مکمل بنزین
گوناگونخبر

Zinoro 60H محصول مشترک برلیانس و BMW را ببینید!

BMW که شریک شرکت برلیانس در بازار چین محسوب می شود، تصاویری از محصول مشترک این ۲ شرکت را منتشر کرد. این خودرو که پلتفرمی مشابه با BMW X1 دارد، در طول کمی رشد پیدا کرده است. در کل نام Zinoro محصول جدیدی از همکاری دو شرکت را به‌نمایش میگذارد که در زمینه خودروهای الکتریکی، قدم به دنیای زیبای خودروها گذاشته است. اولین خودرو Zinoro که به صورت تمام برقی طراحی شده بود، E1 نام داشت. اما خودرو جدیدی که معرفی شده یک محصول هیبریدی است.

zinoro-60h-china-5

موتور بنزینی 60H از نوع ۳ سیلندر توربوشارژر با ۱.۵ لیتر حجم است که توان خروجی آن عدد ۱۳۶ اسب بخاری را نشان می‌دهد. در کنار این موتور از یک پیشرانه الکتریکی 15 اسب بخاری نیز بهره گرفته شده است. شتاب صفر تا صد ۷.۶ ثانیه‌ای و مصرف سوخت 8.1 لیتری در هر ۱۰۰ کیلومتر مشخصات خوبی برای این محصول محسوب می‌شود. به‌ادعای شرکت سازنده، 60H در حالت تمام الکتریکی، می‌تواند مسافت ۶۰ کیلومتر را طی کند.

zinoro-60h-china-4-660x442

فضای داخلی این خودرو با تمام خودروهای چینی متفاوت است و نتیجه همکاری برلیانس با یک شرکت بزرگ، بسیار خوب شده است. کابین 60H یک فضای زیبا و دلنشین شبیه باه خودروهای بی ام‌و را در مقابل سرنشینان قرار می‌دهد که مانیتور کوچک آن بسیار خوب در داشبورد جاسازی شده است. این صفحه‌نمایش که حتی از صفحه‌نمایش‌های محصولات بی‌ام‌و هم کوچکتر است، نشان می‌دهد برلیانس مانند خودروسازان مطرح، تمایل زیادی به استفاده از مانیتورهای بزرگ در خودروهایش ندارد.

zinoro-60h-china-2a-660x482

افزایش فاصله دو محور باعث شده که فضای بیشتری برای سرنشینان وجود داشته باشد و راحتی کابین افزایش یابد. جنس پوشش داخلی و صندلی‌ها، بسیار با کیفیت و راحت طراحی شده که به‌نظر نمی‌رسد 60H یک خودروی ارزان قیمت باشد. نتیجه همکاری شرکت‌های چینی با برندهای جهانی روزبه‌روز بیشتر و بهتر میشود که نمونه روشنی از آن را در اینجا مشاهده می‌کنید.

 

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا