مکمل بنزین
خبر

فراری F12 Speciale در مقابل دوربین جاسوسان ظاهر شد

فراری خیالش را هم نمی‌کرده که در خانه‌اش و آن هم توسط یک عکاس جاسوس تازه‌کار،‌ مدل جدید F12اش شکار شود. اینبار شاهد تصویری کامل از کنار و پشت مدل Speciale هستیم؛ آن‌ هم بدون هیچ کاور و پوشش مخصوصی که ما را از دیدن جزئیات محروم کند.

تصویر درز شده از مقابل f12 جدید
تصویر درز شده از مقابل f12 جدید

چهره‌ای مهاجم‌تر نسبت به berlinetta، هدیه‌ای است که سپرهای جدید به این مدل بخشیده‌اند. جلو پنجره‌ای بیضی شکل که میراث مدل‌های قدیمی فراری است، دوباره در این مدل به کار گرفته شده. ورودی‌های هوا جدید بر روی کاپوت و دو طرف خودرو نیز از دیگر مشخصه‌های جدید طراحی F12 Speciale به شمار می‌رود.

F12 berlinetta
F12 berlinetta

وزن خودرو به میزان ۲۰۰ کیلوگرم به نسبت مدل قبل کاهش داشته و به عدد ۱۴۳۰ رسیده که پیشرفت قابل توجهی برای F12 خواهد بود. برای دستیابی به این عدد البته قسمت‌های زیادی تغییر یافته و یا حذف شده‌اند. به‌کارگیری پنل‌های سبک‌تر بدنه، پنجره‌های نازک‌تر و چرخ‌های سبک‌تر از جمله این تغییرات هستند. درضمن دیگر جایی برای وسایل اضافی در ماشین نخواهد بود و پوشش کف، سیستم مسیریابی و عایق‌ها از Speciale حذف شده‌اند. گرچه هنوز این امکانات جز آپشن‌ها باقی خواهند ماند و مشتریان می‌توانند آن‌ها را به خودرو باز گردانند؛ اگرچه باید از سرعت و شتاب بیش‌تر دل بکنند.

تصویر درز شده از عقب f12 جدید
تصویر درز شده از عقب f12 جدید

موتور اصلی F12 ارتقا خواهد یافت و این V12 جدید با حجم ۶.۲ لیتری‌ خود، ۷۶۰ اسب‌بخار تولید خواهد کرد که ۳۰ اسب‌بخار بیش‌تر از قبل است. این ارتقاهای جدید و کاهش وزن زیاد F12 باعث می‌شود که شروع از حالت سکون و دستیابی سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، تنها ۳ ثانیه به طول بینجامد. برای افزایش حس رانندگی، فراری سیستم‌تعلیق جدید، ترمزهای به‌روزشده و سیستم فرمان بهتری را برای رانندگان این ماشین درنظر گرفته است.

رسانه‌ها احتمال می‌دهند که F12 Speciale در سال آینده و نمایشگاه خودرو ژنو معرفی شود. البته احتمال حضور این ماشین در نمایشگاه فرانکفورت نیز بعید به نظر نمی‌رسد. تعداد نسخه‌های این ماشین محدود نخواهد بود و در خط تولید معمول فراری تولید خواهد شد.

مهدی مهدیخانی

علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و به خصوص خودروها. امیدوارم از مطالب چرخان لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا