مکمل بنزین
تازه‌هاخبر

فراری انزوی دست ساز با دو موتور جت رولزرویس!

این که موتور جت را پشت خودروی خود بگذارید و جلوی منزلتان هم پارکش کنید یکی از استانداردهای جدید برای شناخت میزان دیوانگی است! اما این کار را اخیرا یک شخص کانادایی انجام داده و البته نه یک موتور بلکه دو موتور جت رولزرویس را آن هم برای فراری انزو استفاده کرده است.

ریان مک کویین Ryan McQueen شورولت کروت زیبایی داشت که یک روز دلش را زد تا یک فراری انزو با موتورهای جت داشته باشد، چرا که کروت فقط ادای جت بودن را در می‌آورد و ریان دلش یک جت واقعی می‌خواست! نکته جالب توجه اینجاست که پیش از این هم هیچ کار مهندسی را در رزومه خود نداشته است! وی حتی یک بار نیز جوشکاری نکرده بود. اینجا بود که تصمیم گرفت بجای خرید فراری خودش یکی بسازد، چرا که نه! ما هم همیشه فراریمان را خودمان می‌سازیم!!!

ferrari-enzo-jet-car-insanity

البته که ابعاد فراری دست ساز آقای ریان با فراری انزوی واقعی خیلی متفاوت است منتها در رعایت تناسب ابعاد خودرو خوب کار کرده است. البته حدود ۶۹ هزار دلار ناقابل را طی ۱۲ سال متمادی هزینه کرده است تا بالاخره به رویای محال خود دست یابد. ریان بدون هیچ دانش قبلی دست به تقویت شاسی زده و هفت سال آزگار را خرج آن کرده است تا نیروی فوق‌العاده زیادی را بتواند تحمل کند.

581311

این کار هرچند دیوانگی محض نامیده می‌شود اما این پشتکار و خلاقیتی که سالهای سال تلاش و زحمت را در پی داشته لایق تشویق است. هرچند هنوز تست سرعت نرفته ولی مطمئنا می‌تواند رکورد سریعترین خودروی جت جهان را جابجا کند. نظر شما در رابطه با ساخت دست ساز و شخصی خودرو چیست؟

علیرضا فروتن

طراح، نویسنده و مترجم از عاشقان فناوری و خودرو، ماشین باز و نیدفوراسپید باز حرفه‌ای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا