مکمل بنزین
گوناگونخبر

غول جدید روباز بنتلی شکار شد!

بنتلی در بازار خودروهای لوکس برند معتبر و شناخته شده‌ای است. البته با مدل کنتینانتال جی‌تی وارد بازار خودروهای اسپرت شد و با ۲.۵ تن وزن لقب سنگین وزن این رده را از آن خود کرد و حالا بالاخره چشممان به جمال یک بنتلی اسپرت روباز جدید روشن شد.

این مدل که برای تست بیرون آمده بود و سریعا هم شکار شد، نسخه روباز کنتینانتال  GTC باید باشد که شباهت‌های بسیاری به مدل جی‌تی دارد. البته به خاطر سقف چرمی جمع شونده، دارای ارتفاع کمتر و البته کمی هم پهن پیکرتر طراحی شده است. در عضلانی‌تر شدن این نسخه هم شکی نیست و کم کم شکل و شمایل خودروهای عضلانی آمریکایی مانند فورد موستانگ را به خود می گیرد.

2019-Bentley-Continental-GTC-Scoop-3

از نقطه نظر فنی هر دو مدل جی‌تی و جی‌تی‌سی از یک پلتفرم چند متریالی به نام MSB بهره می برند. این پلتفرم پیشتر توسط گروه فولکس واگن و مخصوصا در پانامرای جدید مورد استفاده قرار گرفته بود. در سینه آهنی آن نیز قلبی ۱۲ سیلندر و W شکل با بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت آرام گرفته است. البته نسخه هشت سیلندر وی شکل به حجم ۴ لیتر هم در نسخه ارزانتر مانند قبل موجود است.

2019-Bentley-Continental-GTC-Scoop-14

اما می‌دانیم که این کنتینانتالGTC  جدید دارای چهار نسخه مختلف خواهد بود. که گرانترین و سریعترین آن از موتور ۱۲ سیلندر W شکل بهره میگیرد. این موتور غول‌پیکر دارای ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۸۲۰ نیوتن متر گشتاور است. قسمت خوب ماجرا اینجاست که شرکت بنتلی هنوز این نسخه دوازده سیلندر را برای خط تولید آینده نیز نگه داشته است.

2019-Bentley-Continental-GTC-Scoop-8

نسخه دیگری که از آن مطلع شده‌ایم ورژن هیبریدی کنتینانتال است که از پورشه هیبریدی قرض گرفته‌اند! اگر این نسخه به بازار معرفی شود بنتلی اولین شرکتی است که در این کلاس از خودروهای روباز لوکس با موتور هیبریدی پا به جاده‌ها می‌گذارد. اینجاست که اهمیت این نسخه برای شرکت بنتلی و ورود زودهنگام آن به بازارهای جهانی برای ما روشن می‌شود.

علیرضا فروتن

طراح، نویسنده و مترجم از عاشقان فناوری و خودرو، ماشین باز و نیدفوراسپید باز حرفه‌ای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا