مکمل بنزین
گوناگونخبر

زیان 1.47 میلیارد دلاری جگوار با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا!

بریتانیایی‌ها خود را برای شرکت در همه‌پرسی بزرگ ماندن و یا ترک اتحادیه اروپا آماده می‌کنند. این همه‌پرسی شرایط اقتصادی بریتانیا را دگرگون خواهد کرد و یکی از کمپانی‌هایی که زیان هنگفتی در صورت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا متحمل خواهد شد، کمپانی جگوار است.

بنابر گزارشی که خبرگزاری رویترز منتشر ساخته؛ در صورت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، جگوار بیش از 1.47 میلیارد دلار از سرمایه‌های خود را از دست خواهد داد. با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، جگوار به جای پرداخت 3 درصد مالیات برای واردات قطعات خودروهایش، باید 10 درصد مالیات بپردازد؛ که این یعنی چشم پوشی از سود پرداخت نکردن مالیات بیشتر، به میزان 1.56 میلیارد دلار!

jaguar-land-rover

در گزارش رویترز آمده است که این بدترین حالت ممکن برای کمپانی جگوار بوده و حدود 1 میلیارد پوند هزینه روی دست این کمپانی می‌گذارد. سال گذشته میلادی کمپانی جگوار لندرور، بیش از 500 هزار خودرو را در سولیهول، بیرمنگام و لیورپول تولید و صادر کرده، که به نظر می‌رسد با افزایش میزان مالیات احتمالی حاصل از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، دیگر نباید انتظار رکوردی مشابه را داشته باشد.

جگوار در برنامه‌ریزی‌های آینده خود، قصد تاسیس یک کارخانه جدید در اسلواکی با ظرفیت تولید 150 هزار خودرو در سال را داشت. این کمپانی هم اکنون یک کارخانه در برزیل تاسیس کرده و با سرمایه‌گذاری مشترک، خودروهای خود را در چین به تولید می‌رساند.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا