مکمل بنزین
گوناگونخبرداخلی

محصولات جدید ایران‌خودرو را ببینید!

متاسفانه چند سالی است که با شدت گرفتن تحریم‌های بین‌المللی، شرکت‌های پژو، سوزوکی و … بار سفر از کشورمان بستند و جای محصولات پر طرفدار آنها را خودروهای داخلی و چینی گرفتند و مردم مجبور شدند با بودجه کم به سمت خرید این خودروها بروند. اما حالا با گذشت حدود ۳ سال از روی کار آمدن دولت جدید و با برطرف شدن تحریم‌ها، مجدد این شرکت‌ها به کشورمان آمدند و قرار است این بار بهتر و با سیاست‌های جدیدی در ایران فعالیت کنند.

ایران‌خودرو در گام نخست به سراغ هم‌پیمانان قدیمی خود رفته است و به نظر می‌رسد به زمان عرضه این خودروها نزدیک شده‌ایم. براساس گفته‌های مصطفی خان کرمی معاون فروش و بازاریابی ایران خودرو در شانزدهمین نمایشگاه خودرو و صنایع وابسته مشهد، در سال ۹۶ شاهد عرضه طیف وسیعی از خودروهای جدید این شرکت در بازار ایران خواهیم بود. در ادامه ما لیست محصولاتی که قرار است در آینده نزدیک در خیابان‌های شهر تردد کنند را برای شما آماده کرده‌ایم. با ما همراه باشید…

New-Peugeot-2008-2016-02

پژو ٢٠٠٨

به گفته معاون فروش و بازاریابی ایران خودرو، آخرین مدل پژو ۲۰۰۸ از دی‌ماه بر روی خط تولید قرار خواهد گرفت. این خودرو برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۳ به بازار معرفی شد و اکنون آخرین مدل آن قرار است در ایران مونتاژ شود. فیس‌لیفت پژو ۲۰۰۸ که برای سال ۲۰۱۷ آماده شده است، با ۵ موتور بنزینی و ۶ موتور دیزلی قابل سفارش بوده که هنوز کاملا مشخص نیست کدام برای بازار ایران آماده شده است. موتورهای بنزینی این خودرو، با حجم ۱.۲ لیتر و سطح قدرت متفاوت عرضه شده‌اند، بنابراین این مدل با حجم ۱.۲ لیتری در ایران عرضه خواهد شد. پژو ۲۰۰۸ در داخل کابین خود از آخرین نسخه سیستم i-Cockpit بهره می‌برد. حالت‌های مختلف رانندگی مانند معمولی، برفی، ماسه‌ای و فعال نمودن ESP از دیگر تجهیزات این خودرو محسوب می شوند. سیستم سرگرمی خودرو از MirrorLink و اپل CarPlay پیروی می‌کند. همچنین کروز کنترل تطبیقی با قابلیت ترمز خودکار در ترافیک و حرکت با سرعت پایین نیز یکی دیگر از امکانات پژو ۲۰۰۸ محسوب می‌شود.

2014_Peugeot_301_1

پژو ۳۰۱

پژو ٣٠١ یک خودرو اقتصادی بوده که از نیمه اول سال ۹۶ آماده عرضه به بازار می‌شود. پژو بر روی ۳۰۱ سه نوع پیشرانه را سوار کرده است. موتور 1.6 لیتری چهارسیلندر با تکنولوژی VTi با 115 اسب بخار نیرو، موتور 1.2 لیتری سه سیلندر با توان 72 اسب بخار و موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر HDi دیزلی با قدرت 92 اسب بخار، قلب تپنده پژو ۳۰۱ را تشکیل می‌دهند. احتمالا این مدل با موتور ۱.۲ لیتری در ایران عرضه خواهد شد. تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی + CD + MP3 + USB + پورت AUX + بلوتوث، سنسور پارک عقب، رینگ‌های آلومینیمی 16 اینچی، سانروف، سیستم تثبیت کننده سرعت (کروز کنترل)، سیستم START/STOP، سیستم ورود بدون کلید، آینه‌های برقی و … نمونه‌ای از تجهیزات پژو ۳۰۱ هستند.

2015-Peugeot-508-HDi-14

پژو ۵۰۸

پژو ۵۰۸ که پیش‌بینی می‌شود فروش خوبی را به‌خود اختصاص دهد در سال ۹۶ به بازار معرفی خواهد شد. این خودرو در اروپا با طیف وسیعی از پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و هیبریدی عرضه شده است. پیشرانه‌های بنزینی پژو ۵۰۸ در انواع 1.6 لیتری ساده و توربو و نیز 1.8 لیتری توربو با توان 120 و 165 و 204 اسب بخار هستند. این خودرو 5 ستاره را از موسسه ایمنی یورو انکاپ (EURONCAP) کسب کرده و نرخ ایمنی ۹۰ درصد را برای افراد بالغ به خود اختصاص داده. تمامی مدل‌های پژو 508 به‌طور استاندارد مجهز به 6 عدد کیسه ایمنی هوا و سامانه‌های ایمنی ABS،EBD،EBA و ESP،ASR و CBC و همچنین سامانه‌های کمکی نگه‌دارنده خودرو در تپه‌ها و سیستم هشداردهنده نقاط کور هستند. ابعاد بزرگ و امکانات متنوع اگر با قیمت مناسب عرضه شوند، حتما با استقبال خوب همراه خواهند شد.

لیست تجهیزات ۵۰۸ که هنوز مشخص نیست با چه امکاناتی در ایران عرضه خواهد شد:

سیستم هوشمند ورود بدون کلید (KEYLESS) + دکمه استارت
سانروف برقی مجهز به سنسورهای حساس به مانع
شیفترهای پشت فرمان (PADDLE SHIFTERS)
صندلی‌های برقی با حافظه
آینه‌های جانبی گرم شونده و تاشوی برقی
روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو (AUTO LIGHT)
صفحه نمایشگر لمسی به سایز 7 اینچ
فرمان الکتریکی حساس به سرعت
حسگر باران با تیغه‌های برف‌پاک‌کن BONELESS
صندلی‌ها با پوشش چرمی
سیستم هدایت ناوبری (NAVIGATION SYSTEM)
ترمزدستی الکتریکی (ELECTRONIC HANDBRAKE)
کروز کنترل
تهویه مطبوع اتوماتیک و دو زمانه
سیستم رهیاب GPS
8 عدد اسپیکر JBL
دوربین دید عقب (REAR CAMERA)
سنسورهای پارک جلو
Renault-Captur-photos-2

رنو کپچر

رنو کپچر  در عرضه اولیه ١٠٥ میلیون قیمت گذاری شد اما ٩٩ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان فروخته شد،  در عرضه جدید  تعدادی آپشن به آن اضافه شده که قیمت را افزایش می‌دهد. هنوز سطح تغییرات این خودرو اعلام نشده است، بنابراین باید منتظر باشیم تا زمان عرضه کپچر فرا رسد.

 

Renault-Clio-fourth-generation-01

براساس گفته‌های معاون فروش و بازاریابی ایران خودرو رنو کلیو قابلیت عرضه از نیمه دوم امسال را دارد. خودروی وارداتی اچ سی کراس نیز با قیمت حدود ٤٤ میلیون تومان در آینده عرضه خواهد شد. رنو کلیو نیز با قیمتی بین ٧٢ تا ٨٤-٨٥ میلیون تومان به زودی به مرحله فروش می‌رسد. این خبرها، برای آینده بازار خودروی کشورمان بسیار امیدوار کننده است و مردم بعد از چندین سال خودروهایی با کیفیت اروپایی و قیمت مناسب به دلیل تولید انبوده در اختیار خواهند داشت. ایران‌خودرو سعی دارد با عرضه محصولات متنوع طیف وسیعی از خریداران را به خود اختصاص دهد.

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا