مکمل بنزین
گوناگونخبر

برنامه کیا برای تولید نسخه‌های اسپرت و استفاده از نشان GT

به‌تازگی شرکت کیا موتورز کره جنوبی اعلام کرده که قصد دارد در آینده‌ای نزدیک برروی تولید نسخه‌های عملکرد محور و اسپرت از مدل‌های اصلی خود متمرکز شود و آنها را با نشان GT‌ از دیگر محصولاتش متمایز کند. البته درحال حاضر این خودروساز مدل Pro_Cee’d GT را به صورت محدود و در برخی از کشورهای اروپایی عرضه کرده اما به گفته آقای آلبرت بیرمن، رئیس بخش توسعه عملکرد کیا، نسخه‌های آینده GT قرار است مدل های متنوعی از محصولات این شرکت را پوشش دهند و در کل دنیا بدون محدودیت عرضه شوند.

Kia-proceed-GT-UK-4[2]

از قرار معلوم اولین محصول که برای این برنامه آماده سازی شده، مدل پرفروش اپتیما است. کیا قصد دارد نسخه Optima GT را با یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژردار که توانایی تولید 242 اسب بخار قدرت را دارد، روانه بازار کند. البته گفته می‌شود علاوه بر پیشرانه، تغییرات مهم دیگری در بخش شاسی و همچنین ظاهر خودرو ایجاد خواهد شد. گزینه بعدی بعد از اپتیما، کیا ریو است. یعنی نسل جدید ریو به نسخه GT مجهز می‌شود. شاید این تغییر به کیا کمک کند تا به خوبی با فورد فیستا سرشاخ شود!

Kia-proceed-GT-UK-6[2]

اگرچه تولید این دومدل از طرف کیا قطعی شده است، اما این شرکت برسر اینکه اسپرتیج را هم وارد این بازی کند یا نه، تردید دارد. به نظر آقای بیرمن مشکلی از بابت تولید Sportage GT وجود ندارد اما لازم است ابتدا برای تولید چنین مدل‌هایی به دقت یک طرح کسب و کار مناسب پیاده سازی شود. از طرفی این احتمال وجود دارد که پایه و اساس نسخه‌های GT کیا بر روی فناوری توسعه یافته N-division شرکت هیوندای شکل گرفته باشد، به همین دلیل نباید انتظار هم‌جواری این نسخه‌های جدید از محصولات تولیدی این دو شرکت را داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا