مکمل بنزین
خبر

جانشین مک‌لارن 650S در سال 2018 معرفی خواهد شد

mclaren-new650s (1)از هنگامی که کمپانی فراری اتومبیل مدل  488 GTB را معرفی کرد، سوپر اتومبیل مک‌لارن 650S  با موتور و کلاس متوسطش کمی بی‌‌ارزش به نظر رسید؛ ولی حتی اگر این موضوع درست باشد به زودی همه چیز عوض خواهد شد و دلیل این موضوع هم تصمیم کمپانی بریتانیایی مک‌لارن در خصوص معرفی یک جانشین برای مدل 650S تا پایان سال 2018 است. به گزارش وبسایت autocar، مک‌لارن جدید در همه زمینه‌ها از جمله طراحی و کارایی، فراری را به چالش می‌کشد.

تمامی مدل‌های مک‌لارن، هنگامی که تولید می‌شوند مسایل حاشیه‌ای به همراه دارند؛ از جمله این که متاسفانه بیشتر آنها طول عمر کوتاهی دارند؛ به عنوان مثال به 650S نگاه کنید که در سال 2014 طی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل ژنو رونمایی شد و قرار است در سال 2018 یعنی فقط پس از چهار سال تولید جایگاهش را به مدل دیگری بدهد.

در مقایسه با سایر تولید کنندگان اتومبیل مانند لامبورگینی، مک‌لارن مصمم است که هر سال یک اتومبیل جدید معرفی کند و این موضوع ممکن است یک اشکال به نظر بیاید ولی در واقع تولید به تعداد محدود، موجب می‌شود بیشتر اتومبیل‌های این برند، نایاب و به‌شدت پرطرفدار باشند.

هم اکنون می‌دانیم مدل بعدی مک‌لارن که P14 نام دارد و در واقع نماینده این کمپانی برای حضور در بازار اتومبیل‌های اسپورت است، بدنه‌ای از جنس فیبر کربن و یک موتور با حجم تقریبی 3.8 لیتر و سیستم توربوی دوگانه V8 دارد. همچنین قدرت این اتومبیل به 666 اسب بخار خواهد رسید که مدل بسیار کمیاب و گران قیمت 675 LT را به یاد می‌آورد.

برای رویارویی با رقیبانی همچون فراری مدل 488 GTB، اتومبیل آینده مک‌لارن به سرعتی بالاتر از 330 کیلومتر بر ساعت دست خواهد یافت و سرعت آن در زمان کمتر از 3 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

آنطور که Frank Stephenson، مدیر بخش طراحی مک لارن می‌گوید؛ مدل P14 از جنبه طراحی حتی از P1 هم غیر عادی‌تر است و این اتومبیل زبان طراحی جدیدی را تعریف می‌کند که ممکن است الهام بخش طراحی اتومبیل‌های آینده مک‌لارن باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا