مکمل بنزین
خبر

چانگان CS 75 و EADO XT توسط سایپا وارد ایران خواهد شد

پس از عرضه دو خودروی چانگان CS35 و EADO به نظر می‌رسد که سایپا قصد دارد تا همکاری خودش را با این خودروساز چینی توسعه دهد و به همین خاطر دو ماشین چانگان CS75 و EADO XT در نمایشگاه خودروی مشهد و کسب نظر مخاطبان به نمایش گذاشته شده بود.

در نگاه اول، به‌خوبی پیشرفت طراحی در این دو محصول جدید چانگان مشهود است، به‌نحوی که مدل CS75 از نظر ظاهر و ابعاد نسبت به مدل قبلی حاضر در ایران یعنی CS35 بسیار شکیل‌تر بوده و در جلو، رگه‌هایی از طراحی محصولاتی چون رنجرور هم در آن دیده می‌شود.

CS75-2

این کراس اور چینی، مجهز به یک موتور توربو شارژ با طرفیت ۱۷۹۸ سی‌سی است که توانایی تولید ۱۷۶.۸ اسب بخار قدرت را داشته و این خودروی ۱۶۶۵ کیلوگرمی می‌تواند تا ماکسیمم سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. مصرف ترکیبی چانگان CS75 در حدود ۸.۸ لیتر عنوان شده و مجهز به یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته، ساخت کمپانی مشهور آیسین ژاپن است.

CS75-3

قیمت چانگان CS75 طبق اعلام سایپا در حدود ۸۵ میلیون تومان خواهد بود که با توجه به بهای سایر رقبا و امکانات این خودرو، می‌توان آن را دارای شانس زیادی برای رقابت در بین کراس اوورهای شهری دانست.

CS75-4

در سوی دیگر خودروی قرمز رنگی به نام EADO XT خودنمایی می‌کرد که یک نمونه لیفت بک بوده و از نظر ظاهر نسبت به EADO سدان پیشرفت زیادی در ظاهرش دیده می‌شود.

EADO-XT-4

نکته اصلی در ارتباط با این خودرو نه ظاهرش، بلکه موتور آن است که یک نمونه برقی با استفاده از فناوری PMSM است که توانایی تولید ۱۲۲ اسب بخار یا ۹۰ کیلو وات را دارد و ماکسیمم سرعت آن فقط به ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

EADO-XT-3

طبق اعلام سایپا، قیمت تقریبی این خودرو ۶۰ میلیون تومان است که البته به‌نظر می‌رسد بهای اعلام شده برای محصول بنزینی باشد و خودروی برقی بایستی قیمت بالاتری داشته باشد، مگر اینکه سایپا به‌دنبال یک سنت شکنی در بازار خودروی کشورمان باشد و خریداران را به سمت خودروهای برقی هدایت نماید؛ امری که با توجه به سبقه شرکت‌های داخلی که رقیب چندانی برای کسب سود خودشان در بازار نمی‌بینند، نقریبا محال است!

EADO-XT-2 EADO-XT-1

پیمان گل‌کار

این روزها به‌قدری دنیای خودرو و فناوری در حال نزدیک شدن است که یک نفر با علاقه مشترک، می‌تواند تا هر دو حوزه را با عشق دنبال کند: این عاشق منم!

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

  1. این خودرو را دو سال پیس هم می خواستند بیاورند.چه زمانی وارد می کنند؟

  2. قيمت 85 ميليون براي CS75 كاملا رقابتي و منصفانه است و حتما اگر با قيمت گذاري مناسب وارد بازار شود ساير رقبا مثل جكS5 و تيگو5 و بي واي دي را به چالش كشيده و با توجه به كيفيت بالاتر خودروهاي چانگان از اين نبرد با پيروزي قاطع بيرون خواهد اومد.
    منكه منتظر زمان عرضه هستم براي خريد.

  3. سلام.من میخاستم ازطریق منطقه‌ازاداروند‌یکیشوواردکنم‌ازدوبی.طبق‌نرخ‌اونجایچیزه‌حدود۷۶ملیون‌درمیومدبرام.البته‌پلاک‌منطقه.سایپای‌دندون‌گرد‌محاله‌بااین‌قیمت‌واردکنه‌مگراینکه‌ازکیفیت‌یااپشناش‌بدزده.ولی‌درکل‌این‌ماشین‌چون‌شریک‌تجاری‌فوردهم‌درش‌دخیله‌کیفیت‌بالای‌داره‌وبابقیه‌چینی‌ها‌تفاوت‌زیادی‌داره.امیدوارم‌سایپاکاردرست‌روانجام‌بده‌ومثله‌دفه‌قبل‌مجبورنشه۲۰.۳۰ملیون‌کم‌کنه‌تافروش‌بره.تاکی‌منوتوباید‌تقاص‌اشتباهات‌دیگران‌روبدیم؟؟؟؟

    1. 76 میلیون با پلاک منطقه آزاد ؟ تونستید واردات انجام بدید ؟

  4. سلام.کی چانگان سی اس ۷۵ راواردمیکنن.یاثبت نام.وقیمت چقدبریدن براش.یچیزی نبرنن ک مانتونیم بخریم

  5. واقعا که هنوز قیمت شو به بازار ندادن تازه هنوز وارد نشده

  6. با سلام شرکت سایپا بجز ابرو ریزی هیچ چیزی بلد نیست فعلا دو ساله تو راهه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا