مکمل بنزین
گوناگونخبر

ولوو از آینده رانندگی می‌گوید (اینفوگرافیک اختصاصی)

ولوو شرکتی سوئدی نوآور و خلاق در زمینه خودروسازی سبک، سنگین و تجاری است. این شرکت در سال ۱۹۲۴ میلادی با هدف تولید خودروهایی مقاوم در برابر سرمای زیاد سوئد تاسیس شد. البته در سال ۱۹۹۹ میلادی کمپانی ولوو فقط بخش تولیدی ماشین‌های سنگین را نگه داشت و قسمت خودروهای سواری را به شرکت فورد فروخت. پس از آن فورد رهبری شرکت خودروسازی ولوو را به عهده داشت و تحت برند ولوو خودروی سواری بسیار ایمن و مقاوم در برابر سخت‌ترین شرایط رانندگی را تولید می‌کرد. اما در سال ۲۰۱۰ میلادی به علت مشکلات مالی شرکت فورد مجبور به فروش ولوو به کمپانی چینی جیلی شد و تا امروز تولیدات سبک ولوو تحت مدیریت چینی‌ها بوده است.

اما با این تغییر مدیریت‌ها همچنان این شرکت پیشرو و پرچمدار فناوری‌های ایمنی خودرو است. در تب تند خودروهای خودران نیز ولوو بیکار ننشسته و در ثبت پتنت‌ها و نمونه‌های آزمایشی خودروهای هوشمند ید طولایی دارد و حالا نیز نظرسنجی بزرگی را از مشتریان خود در ایالات متحده آغاز کرده است. طبق آخرین اظهارات این شرکت پیرامون تحقیقات آنها درباره آینده رانندگی و خواسته‌های مشتریان، تا اینجا اهالی ایالت‌های نیویورک و کالیفرنیا واقعا خواهان خودروهای خودران و هوشمند هستند. در این نظرسنجی مشخص شده که ۸۶ درصد اهالی کالیفرنیا احساس می‌کنند که خودروهای خودران زندگی را راحت‌تر خواهند کرد.

در مقابل ۶۲ درصد اهالی ایالت پنسیلوانیا معتقدند که اگر پای این خودروهای بدون راننده به خیابان‌ها و جاده‌های کشور باز شود، آمار تصادفات رانندگی نیز بیشتر می‌شود. فقط ۶۰ درصد در ایالت تگزاس از حضور این خودروها برای حمل و نقل خانواده‌شان احساس امنیت می‌کنند. در ایالات دیگر اوضاع بدتر است و فقط نزدیک به نیمی از آنها می‌توانند به یک خودروی بدون سرنشین اعتماد کنند.

کل اطلاعات استخراجی از این نظرسنجی درباره نظر مردم نسبت به رویکرد دولت و دستگاه‌های دولتی در قبال برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت برای ورود خودروهای‌ خودران به جاده‌ها، و نقش شرکت‌های تولید کننده خودرو در آینده آنها را بطور خلاصه در اینفوگرافیکی که برای شما تهیه کرده‌ایم می‌بینید.

Infographic

لطفا نظرات خود را در رابطه با آینده رانندگی در ایران با ما در میان بگذارید.

علیرضا فروتن

طراح، نویسنده و مترجم از عاشقان فناوری و خودرو، ماشین باز و نیدفوراسپید باز حرفه‌ای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا