مکمل بنزین
گوناگونخبر

۵ سگمنت رو به رشد در سال ۲۰۱۶!

بازار فروش خودرو در ۵ ماه نخست سال ۲۰۱۶ روند روبه رشد فروش خودرو را در استرالیا نشان می‌دهند. آمار از افزایش فروش ۳.۸ درصدی خودرو حکایت می‌کند. اما کدام نوع بدنه یا سگمنت رشد فروش بیشتری داشته است؟ بهتر است نگاهی بی‌اندازیم به خودروهایی که رشد بیشتری داشته‌ و در بازار گسترده خودرو بیشترین فروش را داشته‌اند. این لیست براساس تعداد خودروهای فروخته شده تهیه شده است. پنج سگمنت که بیشترین تعداد فروش را در سال 2016 نشان می‌دهند عبارتند از: suv های متوسط، 4 × 4 UTES ، suv ها کوچک، suv ها بزرگ و 4 × 2 UTES.

2016-hyundai-tucson-active-x-6-1

میزان فروش suv ها متوسط از 55،583 در تاریخ مشابه سال گذشته به 67،580 فروش در سال ۲۰۱۶ رشد داشته، تفاوت فروش تعداد 12،097 دستگاه ( به‌طور مثال مزدا CX-5 و هیوندای توسان) از افزایش علاقه‌مندی مردم به این نوع سگمنت حکایت می‌کند.

Toyota-HiLux-Workmate_7

یکی دیگر از سگمنت‌های رو به رشد 4×4 UTE مانند تویوتا هایلوکس و فورد رنجر است، این نوع بدنه را وانت‌های چهارچرخ متحرک بزرگ تشکیل می‌دهند. این خودروها از 52،870 به 58،580 افزایش فروش داشته‌اند که ۱۲.۵درصد افزایش از سهم بازار کل است. این نوع بدنه سومین سگمنت پر فروش بعد از شاسی‌بلندهای متوسط و خودروهای کوچک شهری محسوب می‌شود. سومین رشد در SUVهای کوچک مشاهده میشود، خودروهایی مانند مزدا CX-3 و میتسوبیشی ASX، که این نوع بدنه فروش خود را از 42،355 به 45،320 رسانده و ۹.۷ درصد از بازار را در اختیار گرفته‌اند.

Holden-Ute-SS-V-Redline-4

اما یکی دیگر از رشدهای فروش در بازار suv های بزرگ دیده شده است، به‌طوری که فروش این خودروها از 54،571 به 57،483 رسبده و 12.2 درصد از رشد بازار را به خود اختصاص داده است. تنوع گسترده در این سگمنت بدنه باعث شده که خودروسازان زیادی محصولات با کیفیت خود مانند تویوتاپرادو و سوبارو Outback را روزبه روز رشد دهند. اما پنجمین جایگاه اختصاص پیدا می‌کند به خودروهای 4×2 ute که ۳.۹ درصد از سهم بازار استرالیا را به خود اختصاص داده‌اند از جمله خودروهای این سگمنت می‌توان به وانت هولدن اشاره کرد که در استرالیا ساخته می‌شود.

2016-Subaru-Outback-2.51-Premium-84

پنج سگمنت که بیشترین مقدار را بر اساس درصد فروش به خود اختصاص داده‌اند به ترتیب خودروهای خانوادگی به رهبری کیا کارنیوال ( 24 درصد) ، suv های متوسط (21.8 درصد)، suv های بزرگ بالا به رهبری تویوتا لندکروزر (19.4 درصد)، ماشین های اسپرت به رهبری فورد موستانگ ( 18.8 درصد) و کامیون متوسط به رهبری تویوتا هایآس (18.6 درصد) بوده‌اند که درصد رشد آنها را نیز مشاهده می‌کنید.

 

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا