Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

5 تا از بدترین کانسپت‌های خودرو را از اینجا ببینید

طرح‌های مفهومی منتشر شده در حوزه‌ خودرو در چند سال اخیر بسیار زیاد بوده است. هر کانسپت به نوبه خودش، هوش از سرمان می‌برد؛ برخی از زیبایی فراوان و برخی از زشتی مفرط! در این مطلب قصد داریم به بخش دوم توجه خاصی داشته باشیم و به همین دلیل، 5 تا از بدترین کانسپت‌‌های منتشر شده را برایتان در نظر گرفتیم؛ کانسپت‌هایی که امیدواریم، هرگز به واقعیت تبدیل نشوند. در ادامه با چرخان و جزئیات بیشتری از این مطلب همراه شوید.worst-5-concept-cars-that-should-never-see-reality

5. کانسپت Lexus LF-SA

آیا می‌توانید خودرویی را تصور کنید که در جلو، دوکی شکل باشد؟! لکسوس LF-SA در جلو به این شکل است و طراحی‌ به ظاهر اسپرتش، کاملا تحت شعاع قرار گرفته است. سایز جمع و جور و طراحی نسبتا زیبا، به راحتی با یک اشتباه، تبدیل به یک طراحی زشت شده است. کمپانی سازنده که هر از گاهی اعمالی شجاعانه دارد، در نمایشگاه ژنو، از این طرح رونمایی کرد تا عجیب‌ترین کار ممکن را در سالگرد 25 سالگی‌اش کرده باشد.
طراحی این محصول، به احتمال فراوان بر مذاق اروپایی‌ها خوش نخواهد آمد و تولید این محصول، یکی از ریسکی‌ترین کارهای ممکن است و بهتر است که به تولید نرسد.lexus-lf-sa-concept

4. کانسپت Citroën Tubik

به سیتروئن توبیک نگاه کنید! آیا این یک ماشین پیشرفته است؟ بیشتر شبیه به یک اتوبوس است! هر چه که باشد، تولیدش منطقی نیست؛ چرا که قطعا تولید این محصول با این ظاهر و چرخ و رینگ عجیبش، برای خودروساز فرانسوی سیتروئن سودی ندارد. 

علاوه بر چرخ‌ها که بسیار تیز طراحی شده‌اند، گل‌گیرها نیز از طراحی عجیبی بهره می‌برند. در کل این طراحی، نباید هیچ‌وقت به تولید برسد.

citroen-tubik-concept
3. کانسپت Scion Hako Coupe

کمپانی تویوتا را اغلب اوقات، با طراحی کانسپت‌های بی‌نظیرش می‌شناسیم اما شرکت‌های تابعه این کمپانی در این زمینه، بسیار ضعیف بوده و اغلب در طراحی کاسنپت‌های ضعیف، دستی فعال دارند. یکی از کانسپت‌های منتشر شده، هاکو نام دارد و امیدواریم همچون لکسوس LF-SA و سیتروئن توبیک، هرگز به خط تولید راه پیدا نکند.scion-hako-coupe-concept
هاکو که به خودروی xB بسیار شبیه است، اما به احتمال زیاد تولید نخواهد شد، چراکه در سال 2008 بود که کانسپتش منتشر شد و هنوز هیچ پیشرفتی را در این زمینه شاهد نبوده‌ایم. در بخش مشخصات، این خودرو از امکانات خوب و شیشه‌هایی با زاویه دید وسیع بهره می‌برد که این موضوع خوب است، اما ظاهر این دستگاه، کمی ناهنجار بوده و نشستن در خودرو و هدایت آن، کار چندان آسانی نخواهد بود. در کل به نظر می‌رسد کمپانی سازنده، از خودروهای تولید شده‌ مشابه درس گرفته باشد و دیگر به فکر تولید این محصول نباشد.

2. کانسپت Fiat FCC4

واقعا دشوار بود که این خودرو را به عنوان بدترین کانسپت قرار ندهیم، اما یک خودرو از این بدتر نیز وجود دارد. کراس عجیب و غریب فیات FCC4، در نمایشگاه سائوپولو در سال گذشته معرفی شد. این طرح‌ مفهومی، تلفیقی از محبوب‌های بازار است و یک کوپه 4 در به با شکل و شمایل کراس اور به شمار می‌رود. در پشت ماشین نیز یک فضای باز در نظر گرفته شده است که پوشش شیشه‌ای دارد.
به نظر می‌رسد خود شرکت نیز از تولید این محصول دست برداشته است، چرا که دیگر در رسانه‌ها، خبری مرتبط با این محصول منتشر نمی‌شود.
با توجه به توقف روند تولید این خودرو، در آینده تصاویری از آن نیز منتشر نخواهد شد.
fiat-fcc4-concept

1. کانسپت BMW 3.0 CSL Hommage

شاید قرار دادن این کانسپت از BMW در صدر این جدول کار اشتباهی به نظر برسد، اما بسیاری از علاقه‌مندان به این صنعت و کارشناسان نیز با تصمیم ما موافق خواهند بود.
قبل از معرفی این کانسپت، خودروساز آلمانی مانور بسیاری روی آن داده بود و همه برای دیدنش، هیجان زده بودند؛ از اسپویلر تهاجمی عقب و کیت بدنه‌ گرفته تا رنگ زرد مخصوص مسابقات
داکار!bmw-3-0-csl-hommage-concept
هنگامی که این خودرو به صورت رسمی رونمایی شد، کانسپت چندان جالب نبود، به حدی که بسیاری با دیدن این محصول، سیلی از انتقادات را بر علیه سازنده به راه انداختند! با نگاهی بر این کانسپت، ویژگی‌های غیر معمولی را می‌بینیم، از گل‌کیرهای جلو که تا بالای کاپوت آمده‌اند تا فضای شیشه‌های جلو که به هیچ وجه چنگی به دل نمی‌زنند. یکی از کارشناسان، طراحی این خودرو را “گربه‌ماهی تغییر شکل یافته” عنوان کرده و با نگاهی بر خودرو، می‌فهمیم که چندان بی‌راه هم نگفته است. در کل، از شرکت BMW که محصولی چون M4 را طراحی کرده است، چنین چیزی بعید بود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.