مکمل بنزین
گوناگونخبر

AM-RB 001 سوپرخودرو آستون مارتین

AM-RB 001 نام جدیدترین دستاورد همکاری آستون‌مارتین و ردبول است. تیم فرمول 1 ردبول با کمک طراح ارشد خودروهای فرمول یک Adrian Newey، طراحی و مهندسی این خودرو را برعهده داشته است. براساس گفته‌های استون مارتین خودرو موجود در تصاویر ۹۵ درصد از آنچه که تولید میشود را نشان می‌دهد. طراح این محصول می‌گوید: ما نسخه‌ جاده‌ای این خودرو را با قطعات معمولی خواهیم ساخت که تفاوت‌های کمی بین ۲ خودرو وجود خواهد داشت و به هم مرتبط هستند. این خودرو تجربه جدیدی از خودروهای خیابانی خواهد بود. AM-RB 001 در خط مستقیم مانند بوگاتی شیرون نخواهد بود، اما احتمالا به‌سرعت 442 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

AM-RB-001_03

براساس گفته‌های کمپانی استون‌مارتین شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر برساعت این خودرو کمتر از ۲.۵ ثانیه خواهد بود. هدف‌گذاری این شرکت نشان می‌دهد که تصمیم دارد 99 خودروی جاده‌ای را به همراه 20 نسخه‌ مسابقه‌ای تا انتهای سال ۲۰۱۸ به خریداران تحویل دهد. بر اساس بازار ارزی امروز این محصول 3.2 میلیون دلار قیمت خواهد داشت. هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی این خودرو منتشر نشده اما احتمال می‌رود پیشرانه هیبریدی در قلب آن قرار داده شود و پیشرانه‌ی احتراقی آن نسخه‌ی 12 سیلندر تنفس طبیعی با حجمی در حدود ۶ الی ۷ لیتر خواهد بود. این پیشرانه همانطور که طراحان گفته‌اند منحصرا برای Am-RB 001 طراحی شده است.

AM-RB-001_02

Adrian Newey از صحبت کردن درباره قدرت این خودرو امتناع می‌کند اما انتظار قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری از این خودرو چیز عجیبی نیست. شایعات اولیه خبر از گیربکس 8 سرعته اتوماتیک دستی می‌دهند. Am-RB 001 بطور کامل از فیبر کربن فوق سبک‌وزن، آلومینیوم و تیتانیوم ساخته خواهد شد. برای آگاه شدن از سیاست‌های آستون مارتین در این خودرو باید حدود ۲ سال صبر کنیم تا ببینیم خودرویی که به دست خریداران می‌رسد چقدر به حدس‌های ما نزدیک خواهد بود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا