مکمل بنزین
مقایسه

مقایسه رنو ساندرو هاچبک و ام‌وی‌ام ۳۱۵

بسیاری از مجلات معتبر دنیا خودروهای پرطرفدار و یا همسان موجود در بازار را از جنبه‌های مختلف با هم مقایسه می‌کنند. مقایسه ۲ خودرو هم‌رده باعث میشود خریداران بتوانند بهتر تصمیم گیری کنند. بنابراین ما امروز به سراغ ۲ خودرو هاچ‌بک تقریبا جدید در بازار کشورمان رفته‌ایم.

مدل‌های هاچ‌یک در کشور ما به دلیل ابعاد مناسب همیشه مورد توجه بوده است که یک مثال بارز آن را می‌توان فروش خوب پژو ۲۰۶ نام برد که هنوز هم طرفداران بسیاری دارد. رنو ساندرو یک خودرو جدید در ایران محسوب میشود که بر اساس پلت فرم ال 90 طراحی شده و به‌عنوان یک خودرو ارزان راهی بازار بین‌المللی شده است، در طرف دیگر این مقایسه یک محصول هاچ‌بک دیگر قرار دارد که گزینه ضعیفی در برابر ساندرو نخواهد بود.

Untitled-1

کشور سازنده

در ابتدای این مقایسه از کشورهای سازنده این ۲ خودرو یاد می‌کنیم، ساندرو از کشور فرانسه است که محصولات شرکت‌های پژو و رنو آن در کشورمان طرفداران خاص خود را دارد. طراحی و تولید ام‌وی‌ام ۳۱۵ نیز در شرکت چری چین انجام شده، کشوری که محصولاتش منتقدان زیادی در کشورمان دارد و سابقه آن به درخشانی رنو در ایران نیست اما باید بگوییم که اخیرا رشد چشمگیری داشته است.

al---1

طراحی ظاهری

گروه خودروسازی سایپا در حال عرضه نخستین مدل از نسل ساندرو در ایران است که این مدل از جذابیت ظاهری خوب و به‌روزی برخوردار نیست و زیبایی آن به‌حدی نیست که بتواند نظرات را به‌خود جلب کند. البته این ظاهر نه‌چندان زیبا ۲ دلیل اصلی دارد، اولین علت به‌دلیل ارزان قیمت بودن آن است و دلیل دوم تولید مدل ۲۰۰۷ این خودرو درکشورمان به شمار میرود. البته قسمت عقب ساندرو از طراحی بهتری برخوردار است و در نمای جانبی نیز رینگ‌های ۱۵ اینچی جلب توجه می‌کند.

MVM-315_03

 

ام‌وی‌ام ۳۱۵ از شرکت مدیران خودرو از طراحی اسپرت و به‌روزی بهره می‌برد. در نمای جلوی ۳۱۵ فیس‌لیفت، چراغ‌های کشیده در کنار جلوپنجره‌ اسپرت، اوج برتری نسبت به ساندرو به‌چشم می خورد. اگر بخواهیم این خودرو را با کلمات وصف کنیم باید بگوییم که ۳۱۵، جذاب، اسپرت و جوان‌پسند است و هاچبکی در این رده به زیبایی آن در کشورمان وجود ندارد. چری برای طراحی این خودرو تیمی از برترین‌های اروپا را تشکیل داده که گفته میشود در این بین نام طراحان فراری نیز به‌چشم می‌خورد.

طراحی داخلی

ساندرو کابین فوق‌العاده ساده‌ای دارد، شاید کابین در سال ۲۰۰۷ شاید جذاب محسوب می‌شد ولی در سال ۲۰۱۶ دیگر جذابیتی ندارد و نمونه های داخلی مشابه زیادی وجود دارد. اما در مقابل، طراحان کمپانی چینی بسیار خوب عمل کرده‌اند. تریم ۲ رنگ این خودرو با طراحی اسپرت کابین بسیار هم‌خوانی دارد و در طراحی داخلی از الگوریتمی استفاده شده که با ظاهر خودرو متضاد نباشد. دکمه‌های روی فرمان و کلیدهای کنترل تهویه بسیار خوب طراحی شده است. البته در کابین هر ۲ محصول از مواد ارزان قیمت استفاده شده است.

al---4

کیفیت ساخت

با توجه به اینکه هر دو محصول در کشورمان مونتاژ می‌شوند و در کابین هر دو از پوشش پلاستیکی استفاده شده، کیفیت ساخت نیز بسیار نزدیک به هم است. درب‌ها نرم و راحت باز و بسته می‌شوند و لوازم به‌خوبی کار می کنند. البته ساندرو در این حوزه قطعا بهتر است.

Chery-Fulwin2-1

موتور و گیربکس

ساندرو ۳۱۵
نوع موتور 4سیلندر – 16 سوپاپ 4سیلندر – 16 سوپاپ
حجم موتور ۱۵۹۸ ۱۴۹۷
قدرت 105 اسب بخار در 5750 دور بر دقیقه ۱۰۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه
استاندارد Euro 4 Euro 4
سیستم انتقال قدرت ۵ سرعته دستی، ۴ سرعته اتومات ۵ سرعته دستی

 

همانطور که مشاهده می‌کنید قدرت هر ۲ خودرو بسیار نزدیک به هم بوده ولی ساندرو با ۲ گیربکس دستی و اتومات عرضه می‌شود و در ۳۱۵ فقط یک انتخاب وجود دارد. البته از لحاظ عملکرد گیربکس اتومات ساندرو اصطلاحا کمی خنگ است و شما در مدل دنده دستی تجربه بهتری خواهید داشت. قدرت موتور ایندو خودرو به حدی متفاوت نیست که بتوان گفت کدام مدل برتری دارد و شاید بهتر است بگوییم هر دو عملکرد یکسانی دارند. همچنین مصرف سوخت ۳۱۵ کمتر از ساندرو است. ساندرو در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۷ لیتر سوخت مصرف می‌کند و ۳۱۵ مصرف سوخت ۶.۵ لیتری دارد.

65185_chery-fulwin2-hatchback-004

تجهیزات ایمنی و رفاهی

هر دو خودرو تجهیزات رفاهی و ایمنی یکسانی دارند ولی ساندرو در تست تصادف EURONCAP موفق به کسب ۳ ستاره ایمنی شده در حالی که ۳۱۵ در تست تصادف C-CNAP موفق به کسب چهار ستاره شده است.

Renault-Sandero_2008_800x600_wallpaper_03

جمع‌بندی

هر دو خودرو از لحاظ امکانات و مشخصات فنی رقابت نزدیکی با هم دارند اما باید بگوییم که ۳۱۵ از لحاظ هندلینگ کمی بهتر از ساندرو است. همانطور که گفته شد ساندرو را می‌توان با دنده اتومات نیز سفارش داد. این هاچ‌بک‌ها در رنج قیمتی ۴۰ میلیون بسیار نزدیک به هم هستند و باید بگوییم که اگر بخواهید سوار یک خودرو اروپایی با تجهیزات مناسب ولی چهره قدیمی شوید ساندرو انتخاب خوبی است، و اگر کشور سازنده برای شما اهمیت ندارد و یک خودرو زیبا و اسپرت با امکانات رفاهی متوسط نیاز شما را برطرف می کند می‌توانید به سراغ ام‌وی‌ام ۳۱۵ بروید.

به گروه تلگرامی رنو ساندرو ملحق شوید!

Telegram-Group-sandero

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

‫10 دیدگاه ها

  1. طرفداره ٣١٥ نيستم ولى فك نميكنم داچيا ساندرو٢٠٠٧ از چرى ٢٠١٥ بهتر باشه

  2. بهترین مدل ام وی ام 315 که در چین عرضه میشه البته به اسم Fulwin2 FL HB توسط
    شرکت چری 36994000 تومان قیمت داره اونم برای فروش اینترنتی
    اگر مدیران خودرو با قیمتی حتی 2 میلیون تومان بیشتر عرضه می کرد اونوقت رقیب خیلی
    از خودروها میشد
    البته قیمت بالا در مدل اتوماتیک با گیربکس 5AMT هست نه مدل دستی مدیران خودرو
    قیمت بهترین مدل دستی 33284000 تومان
    http://www.cheryinternational.com/model-fulwin2fl2.html

  3. سلام ایا mvm315بخرم یا ساندرو یا برلیانس؟
    Mvmبرای خانوما خوبه؟؟؟
    راهنماییی کنییید.تشکر

    1. سلام/ برای انتخاب یک خودرو باید چندین نکته درنظر گرفته بشه. برلیانس اچ ۳۲۰ زیبا و جادار است اما ساندرو کیفیت ساخت بهتری دارد.

  4. سلام ساندرو نخرید مصرفش خیلی زیاده سرو صدای داخل اتاق زیاد صندلیها اصلا راحت نیستند ولق وتق میخورند

  5. سلام ساندرو ماشین بسیار خوب وراحتی هست تو این رنج قیمتی عاله حداقل چینی نیست یه ماشین اوروپایی سواری

  6. ساندرو اتومات دارم با ۶۰۰۰ کارکرد ، راضیم راضیم راضیم قبلش راناداشتم بس اذیت کرد با چند ملیون ضرر فروختم ساندرو مثل پول نقددست شماست.

  7. ساندرو حداقل اسم رنو روشه دست کم یه چیزایی از رنو به ارث برده! چین چیش خوب بوده که ماشیناش خوب باشه! اونم بنجلهایی که به دست ما میرسه! ساندرو بهتره به نظرم

  8. آخه محصول ده سال پیش داچیا رو دارید با محصول روز چری مقایسه میکنید؟اساسا این مقایسه اشتباهه مثل این میمونه که بیایم نوکیای ده سال پیش رو با مثل یه برند چینی 2018 مثل هوآوی مقایسه کنیم اون هم تو دنیایی که تکنولوژی ثانیه ای در حال پیشرفته.کاملا واضحه که 315 از هر لحاظ برتره.و اینکه اسم و رسم و چمیدونم اصالت و این چیزا نون و آب نمیشه مهم برتریه و بس البته اگر واقعا خریدار باشید نه یه متعصب.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا