مکمل بنزین
تازه‌هاخبر

جدیدترین محصول لامبورگینی، چنتناریو به زودی در آمریکا!

لامبورگینی به مناسبت صدمین سال تولد بنیان‌گذار این شرکت، فروچیو لامبورگینی، نسخه‌ای منحصربه‌فرد و خاص را با نام چنتناریو در نمایشگاه ژنو رونمایی کرد. حال این سوپرخودرو دوست داشتنی برای اولین‌بار به قاره آمریکا برده شده است. این خودرو در موزه پترسن لس آنجلس برای خریداران خودروهای لامبورگینی و خبرنگاران به نمایش گذاشته شده. لامبورگینی از این مدل تنها ۴۰ عدد خواهد ساخت، که شامل ۲۰ کوپه و ۲۰ رودستر است. بدنه مونوکوک فیبر کربنی، این مدل نشانگر تلاش لامبورگینی برای کاهش وزن آن است. وزن چنتناریو 1520 کیلوگرم بوده که 55 کیلوگرم از اونتادور کمتر است. درحالی‌که طول خودرو 4924 میلی‌متر و ارتفاع آن 1143 میلی‌متر است.

Lamborghini-Centenario-front-three-quarter-e1465852462591

فضای داخلی خودرو به‌نمایش درآمده از روکش‌های آلکانترا با دوخت زرد رنگ و فرمان و صندلی‌های سبک‌وزن فیبر کربنی ساخه شده، یک نمایشگر عمودی 10.1 اینچی لمسی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی درنظر گرفته شده که قادر به اتصال به اینترنت و سازگار با برنامه کارپلی اپل است. موتور لامبورگینی چنتناریو از نوع 12 سیلندر 6.5 لیتری تنفس طبیعی بوده و قادر است، 759 اسب بخار قدرت تولید کند. شتاب صفر تا صد آن نیز تنها 2.8 ثانیه است و صفر تا 300 کیلومتر بر ساعت را در 23.5 ثانیه طی می‌کند. حداکثر سرعت این خودرو نیز 350 کیلومتر بر ساعت است.

Lamborghini-Centenario-rear-three-quarter

لامبورگینی چنتناریو شرایط آیرودینامیکی خاصی دارد، ورودی‌های هوا در جلو، پهلوها و سقف، باله فعال عقب، دیفیوزر متمایز پشت با تیغه‌های عمودی و خطوط روی بدنه همه نشان می‌دهند که لامبورگینی برای عبور بهتر هوا نهایت تلاش خود را نموده است. چراغ‌های LED به‌شکلی طراحی شده‌اند که شما در اولین نگاه یاد محصولات آئودی خواهید افتاد. چرخ‌های جلو در اندازه 20 و چرخ‌های عقب در اندازه 21 اینچی از آلیاژ آلومینیوم هستند و تایرها نیز از نوع پیرلی PZero مخصوص انتخاب شده‌اند. چنتناریو خیلی بیشتر از هوراکان و آونتادور مورد توجه مهندسان لامبورگینی قرار گرفته، چرا که دقت در جزئیات این خودرو به خصوص پوشش خاص بدنه، مهر تاییدی بر سخنان ما است.Lamborghini-Centenario-steering-wheel

لامبورگینی چنتناریو به‌زودی به آمریکای شمالی برده می‌شود، همچنین این شرکت ایتالیایی از همین فرصت استفاده کرده و همکاری رسمی خود را با استودیو مایکروسافت اعلام نموده، این ۲ شرکت در بخشی از بازی محبوب Forza Horizon 3 با هم همکاری داشته‌اند. در ادامه جشن صدمین سالگرد تاسیس لامبورگینی، این شرکت اعلام نموده که دربازی Forza Motorsport نیز با مایکروسافت همکاری خواهد داشت.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا