مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

آیا می‌توان این 5 رنگ بدنه خودرو را جزء جذابترین‌ها دانست؟

در وبسایت چرخان سعی کردیم مطالب متنوع و جذابی را پیرامون بحث رنگ بدنه خودروها برای شما منتشر کنیم. به‌طور مثال به جذابترین رنگ‌ها برای یک خودروی خاص یا برای ابرخودروها اشاره شد. اما در این مطلب قصد داریم به 5 رنگ بدنه اشاره کنیم که به عقیده کارشناسان برای انواع خودروها در طبقه جذابترین‌ها قرار می‌گیرند. هیچ منطق یا اصول خاصی در انتخاب آنها دخیل نبوده و بیشتر به نظرات مثبت پیرامون رنگ‌ها توجه شده است. به نظر شما می‌توان این گزینه‌ها را شایسته انتخاب دانست؟

 

1- رنگ زرد Giallo   

583338

583339

شاید اولین تصاویر از خودروهای سوپر اسپرتی که همچنان در ذهن ما حضور دارند، مربوط به خانواده لامبورگینی آنهم با رنگ زرد باشد. به دلیل علاقه بالای این خودروساز ایتالیایی در استفاده از رنگ زرد، گاهی اینگونه برداشت می‌شود که این رنگ یک شناسه اصلی برای خانواده لامبورگینی است، دقیقا همانند نقشی که رنگ قرمز برای محصولات فراری دارد. لامبورگینی مدل‌های بسیار متنوعی را در این رنگ تولید کرده که با لقب ایتالیایی Giallo  شناخته می‌شود.

 

2- رنگ سبز انگلیسی

583335

583336

در دنیای خودروها، اینگونه جاافتاده که اگر اتومبیلی با رنگ سبز تیره مشاهده شد، ذهنیت به سمت کشور انگلستان معطوف شود. منشاء این موضوع به اوایل دهه 1900 میلادی باز می‌گردد، یعنی زمانیکه این کشور خودروهای مسابقه‌ای خود را تماما با این رنگ روانه مسابقات می‌نمود. گفته می‌شود به‌خاطر استفاده آمریکا، فرانسه و آلمان از ترکیب رنگ‌های قرمز، آبی و سفید در مسابقات، انگلستان مجبور شده بود از رنگ سبز استفاده کند. از طرفی هم به خاطر ممنوعیت برگزاری مسابقات اتومبیل رانی در انگلستان، این رویداد در ایرلند برگزار می‌شد و به احترام این کشور، انتخاب رنگ سبز تیره با اقبال بیشتری همراه شد. بیشتر موفقیت خودروهایی همچون بنتلی و جگوار با این رنگ در مسابقات  LeMans هم دلیل دیگری برای محبوبیت بالاتر آن شده است. اخیرا بی‌ام‌و هم تصمیم گرفته این رنگ را به موارد قابل سفارش توسط مشتری برای محصولاتش اضافه کند.

 

3- رنگ خاکستری Nardo

583340

583341

یکی از جدیدترین رنگ‌هایی که توسط آئودی طراحی و ارائه شده، رنگ خاکستری با عنوان Nardo است. مدل محبوب RS7 این شرکت برای اولین بار با رنگ خاکستری Suzuka پا به میدان گذاشت که با استقبال زیادی هم همراه شد. مدتی بعد برای اینکه آئودی نشان دهد با این تم رنگ می‌تواند مانور بیشتری دهد، یک نوع خاصتر، یعنی همین Nardo را برای این خودرو استفاده کرد. این رنگ به‌طور خاص برای مدل‌های هاردکور آئودی همچون RS7 و TT جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این رنگ به‌قدری جذاب است که بعد از معرفی، کمپانی‌های بزرگ دیگری همچون بی‌ام‌و ، پورشه و مک‌لارن مشابه آن را در محصولات خود بکار گرفتند.

 

4- بدنه فیبرکربن

583343

583342

رنگ‌ها از طیف روشن تا تیره می‌توانند جذابیت‌های منحصر بفردی را به یک خودرو ببخشند. اما گاهی اوقات ابرخودروها با قیمت‌های نجومی خود نیاز به یک چیز متفاوت‌تر برای خود نمایی دارند. شاید لازم باشد درجایی اصلا از رنگ بدنه جدا برای یک خودرو استفاده نشود! شاید کمی تعجب کنید اما اگر از بعد فنی وارد موضوع شویم حتما متوجه می‌شوید. ابرخودروها نیاز دارند تا درکنار تمام قدرتی که ارائه می‌کنند وزن سبک‌تری داشته باشند و بدین منظور از یکسری مواد کامپوزیتی بسیار پیشرفته و گرانقیمت همچون فیبرکربن در ساخت آنها استفاده می‌شود. مثلا مدل‌هایی از ابرخودروهای تولید شده توسط کونیگزگ یا پاگانی را درنظر بگیرید که بدنه آنها هیچ رنگی ندارند و کاملا از فیبرکربن در طراحی آنها استفاده شده است. اگر این سیستم به خودی خود زیباست، پس چه لزومی به آغشته کردن آن به رنگ و بالاتر بردن وزن وجود دارد؟

5- رنگ آبی Rivera

583344

583345

رنگ آبی Rivera مختص پورشه است که اخیرا توسط آئودی هم استفاده می‌شود. از طرفی چون گروه فولکس واگن صاحب پورشه و آئودی هم هست، پس تعجبی در استفاده مشترک از این رنگ‌ها وجود ندارد. این رنگ به‌قدری مورد استقبال قرار گرفته که حتی برخی از چهره‌های معروف همچون جری ساینفلد، بازیگر و کارگردان آمریکایی، هم خودروهای خود را با این رنگ سفارش داده‌اند. همچنین به‌ تازگی پورشه یک رنگ آبی دیگر با عنوان میامی (Miami) را طراحی کرده که به‌عقیده خیلی‌ها به زیبایی Rivera نمی‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا