مکمل بنزین
گوناگونخبر

رنو مگان گرندکوپه فرانسوی، آرزوی دست نیافتنی آمریکایی‌ها

اگر اخبار دنیای خودرو را دنبال کرده باشید، حتما از رونمایی نسخه سدان رنو مگان که چند روز پیش روی داد، مطلع هستید. این خودرو که جزء نسل چهارم مگان تلقی می‌شود، تقریبا یکسال بعد از عرضه مدل هاچبک و با لقب گرندکوپه پا به عرصه رقابت گذاشته است. سبک طراحی بدنه این سدان جدید مشابه مدل هاچبک است فقط با این تفاوت که صندوق عقب آن فضای بار بیشتری را  دراختیار می‌گذارد (503 لیتر در مقابل 434 لیتر).

582075

پیشرانه درنظر گرفته شده برای مدل گرندکوپه شامل دو مدل بنزینی 1.6 لیتری با 115 اسب بخار قدرت و 1.2 لیتری توربوشارژردار 130 اسب بخاری می‌شود. البته در برخی بازارهای فروش، نسخه دیزلی این خودرو با یک پیشرانه 1.5 لیتری و با خروجی‌های متفاوت 90، 110 و 130 اسب بخاری هم ارائه شده است.

البته همانند سیاست قبلی موجود برای تمامی مدل‌های رنو، مگان گرندکوپه هم تقریبا هیچ شانسی برای عرضه شدن در بازار آمریکا را نخواهد داشت. اما طراحی این نسخه مگان به قدری جذاب و زیباست که به عقیده خیلی از کارشناسان به‌خوبی با سلیقه آمریکایی‌ها هم خوانی دارد و به احتمال زیاد درصورت عرضه شدن، آمار فروش خوبی را ثبت کند. ظاهر بیرونی خودرو به اندازه کافی برای رقابت با خودروهای اروپایی جمع و ور و لوکس موجود در آمریکا، مثل مرسدس بنز CLA و آئودی A3، خوب طراحی شده است.

582076

مطمئنا مدل هاچ‌بک مگان به‌هیچ عنوان با سلیقه مردم آمریکا جور نیست اما به‌خاطر علاقه به مدل‌های چهار درب اسپرت، بازگشت رنو به بازار این کشور با مگان گرندکوپه می‌تواند خاطره خوبی را برای این شرکت درپی داشته باشد. هرچند انتظار می‌رود رنو از یک پیشرانه حجیم‌تر هم برروی این خودرو استفاده کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا