا سرما)از زیر صندلیهای جلو،توسط کانال فلزی که تعبیه شده،به قسمت عقب خودرو جهت استفاده سرنشینان عقب،انتقال پیدا میکنه.
    ۳۱- رنو کپچر،طراحی موتور جالبی داره.همین بس که برخلاف خیلی از خودروهای توربوی مونتاژ داخل و یا کره ای و چینی،مجموعه توربو بجای اینکه در قسمت جلوی کاپوت باشه،در رنو کپچر،در قسمت انتهایی کاپوت خودرو و نزدیک به اتاق قرار گرفته و باعث میشه در تصادفات سبک،هیچوقت مجموعه حساس توربو،به زودی و سادگی،آسیب نبیند.در صورتیکه در دیگر خودروهای مذکور،با کوچکترین تصادفات،حتی اگه شدید نباشه،بلافاصله متعلقات توربو اعم از توربین و … ، در معرض آسیب جدی قرار میگیره.حتی با احتمال ضعیفتر،هنگام رانندگی پرسرعت در باران و شستشوی خودرو با آب فشار قوی،مجموعه توربو در رنو کپچر،در نقطه ایمن تری تعبیه شده است.
    ۳۲- در مدت زمان ۳سالی که استفاده میکنم و ۱۳۰.۰۰۰ کیلومتر کارکرد دارم،هنوز موردی پیش نیومده که بخوام از گارانتی استفاده کنم.گارانتی ۵ ساله و یا ۱۵۰.۰۰۰ کیلومتری رنو کپچر،واقعاً عالیه.
    ۳۳- خنک کنندگی کولر رنو کپچر،خیلی مناسبه.من ساکن بوشهر هستم و گرمای ۵۰درجه را تجربه میکنیم.مجبورم هر ماه دو بار مسیر۷۰۰ کیلومتری بوشهر به دهلران رو برم و برگردم.عادت دارم یکسره رانندگی کنم و این مسیر ۸ ساعته،کولر پیوسته روشن باشه.با اینکه سقف مشکی رنگ،باعث جذب حرارت و گرمای آفتاب میشه،ولی کولر کپچر،پس از چند دقیقه روشن بودن،میتونه کابین رو بصورت بسیار خوب خنک کنه.سرمادهی کولرش در مدت زمان ۸ساعت استفاده مداوم در گرمای شدید،اصلاً کم نمیشه.روشن کردن کولر رنو کپچر، حتی بصورت پیوسته،اصلاً هیچ فشاری به موتور نمیاره و باعث افت قدرت و کشش موتور نمیشه.اصلاً متوجه نمیشی که کولر روشنه.باعث سکته موتور نمیشه.مثلاً در سمند یا ال۹۰ که داشتم،با اینکه موتور حجیم تر داشتند،ولی خاموش و روشن شدن کمپرسور کولر،کاملاً محسوس بود.در کپچر به هیچ وجه حتی در سربالاییهای شدید متوجه خاموش و روشن شدن کمپرسور نمیشوید.با سرنشین کامل و بار صندوق عقب،سربالاییهای بندرعباس به حاجی آباد و یا عسلویه به شیراز،بدون کوچکترین مشکل و یا افت قدرت و کشش،با شتاب و سرعت بالا رانندگی میکنم.موقع شتابگیری،هیچ ضعفی نداره.اینم اضافه کنم که دمای باد کولر در نقطه خروجی دریچه ها، ۲درجه سانتیگراده.
    ۳۴- رانندگی با رنو کپچر،خیلی لذتبخشه.نوع طراحیش جوریه که حس سوار شدن به شاسی بلند میده.راننده و سرنشینان در جایگاه بالاتری نسبت به خودروهای سواری قرار میگیرن.همین باعث میشه موقع رانندگی،احساس تسلط خوبی به محیط داشته باشید.
    ۳۵- رنو کپچر،در قسمت بدنه،داخل و خارج کابین،موتور و گیربکس،مونتاژ بسیار خوب و بی نقصی داره.رنگ آمیزی بدنه،بسیار کیفیت رنگ خوبی داره.
    ۳۶- قطعات برقی رنو کپچر،بسیار خوب و با کیفیته.در عالی بودن کپچر،همین بس که یکی از پرفروشترین خودروها در اروپا و دنیاست.پرفروشترین کراس اوور شهری در اروپا و فرانسه ست.بخاطر رنو بودنش خریدم.بخاطر ماشینهای قبلیم که رنو بودن و منو راضی نگهداشتن،خریدم.رنو به عدم خرابی معروفه.
    ۳۷- از کیفیت صندلیهای چرم رنو کپچر بسیار راضیم.برخلاف ماشینهای قبلیم،چرم صندلی کپچر،پوسته پوسته نشده،ترک نزده و پاره نشده.جنس داشبوردش خوبه.زیر گرمای شدید آفتاب و یا سرمای شدید زمستان،پوسته پوسته نمیشه و نمیشکنه.
    ۳۸- برای من ایمنی خودرو خیلی مهمه که ازین بابت رنو کپچر،کاملاً برآورده میکنه.ایمنی جانبی،با بکارگیری میله های فولادی قوی و طراحی مهندسی شده اتاق،ضربه های شدید تصادف را دفع میکند.
    ۳۹- گیربکس دوکلاچه رنو کپچر،تکنولوژی بالایی داره.کمترین تأخیر را در تعویض دنده داره.به این راحتیا اصلاً خراب نمیشه.سیستم امتیازدهی اقتصادی و مصرف سوخت داره.اینکه چطوری گاز دادی و یا اینکه چطوری ترمز گرفتی.چقدر تونستی خوب و اقتصادی رانندگی کنی.
    ۴۰- رنو کپچر،ارتفاع بسیار مناسبی از سطح زمین داره.مزیتش،بغیر از موارد خارج از جاده،موقع سوار شدن روی عرشه کشتی و یا رمپ پارکینگ و سرعتگیرهای خیابانیه که اصلاً سطح زیر خودرو ، به جایی گیر نمیکنه.
    ۴۱- مجموعه توربو،موتور و سیستم سوخت رسانی رنو کپچرهای وارداتی به ایران،توسط رنو،کاملاً با کیفیت بنزینهای موجود در ایران هماهنگ شده.اصلاً و ابداً استفاده از بنزینهای معمولی در رنو کپچر،مشکلی پیش نمیاره.خود من توصیه میکنم همیشه بنزین سوپر استفاده بشه.ولی بارها و بدفعات هم اگه معمولی بزنیم مشکلی پیش نمیاد و فقط شاید نیاز به تعویض زودتر شمع ها پیش بیاید.
    ۴۲- از کشش و قدرت خوب رنو کپچر،خیلی راضی هستم.۴نفری به مسافرت رفتیم.باربند کاسه ای هم گذاشتم.صندوق عقب هم بطور کامل پر بود.گردنه های جاده چالوس واقعاً کم نمیاورد.کولر هم استفاده میکردم بازم هیچ تأثیری در افت توان و کشش خودرو نداشت.
    ۴۳- ترمز خوب و هندلینگ عالی رنو کپچر،زبانزد عام و خاصه.مثلاً یهو یه نفر بپره جلوی ماشین،بصورت خیلی خوب میشه هم ترمز محکمی گرفت و هم مانور خوبی داد که به اون شخص یا مانع برخورد نکنیم.نتایج تست گوزن هم که اخیراً منتشر شده،بخوبی مؤید این مطلبه.
    ۴۴- هفته پیش با رنو کپچر،۳نفر مجردی،به مسافرت اومدیم.در سربالاییهای منجیل به قزوین،علیرغم باد شدید منطقه،پا به پای اکثر خودروهای ۲۴۰۰سی سی،سرعت و کشش داشتیم.شکل طراحی فوق العاده با ضریب آیرودینامیک مناسبی که داره،باعث میشه خودرو در مقابل باد،مقاومت زیاد نداشته باشه و تقریباً شکننده باد باشه و میتونه با سرعت به مسیر خودش ادامه بده.
    ۴۵- مسیر یاسوج به یزد،پیچهای پی در پی و گردنه های کوهستانی با شیب زیادی داره.با ماشینهای قبلی همین مسیر رو که میرفتم در بعضی پیچهای تند،اگه یخورده تند میپیچیدم،پشت ماشین در میرفت.حتی در بعضی از شیبهای تند،مجبور میشدم کولر را خاموش کنم.ولی با رنو کپچر،دو بار این مسیر رو رفتم.واقعاً برام جالب بود.هر چقدر هم که با سرعت زیادتر از معمول،پیچها رو میپیچم،پایداری ماشین اجازه سرخوردن و دررفتن پشتش رو نمیده.کولر هم که روشن باشه،شیبهای تند اصلاً متوجه نمیشی و تأثیری در قدرت و کشش در سربالاییها و سرعت ندارد.
    ۴۶- مصرف سوخت رنو کپچر،بسیار پایینه که اگر شرایط نزدیک به آزمایشگاه مهیا بشود،حتی از کاتالوگ رسمی هم پایینتر میسوزاند.مثلاً اگه فقط وزن خودرو و راننده باشه و با سرعت ثابت ۹۰کیلومتر حرکت کنیم و مسیر بدون باد و شیب مخالف باشه،میشه به مصرف ۴.۳لیتر در هر یکصد کیلومتر دست پیدا کرد.برای کسانی که بصورت زمینی به خارج از کشور(مخصوصاً ترکیه)،مسافرت میکنند،سفر با رنو کپچر،باعث صرفه جویی فوق العاده در هزینه های سوخت میشه.بطور مثال،کل مسافت زمینی نقاط مفید و مؤثر کشور ترکیه(گردشگری،تجاری،تفریحی،آثار باستانی،سواحل دریایی و بنادر)، ۲۰.۰۰۰ کیلومتر میشود.رنو کپچر،نسبت به عموم خودروهای بازار،بطور متوسط هر ۱۰۰کیلومتر، ۴لیتر بنزین کمتری مصرف میکند که در مجموع یک سفر به ترکیه با شرایط مذکور،حدوداً ۸۰۰لیتر بنزین کمتری مورد نیاز می باشد و با توجه به قیمت ۲۰.۰۰۰تومانی هر لیتر بنزین در ترکیه(به تاریخ ۵/۷/۹۷)،مبلغ ۱۶.۰۰۰.۰۰۰ تومان مبلغ کمتری برای بنزین هزینه میکنید.
    ۴۷- فاصله رکاب رنو کپچر از سطح زمین،بسیار مناسب و برابر با رنو داستره.(۲۰ سانتی متر).همین باعث میشود هنگام گذر از دست اندازها،سرعتگیرها و یا رمپ ورودی پارکینگ،در دشت و صحرا،بیابانها و همچنین مسافرت به کیش و قشم(هنگام سوار شدن روی کشتی)،سپر جلو و عقب و همچنین زیر ماشین به جایی برخورد نکند.علیرغم سوار شدن ۴نفر سرنشین به همراه بار کامل صندوق عقب،پشت ماشین نمیخوابد و کف ماشین به هیچ جا گیر نمیکند.
    ۴۸- رنو کپچر،ایمنی خوبی داره.جهت بالا بردن ایمنی،گلگیرهای جلو از کامپوزیت بسیار قوی ساخته شده که هنگام تصادف شدید،میشکنه و همین موضوع باعث میشه ضربه ناشی از تصادف به درب راننده و سرنشین انتقال پیدا نکنه و باعث محبوس شدن اونا در کابین خودرو نشه.همچنین شاید به نظر ما سپر جلوی خودرو،جنس سبکی داشته باشه و یا بر اثر ضربات خفیف،از کناره ها بیرون بزنه که این موضوع بخاطر بالا بردن ایمنی حفاظت از عابر پیاده در هنگام تصادف،در نظر گرفته شده.سپر جلو در برابر تصادف با عابر پیاده،مقاومت زیادی از خودش نشون نمیده و سریعاً از کناره ها به بیرون باز میشه تا احتمال زنده ماندن عابرپیاده،بالا بره و آسیب کمتری بهش وارد بشه.
    ۴۹- رنو کپچر،صندوق عقب بزرگی داره.ابتدا فکر میکنیم کوچیکه.بعد با برداشتن طاقچه میانی و جستجو و تحقیق در حجم صندوق عقب همکلاسهاش،متوجه میشیم که اتفاقاً بزرگترین،مفیدترین و کاراترین حجم مؤثر را بین رقبا دارد.مزیت خوب صندوق عقب کپچر،طبقه بندی طاقچه ای و ریلی بودن صندلیهای عقبشه.مثلاً وقتی سرنشین عقب نداشته باشید و یا سرنشینان،جثه کوچیکی داشته باشند،صندلیهای عقب رو تا انتها به جلو میدیم و فضای صندوق عقب بسیار زیادتر از حالت استاندارد میشه که بسیار مفید و مؤثر واقع میشه.
    ۵۰- سرعت غیرمجاز،توصیه نمیشه و بسیار اشتباهه.اکثراً با سرعت مجاز رانندگی میکنم.ولی چندبار خواستم رنو کپچر رو محک بزنم.در کفی،براحتی تا سرعت ۲۰۵کیلومتر(بدون خطا)گاز میخوره و دور میگیره و میتونه طولانی مدت با همون سرعت ادامه مسیر بده و حتی سرعتش کم نشه.چندین بار هم که بیشتر پدال گاز رو نگه داشتم،با سرعتهای ۲۰۷ و ۲۰۸ رفتم.یکبار هم سرعت را به۲۱۰ رسوندم.
    ۵۱- سیستم مولتی مدیای رنو کپچر،مجهز به نویگیشن ماهواره ایه و نقشه کالیبره شده ست.نقشه تمام خیابانها و کوچه های کلانشهرها رو داره.حتی نقشه خیابانها و کوچه های اصلی شهرهای کوچک هم دارد.ولی به پای گوگل مپ نمیرسه.از زبان فارسی پشتیبانی میکنه.تمام منوهای سیستم و نقشه و نویگیشن،به زبان دلخواه قابل استفاده هستن.میشه از سایت رنو،نقشه کشورهای دیگه رو بصورت پولی دانلود و استفاده کرد.مطابق دفترچه راهنما و دگمه روی فرمان،قابلیت اتصال به آیپاد هم داره.
    ۵۲- بدنه رنو کپچر،کیفیت رنگ بسیار خوبی داره.مثل خودروهای مونتاژی داخل یا حتی بعضی از وارداتیها نیست،که زبری رنگ معلوم باشه یا رنگ بصورت دانه دانه،زیرش دیده بشه و دست بکشی کاملاً به دست حس بشه.بلکه یه لایه شفاف داره،مثل اینکه سرامیک کرده باشی.کثیفی و حشرات و چربی و آلودگیها به عمق رنگ نفوذ نمیکنه و بصورت لکه های روغن روی بدنه میمونه که باعث میشه با یه دستمال ساده و نمدار تمیز کنی و تمیزی بدنه و شفافیت رنگ خودشو نشون بده
    ۵۳- اندازه بسیار مناسب شاسی رنو کپچر،باعث میشه موقع سوار شدن و پیاده شدن،به زانو،کمر،گردن،کتف و ستون فقرات فشار نیاد.سر و گردن لازم نیست خم بشه.خیلی هم بالا نیست که مجبور باشیم پاهارو یعالمه بلند کنیم و مثل پله از ماشین بالا بریم.زاویه ورود و خروج به رنو کپچر،دقیقاً هم عرض و هم ارتفاع قد یک انسان متوسط و نرماله.
    ۵۴- فلاپ جلوی رادیاتور رنو کپچر،در سرماهای شدید،بسیار کاربردیه.من ساکن اردبیل هستم.زمستانهای بسیار سرد و سوزناکی داره.زمستان سال ۹۵،از اردبیل به خرم آباد میرفتیم.در حالیکه در دمای ۳۰- الی ۴۰- درجه سانتیگراد،گازوئیل تریلی ها و کامیونها،یخ زده بود،ما بصورت پیوسته،۱۲ ساعت در همین مسیر بودیم و به جرأت میگم گرمایش بخاری،بسیار عالیه و به هیچ وجه افت نداره و سرنشینان،کوچکترین احساس سرما نمی کنند.
    ۵۵- تهویه مطبوع اتوماتیک رنو کپچر مجهز به سیستم AQM میباشد.یعنی فیلتر هوای کابین رنو کپچر از نوع فیلتر کربن فعاله و سنسور تشخیص آلایندگی داره.وقتی وارد تونلها میشیم و یا پشت ترافیک و کامیونها هستیم یا محیط،آلوده به گرد و خاک باشه،سیستم AQM از ورود گرد و خاک،دود و ذرات مضر جلوگیری میکنه.
    ۵۶- طراحی ضربگیر پلاستیکی پایین دربهای رنو کپچر به همراه نوار کرومی آن،علاوه بر افزودن زیبایی خاص و دلنشین و متناسب با طراحی فرم کلی خودرو،بسیار مستحکم و کاربردی است.طوریکه هنگام باز کردن دربهای خودرو و برخورد قسمت زیرین آن با لبه جدول،بدنه و رنگ آن آسیب نمی بیند.
    ۵۷- رینگهای رنو کپچر،با طراحی خاص و چشم نواز،استحکام بسیار بالایی در سرعتهای زیاد و ناپایداری سطوح لغزنده در جاده دارد و بغیر از تصادف شدید،براحتی تاب بر نمیدارد و بسادگی از بالانس خارج نمیشود و بخاطر استفاده از آلیاژ با کیفیت،کمترین میزان خطا را در هنگام بالانس نمودن لاستیکها دارد.
    ۵۸- طراحی اصولی و مهندسی مجموعه اکسل و کمک فنرهای عقب رنو کپچر،باعث استحکام بالا،دوام زیاد و استهلاک بسیار کم آن شده است و در کنار تعلیق خوب و نرم(نسبت به سایر کراس اوورها)،هندلینگ و پایداری تحسین برانگیز فراهم کرده است.همین امر باعث میشود برخلاف خیلی از کراس اوورها و شاسی بلندها،علیرغم استفاده طولانی مدت و پرفشار از خودرو(در جاده،خیابان،کوه،جنگل،جاده های خاکی و سنگلاخ و …)طی سه سال گذشته با کارکرد ۱۴۰.۰۰۰ کیلومتر،زاویه چرخهای عقب تغییر نکند و بوشهای اکسل،کوچکترین خرابی نداشته باشند و هیچگونه اثری از لاستیک سابی نامتعارف و نامتوازن در محور عقب به چشم نیاید.
    ۵۹- رنو کپچر،پایداری خوبی در بارون داره.وقتی یهو به سطوح لیز روی جاده میرسی،تمام سیستمهای ضدلغزش،هرزگردی و ایمنی،اتوماتیک بکار میفته.گردنه اسدآباد،موقع بارون یخورده تند میرفتم.هم کشش خیلی خوبی داره.هم سر پیچهای تند،روی زمین خیس،پشت ماشین در نمیره.
    ۶۰- یه کلیپ آموزشی به زبان اصلی در یوتیوب میدیدم که در مورد رنو کپچر توضیح میداد.نکته جالبش مربوط به مجموعه توربو بود.سیستم توربوی رنو کپچر،مهندسی و دور اندیشی فوق العاده ای داره.مثلاً اگه سیستم توربوی خودرو دچار مشکل بشه،راننده میتونه بصورت موقت،با دور موتور کمتر از ۲۰۰۰ (قبل از فعال شدن توربو) با دنده های ۱ الی ۶ ، خودشو به مرکز خدمات برسونه.حداکثر سرعت رنو کپچر با دنده ۶ در دور موتور ۲۰۰۰ ، ۹۳کیلومتر بر ساعت میباشد.
    ۶۱- کمی از تجربیات خودم از کپچر براتون میگم.روی سپر عقب سنسور داره و نکته جالب اینجاست که سنسورهای وسط به لحاظ ارتفاع پایین تر از کناری ها و با شیب رو به پایین نصب شده تا موانعی که در سطوح مختلف هستن شناسایی و هشدار داده بشه.به نظر من خیلی ساده و در عین حال هوشمندانه نصب شدن..دید بیرون و کنترل روی ابعاد خودرو عالی است ولی دید عقب کم است و نیاز به دوربین واقعا احساس میشه.کاپوت و صندوق عقب ماشین دارای جک است و نیازی به زور بازو نیست.فضای کابین برای ۴بزرگسال درشت با قد حدود ۱۸۰-۱۹۰ بسیار مناسب است ولی ردیف عقب به لحاظ عرضی جای نفر سومی با این جثه را ندارد.فضای سر کافی است و در قسمت عقب سر به سقف گیر نمیکنه.صندلی ها راحت هستند و احساس خستگی در ۱۱ ساعت رانندگی نکردیم.
    ۶۲- لذت سواری و راحتی رنو کپچر،بهتر و نرمتر از اکثر کراس اوورها و SUVهای کره ای و حتی ژاپنیه.حتی در مقام مقایسه با خیلی از سدانهای کامپکت برندهای معروف،نرمی و هندلینگش اگه بهتر نباشه،کمتر یا پایینتر نیست.جاده چالوس به تهران،سربالاییهای تند و پیچهای زیادی داره.با ۵نفر سرنشین و صندوق عقب پر و حتی کولر روشن،گازخور خیلی خوبی داره.کشش عالی و بدون افت توان داره.اکثر شاسی بلندای ۲۴۰۰ سی سی رو رد میکنم.سر پیچهای تند،خیلی راحت رو ترمز میزنم بدون اینکه خطر تهدیدم کنه.چون سیستم ایمنی پایداری و ضدلغزش و … به کمک میاد و از بیش فرمانی و یا کم فرمانی جلوگیری میکنه.
    ۶۳- سیستم صوتی این ماشین در سطح خودروهای اقتصادی،بالاتر از سطح میانگینه.بخصوص در مدلهای ۲۰۱۷ خیلی بهبود پیدا کرده.در مدلهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ هم با تنظیم دقیق و درست آیتمهای مربوط به صدا ، خروجی صدای مناسبی میگیرید.کیفیت متریال داخلی این خودرو،اگه نگاهی به تلیسمان و کولئوس جدید و تویوتا کرولا و کمری مدلهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بندازید کیفیت و جنس داشبورد و رودری رنو کپچر با این پنج خودرو مثل همدیگست.حتی کیفیت صندلیهای چرمی هر ۵ خودرو تقریباً به همدیگه نزدیکه.سالهای متمادی بعنوان پرفروشترین کراس اوور اروپا و یکی از پرفروشترین کراس اوورهای جهان رتبه آورده.
    ۶۴- من از سال ۱۳۸۰ ماشینهای زیادی داشتم.از انواع و اقسام برندهای مختلف.اکثرشونو بیشتر از یکی دو سال نگه نمیداشتم.ولی الان ۳ساله که رنو کپچر دارم.از داشتنش سیر نمیشم.هر وقت سوارش میشم مث روز اول از رانندگی باهاش لذت میبرم.مسافتهای طولانی اصلا خسته کننده نیس.انقدر موتورش بیصداست و یعالمه مسیر که میری بعد تعجب میکنی چرا خسته نشدی یا حوصلت سر نرفته.صدای لاستیک به داخل نمیاد.صندوق عقب بزرگی داره.مخصوصا که طاقچه وسطشو دربیاری.ترمزهای قوی داره.امکانات ضروری و آپشنهای پایه داره.خودم قصد تعویض این ماشینو تا ۱۰ سال آینده ندارم.بخصوص اگه بنزین گرون بشه،کپچر خیلی مصرف سوخت کمی داره و اونموقع ارزش بیشتری پیدا میکنه.
    ۶۵- کپچر،ماشین فوق العاده ایه.به این سادگیاخراب بشو نیست.خود من باهاش هر جاده ای بگید رفتم.گردنه،کوهستان،سنگلاخ و… قابلیت نیمه آفرود هم داره.کشش خوبی تو گردنه و شیب داره.فرمان نرم و راحت.ترمزهای خوب که مشخصه بارز رنو و علی الخصوص کپچره.خود من خیلی ازش کار میکشم ولی مثل روز اول سرحاله.کارکرد داره به ۱۰۰ هزارتا نزدیک میشه.سر و صدای اضافی نداره.
    ۶۶- اولین نکته در مورد رانندگی که در موردش کنجکاو خواهید بود بحث شتاب ماشین هست . بر خلاف انتظارم که فکر می کردم با ماشین بسیار کندی مواجه باشم باید بگم که شتاب ماشین نه تنها برای رانندگی داخل شهر قابل قبوله،بلکه برای بیرون شهر و جاده و مسافرتهای طولانی هم عالیه.صندلی های ماشین پارچه ای هستن اما با توجه به نوع خاص طراحی و کیفیتش اصلا توی ذوق نمیزنه و چه بسا بعضی ها به چرم ترجیحش بدن.فرمان ماشین بسیار بسیار نرمه که حس خوبیو منتقل می کنه . ترمز های ماشین مناسب ، مصرف سوخت پایین هست و دید ماشین نسبت به روبرو خیلی خوبه.فکر می کنم سواری ماشین نسبت به بعضی از کراس اوورهای کره ای نرم تره.موتور کم صدایی داره و فضای کابین نسبتا کم صداست اما به طور کل اتاق ماشین و گاهی در های ماشین در خیابان های ناهموار صدا تولید می کنند که البته این مسئله در خیلی از ماشین ها وجود داره.سرنشینان عقب نسبت به کلاس ماشین، فضای پا کافی دارند ( برخلاف مزدا ۳ ) اما عرض ماشین کمه و برای نشستن ۳ آدم بالغ ممکنه مشکل بوجود بیاد. در مجموع فضای داخلی ماشین نسبت به کلاسش مناسبه .اگر دنبال یک ماشین ساده و با کیفیت که قیمت کمتری نسبت به رقبا داره گزینه مناسبی هست به هر حال کپچر جزء پرفروش ترین ماشین های اروپاست.
    ۶۷- طراحی حرفه ای مجموعه توربو،گیربکس و موتور خودرو در رنو کپچر به بهترین شکل انجام شده است.موتور خودرو علیرغم حجم ۱۲۰۰ سی سی قدرت و توان خوبی داره و بکمک گشتاور بالای گیربکس از پس هرجور سربالایی و گردنه و شیب برمیاد.صندوق عقب بزرگ و جاداری داره.سرنشینان کپچر احساس راحتی زیادی دارن.هرچقدر هم با سرعت برید و گاز بدید بخاطر عایق بندی خوب ماشین ، سر و صدای محیط و برخورد لاستیک با آسفالت و صدای گیربکس و موتور بندرت به داخل نفوذ میکنه.
    ۶۸- رنو کپچر،برای استفاده خانوادگی تا ۴نفر،بسیار مناسب و کاربردیه.تمام قطعات فنی،برقی و تزییناتیش،کیفیت بسیار بالایی داره و به این سادگیا خراب بشو نیست.عایق بندی خوبی در برابر صداهای مزاحم محیطی داره.بخاطر تکنولوژی بالای موتور و گیربکس و استفاده از توربوی پیشرفته،صدای ورودی موتور و گیربکس به داخل کابین بسیار کمه.رنو کپچر،برای مسافرت بسیار خودروی خوبیه.صندوق عقب جاداری داره.سرنشینان راحتی مناسبی دارن.ساعتها میشه باهاش رانندگی کرد و مسافرت رفت بدون اینکه خستگی سراغمون بیاد.برای خرید و استفاده بلندمدت بسیار گزینه ایده آلیه.
    ۶۹- ترمز خوب و هندلینگ عالی رنو کپچر،زبانزد عام و خاصه.مثلاً یهو یه نفر بپره جلوی ماشین،بصورت خیلی خوب میشه هم ترمز محکمی گرفت و هم مانور خوبی داد که به اون شخص یا مانع برخورد نکنیم.نتایج تست گوزن هم که اخیراً منتشر شده،بخوبی مؤید این مطلبه.”واکنشهای رنو کپچر در آزمایشات تست گوزن موسسه اروپایی km77،برای تداخل بسیار وسیعی از کمک های الکترونیکی،که در هنگام چرخیدن به حد مجاز چسبندگی رخ می دهد،قابل توجه است.حداکثر سرعتی که موسسه km77 موفق به ایجاد مانور ناگهانی شد،با موفقیت ۷۷ کیلومتر بر ساعت بود،که ارزش قابل توجهی دارد”. با انجام تست فوق و گذراندن مسیر تست با سرعت ۷۷ کیلومتر بر ساعت،در رتبه بندی نزد مؤسسه معتبر km77،رنو کپچر در جایگاهی بسیار بهتر و بالاتر از خودروهای همکلاس،قرار می گیرد.
    ۷۰- کسی که رنو کپچر میخره دنبال لوکس گرایی نیست.چون رنو کپچر یک ماشین اقتصادی و بسیار کاربردیه.ماشین کم استهلاک و بی دردسریه که اتفاقاً بخاطر دور بودن از انواع و اقسام آپشنهای غیر ضروری که خیلی مورد نیاز نیست،از پیچیدگی زیاد و خرابیهای دوره ای و تعمیرات و هزینه های مصرفی در این بخش جلوگیری کرده.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.