Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

مرسدس بنز و تسلا در آینده اتوبوس‌های برقی می‌سازند

با افزایش جمعیت به تعداد افرادی که به شهرها مهاجرت می‌کنند افزوده می‌شود، بنابراین خطوط مترو و راه‌آهن به‌اندازه کافی جوابگوی نیاز سفرهای درون شهری و برون‌شهری این افراد نخواهند بود. کاملا واضح است که آنها برای استفاده از وسایل حمل و نقل، نیازمند وسایلی همچون اتوبوس‌های خودکار و یا نیمه‌خودکار خواهند بود.

تعداد زیادی از افراد، ترجیح می‌دهند از اتوبوس برای حمل و نقل خود استفاده کنند و خبرها نشان می‌دهند ۲ شرکت بزرگ مرسدس بنز و تسلا در تلاش‌اند تا معضل حمل و نقل انسان‌ها را برطرف کنند. گسترش شبکه اتوبوسرانی فواید خاص خود را دارد. در این نوع حمل و نقل دیگر نیازی به ایستگاه‌های بزرگ و پر هزینه نیست و مسافران در فاصله‌های کوتاه‌تری می‌توانند از وسیله خارج شوند.

به گفته اتحادیه بین المللی حمل و نقل  (Publica (UITP، که یک سازمان بین المللی برای حمل و نقل محسوب می‌شود، یک اتوبوس مناسب می‌تواند به‌اندازه ۴۰ خودرو سواری از حجم ترافیک موجود در جاده‌ها و شهر‌ها کم کند. مرسدس بنز در حال آماده سازی یک اتوبوس برای آینده است. اتوبوس نیمه خودکار مرسدس با مجموعه‌ای از تکنولوژی‌ به نام CityPilot، یک پیشتاز در این زمینه محسوب می‌شود.

این وسیله می‌تواند ۲۰ کیلومتر مسافت را بدون دخالت راننده و با کمک مجموعه‌ای از سنسورها و رادارها طی کند. به‌زودی این اتوبوس قادر خواهد بود با استفاده از فناوری تعقیب خطوط، مسیر خود را پیدا کند و اگر همین مسافت ۲۰ کیلومتری را در‌نظر بگیریم، می‌تواند با توقف در هر ایستگاه، مجدد به مسیر خود ادامه دهد. این یک تحول در اتوبوس‌های تند رو محسوب می‌شود. البته این اتوبوس خودکار نیاز به یک راننده دارد تا بخش‌ها مختلف آن را کنترل کند.

Mercedes-Benz Future Bus mit CityPilot; teilautomatisiert fahrender Stadtbus mit Ampelerkennung; Hindernis- und Fußgängererkennung; 10 Kameras; automatisierte Haltestellenfahrten; Radarsysteme für Nah- und Fernbereich Basisfahrzeug: Mercedes-Benz Citaro; OM 936 mit 220 kW/299 PS; 7,7 L Hubraum, Länge/Breite/Höhe: 12.135/2.550/3.120 mm ; Mercedes-Benz Future Bus with CityPilot; semi-automated city bus with traffic light recognition; recognition of obstacles and pedestrians; automated bus stop approaches basic vehicle: Mercedes-Benz Citaro; OM 936 rated at 220 kW/299 hp; displacement 7.7 l; length/width/height: 12135/2550/3120 mm;

در طرف دیگر تسلا می‌گوید قصد دارد وارد بازار اتوبوس های خودران شود و در اهداف بلند‌مدت خود تصمیم دارد به‌رویای وسایل خودران، ابعاد واقعی‌تر و ایمن‌تری ببخشد. بر همین اساس مدیر عامل شرکت، ایلون ماسک گفت: “علاوه بر وسایل نقلیه سواری، دو نوع دیگر از وسایل نقلیه الکتریکی مورد نیاز انسان‌ها وجود دارد: کامیون و اتوبوس‌های حمل و نقل شهری. وی همچنین گفت: رانندگان فعلی اتوبوس‌ها می‌توانند به مدیران آینده یک ناوگان نیمه مستقل خودکار تبدیل شوند که فقط وظیفه نظارت را برعهده دارند. با توجه به برنامه‌های تسلا، شما می‌توانید از طریق برنامه‌های تلفن همراه، به اتوبوس مناسب خود دسترسی پیدا کنید. حال باید ببینیم آیا این ایده ها به‌صورت ایمن، عملی خواهند شد یا خیر!

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.