مکمل بنزین
اپلیکیشن

بررسی بازی Highway Rider، یک موتورسواری تمام عیار!

یکی از جذابیت‌هایی که گوشی‌های هوشمند امروزی به کاربرانشان هدیه داده‌اند، سرگرمی‌هایی در قالب بازی‌های متنوع هستند. این تنوع به قدری زباد است که مطمئنا هر نوع سلیقه و ذائقه‌ای را به خوبی پوشش می‌دهد. اما دربین این بازی‌ها، سبک‌های مسابقه‌ای مثل رانندگی یا موتورسواری، معمولا در بین عموم کاربران مقبولیت بالایی دارند. در این مطلب قصد داریم شما را با بازی Highway Rider، یکی از بازی‌های بسیار جذاب، سرگرم کننده و هیجان انگیز آشنا کنیم که با توجه به حجم پایین، از گیم‌پلی و گرافیک قابل قبولی برخوردار است.

این بازی محصول گروه بازی سازی Battery Acid Games است که به‌خاطر ویژگی‌های فوق العاده خود توانسته یکی از عناوین مسابقه‌ای پرطرفدار در گوگل پلی باشد، این موضوع را می‌توان از تعداد بالای دانلودهای صورت گرفته هم متوجه شد. همانطورکه گفته شد سبک این بازی، مسابقه‌ای و از نوع موتور سواری است. شما باید با موتور خود در بزرگراه‌ها و از بین انبوه خودروها حرکت کنید و امتیاز بگیرید. در این بازی نباید منتظر خط پایان باشید، بلکه باید تا جای ممکن مقاومت کرده و امتیاز خود را بالا ببرید! پس مهارت در لایی کشیدن و جابه‌جا شدن بین خطوط و عبور موفقیت آمیز از موانع و خودروها، مهمترین اصل در این بازی است.

Highway_Rider_Charkhan_1

بعد از ورود به بازی، ابتدا باید از قسمت شخصیت‌ها (CHARACTERS)، راننده مورد نظر خود را انتخاب کنید. البته در شروع کار فقط یکی از این موتورسواران در اختیار شما قرار دارد و بعد از کسب امتیاز می‌توانید با شخصیت‌های دیگر که موتور قویتر و مهارت بالاتری دارند، مسابقه دهید. همچنین برای هر موتور سوار، لباس‌های متنوع و رنگ‌هایی متفاوت برای بدنه موتور طراحی شده است. علاوه براین از همین قسمت می‌توان اقدام به خرید مخزن‌های بوست کرد تا با استفاده از آنها در حین موتورسواری، سرعت و شتاب بالاتری بدست آورید.

Highway_Rider_Charkhan_2

Highway_Rider_Charkhan_3

وقتی انتخاب شخصیت مورد نظر و تغییرات مرتبط با آن به اتمام رسید، نوبت به انتخاب نوع بازی می‌رسد. با ورود به قسمت LET’S RIDE شما می‌توانید از بین حالت‌های بازی چند نفره، مسابقه (ARCADE) و دزد و پلیس (FUGITIVE) یکی را انتخاب کنید. بهتر است قبل از ورود به بازی، در همین صفحه از بین چهار بزرگراه، یکی را برای مسابقه برگزینید. البته در شروع کار فقط دو مورد دراختیار شما قرار دارند و گزینه‌های دیگر را با توجه به امتیاز کسب شده می‌توان آزاد کرد.

Highway_Rider_Charkhan_4

بعد از اینکه وارد بازی شدید، همانند دیگر بازی‌های این سبکی، موتور درحال حرکت را مشاهده می‌کنید. کار اصلی شما جابه‌جایی بین موانع به کمک حسگرهای حرکتی دستگاه است یعنی متمایل کردن آن به چپ یا راست. برای اینکه به سرعت شما اضافه شود باید از مخزن بوست استفاده کنید. بدین منظور با زدن انگشت خود بر روی صفحه دستگاه، این حالت فعال شده و شتاب ناگهانی به موتور وارد می‌شود که به بالا رفتن سرعت موتور کمک می‌کند. حرکت با سرعت بالا بین خودروها و عبور کردن با فاصله کم از آنها به شما امتیاز می‌دهد. این امتیازها در بازی با عنوان کلاهک‌های سیلندر گاز (Gas Caps) شناخته می‌شوند. شما همچنین می‌توانید زاویه دوربین را عوض کنید. با لمس کردن گزینه شبیه به چشم انسان که در قسمت بالا سمت راست صفحه قرار گرفته، از بین سه زاویه یکی را به دلخواه انتخاب کنید. همچنین از طریق گزینه بالا سمت چپ می‌توانید وقفه‌ای در بازی ایجاد کرده و یا به صفحه منوی اصلی بازگردید.

Highway_Rider_Charkhan_7

Highway_Rider_Charkhan_9

Highway_Rider_Charkhan_8

یکی از بخش‌های جذاب بازی مربوط به لحظه برخورد موتورسوار با خودروها یا موانع موجود در جاده می‌شود. بعد از اینکه برخورد اتفاق افتاد، بسته به شدت و حالت آن، شخصیت بازی با حالت عجیبی پرتاب می‌شود. امکان دارد بعد از آن، خودروهای عبوری هم ضربه دیگری را به او وارد کنند تا شدت تصادف وحشتناک‌تر شود. هنگامیکه همه چیز به ثبات رسید، خسارت وارده به قسمت‌های مختلف بدن لیست می‌شوند و درنهایت هزینه تخمینی مداوا در بیمارستان هم جهت اطلاع برای شما فاکتور می‌شود. سازندگان بازی روی این بخش دقت زیادی به خرج داده‌اند بطوریکه برای کاربر این امکان مهیا شده تا بعد از برخورد، تصاویر را با فشردن آیکون دوربین، ثبت کرده و با دیگران به اشتراک بگذارد. امتیازات بدست آمده در هربار بازی برای شما ذخیره می‌شوند. تصادف کردن هیچ امتیازی از شما کسر نمی‌کند و بلافاصله بعد از آن می‌توانید به جاده برگردید.

Highway_Rider_Charkhan_6

Highway_Rider_Charkhan_10

بازی Highway Rider می‌تواند هرکاربری را ساعت‌ها سرگرم خود کند. یکی از نقاط قوت آن حجم پایین بازی و اجرای روان آن بر روی هر دستگاهی است. گرافیک بازی خیلی جالب نیست اما با توجه به ماهیت هیجان انگیز آن، می‌توان ایرادات آنرا نادیده گرفت. دربخش افکت‌های صوتی و صداگذاری شخصیت‌ها، همه چیز خوب است و مشکل خاصی دیده نمی‌شود. شما می‌توانید این بازی جذاب را با حجم 33 مگابایت از طریق کافه بازار در لینک زیر دریافت کنید.

badge-g-fullsize-300x113

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا