مکمل بنزین
گوناگونخبر

آئودی از چراغ‌های ماتریکس OLED رونمایی کرد!

کمپانی آئودی بعد از سال‌ها کار بر روی توسعه چراغ‌های OLED اکنون هرچه بیشتر به تولید یک محصول واقعی در این زمینه نزدیک شده است. پروژه اولیه این کمپانی در خصوص چراغ‌های پشتی خودرو بود که از OLED استفاده می‌کردند.

audi-matrix-oled-1_653

آئودی اکنون نشان می‌دهد که استفاده از دیود‌های ارگانیک ساطع کننده نور بسیار بهتر از LEDهای قدیمی است و دلیل این موضوع نیز ساطع شدن نور از یک لایه مسطح کریستالی است که این نور نیز در سطح بالایی از یک‌دستی قرار دارد. در این تکنولوژی دیگر نیازی به منعکس کننده (رفلکتور)، راهنما و سایر اجزای موجود در چراغ‌های عادی نیست.

audi-matrix-oled-2_653

در ایده اولیه این نوع چراغ‌ها، از لایه‌های شیشه‌ای اورگانیک استفاده شده است اما در مرحله تولید از لایه‌های پلاستیکی استفاده خواهد شد. مواد و لایه‌های انعطاف پذیر برای پخش سه‌بعدی نور بسیار مناسب هستند و به طراحان این امکان را می‌دهد که ایده‌های جدیدی را توسعه دهند.

audi-matrix-oled-3_653

توسعه تکنولوژی‌های مرتبط با چراغ‌های OLED بسیار سریع در حال توسعه هستند و کمپانی آئودی نیز از آن جایی که در زمینه خودرو فعالیت می‌کند، نهایت تلاش خود را برای این که هرچه سریع‌تر شاهد استفاده از آن‌ها بر روی اتوموبیل‌های مختلف باشیم، خواهد کرد و البته آن‌ها اعلام کرده‌اند که در این نوع چراغ‌ها می‌توان هم نور عادی را مشاهده کرد و هم نور مربوط به چراغ ترمز. البته آئودی فعلا اطلاعاتی در خصوص اینکه چه زمانی شاهد حضور چنین چراغ‌هایی بر روی خودرو‌ها خواهیم بود منتشر نکرده است. ناگفته نماند که این چرا‌غ‌ها اخیرا در فرانکفورت توسط آئودی معرفی شدند.

سعید میرزاپور

عشق به آی‌تی و خودرو باعث شده که بتوانم با تغییرات سریع دنیا همگام باشم؛ امیدوارم در کنار یکدیگر تجربه خوبی از نرمی تکنولوژی و غرش خودرو داشته باشیم!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا