مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

حقایقی جالب از اژدهای 6 چرخ مرسدس بنز!

راه‌های خیلی زیادی برای لذت بردن از خودرو وجود دارد. اما شاید تمام این راهها نهایتا به چند سرگرمی کلی مثل رانندگی با سرعت بالا و یا گشت و گذار در صحرا، کوهستان و مناطقی از این دست ختم شوند. خودروهای زیادی وجود دارند که برای لذت بردن از سرعت بالا می‌توان انتخاب کرد اما یافتن گزینه مناسب برای سرگرمی دوم یکم مشکل‌تر به نظر می‌رسد. البته شاید شما با این نظر موافق نباشید و خیلی سریع نام چندین خودروی SUV خوب را به ذهن بیاورید که می‌توان بهترین لذت رانندگی را با آنها تجربه کرد. بله حق با شماست! اما صحبت اصلی ما درباره وضعیتی است که درآن یک خانواده سلطنتی تصمیم می‌گیرند با خودرویی سطح بالا به رانندگی آفرود بپردازند!

575917

علاقه‌مندان به رانندگی SUV ها به راحتی با پرداخت 100 هزار دلار می‌توانند یک رنج روور و یا با مبلغ کمتر یعنی 90 هزار دلار یک لندکروز فول آپشن را خریده و از رانندگی آفرود لذت ببرند. این مبالغ برای خریدن یک خودروی سرعتی مثل پورشه 911 هم کفایت می‌کنند. اما اینجا صحبت از یک آفرود واقعیست! به جز چندین شرکتی که اختصاصا در زمینه تیون خودرو فعالیت دارند، مرسدس بنز تنها خودروسازی است که خودش اقدام به بازسازی یکی از محبوبترین شاسی بلندهای تولید شده توسط خودش، یعنی سری G نموده است.

وجود تقاضا برای یک خودروی متفاوت و قدرتمند هم از طرف صنایع نظامی و هم از طرف افراد ثروتمند، این شرکت آلمانی را مجاب کرد تا مدل AMG G63 6×6 را عرضه کند. مرسدس بنز که با سری G نفس دیگر رقبا را در عرصه SUV ها بریده حالا با تولید این اژدهای 6 چرخ به معنای واقعی یک ابرخودرو را به معرض نمایش گذاشته است.

575924

استفاده از چرم شرکت Designio که با روکش الماس تزئین شده، به کارگیری چوب بامبو در بخش بار و خیلی آپشن‌های دیگر که فقط در خودروهای فوق لوکس می‌توان آنها را یافت، این خودروی 6 چرخ را کاملا مجزا کرده است! البته تمامی این گزینه ها برای مشتریانی که شرایط مالی خوبی دارند در دسترس است زیرا برای خرید این خودرو باید مبلغ 633 هزار دلار پرداخت کرد.

575920

مجهز شدن به محورهای پورتال یکی از ویژگی‌های اصلی این خودرو است. برای اطلاعات بیشتر در این مورد باید گفت سیستم محور پورتال یعنی حالتی که لوله محور بالای مرکز توپی چرخ قرار بگیرد و ارتفاع لازم برای شرایط مختلف رانندگی ایجاد شود. در این صورت عبور از روی موانع بسیار نرم و ساده صورت گرفته و از طرفی فضای کافی هم برای سیستم تنظیم فشار باد لاستیک ها ایجاد می‌شود. مرسدس از یک سوئیچ تنظیم فشار مخصوص برای این سیستم استفاده کرده که به چهار مخزن باد 20 لیتری متصل است و تنظیم فشار برای هر 6 چرخ را از صفر تا 29 psi ظرف 20 ثانیه امکان پذیر می‌کند. این ویژگی باعث میشود تنظیم فشار در تایرهای 37 اینچی این خودرو برای حرکت بر روی سخت ترین سطوح تا مسیرهای هموار، به سادگی انجام شود. علاوه بر این درکابین سوئیچ دیگری هم به چشم می‌خورد که با فشردن آن میتوان باک ذخیره به حجم 13.2 گالن (50 لیتر) را به باک اصلی متصل کرد و در مجموع 38.6 گالن (146 لیتر) فضای سوخت را دراختیار داشت.

575921

وزن 3.7 تنی این خودرو به یک پیشرانه قوی نیاز دارد به طوریکه مرسدس بنز از یک موتور 5.5 لیتری 8 سیلندر تویین توربو استفاده کرده که می تواند این بدنه سنگین وزن را ظرف 6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ثانیه برساند. قدرت 536 اسب بخاری و گشتاور 760 نیوتن برمتری از طریق هر 6 چرخ منتقل می‌شود و 5 حالت قفل دیفرانسیل در سه محور می‌تواند به خواست راننده و باتوجه به شرایط رانندگی، نیرو را از جلو به عقب تقسیم کند. رانندگی در آب تا ارتفاع یک متر و حرکت در شیب 45 درجه از دیگر قابلیت‌های این خودرو است.

575923

اما نکته بسیار مهمی که باید به آن اشاره داشت، داشتن مهارت لازم برای رانندگی با این خودرو مخصوصا در محیط های شهری است (به دلیل فاصله زیادی که محور جلویی با محورهای عقبی دارد). در مدل‌های معمولی سری G امکانات ساده‌ای همچون دوربین عقب و کروز کنترل دیده می‌شوند اما در این خودروی 6 چرخ خبری از آنها نیست. شاید دلیل اصلی عدم استفاده از این آپشن‌ها، تعیین کاربری ویژه این خودرو برای مسیرهای آفرود باشد و نه استفاده شهری.

575918

در انتها باید گفت هدف گیری مرسدس بنز برای عرضه یک ابرخودروی لوکس برای بخش SUV ها بسیار دقیق انجام شده ولی تولید تعداد محدود 100 تایی از مرسدس بنز AMG G63 6×6 آن را برای خیلی ها به خودرویی دست نیافتنی تر از اکثر سوپر اسپرت ها تبدیل کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا