مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل آینده نیسان Micra مجهز به سیستم رانندگی خودکار خواهد بود!

بسیاری از دولت‌ها و خودروسازان جهانی درپی پایان دادن به استفاده از فن آوری‌های کنونی در صنعت خودروسازی بوده، و قصد دارند که با استفاده از فن آوری‌های جدید و به‌روزی مانند رانندگی خودکار، خودروهایی مقرون به صرفه‌تر را تولید کنند؛ که ظاهرا این موضوع وارد پیچ و خم‌های صنعتی شده و مسیر اجرایی کردن چنین ایده و حرکتی در صنعت خودروسازی کمی دشوار است؛ اما دیر یا زود شاهد عرضه خودروهای خودران در تمام سطوح خودرویی، به لحاظ قیمت و کیفیت خواهیم بود!

Nissan-Micra

یکی از برندهای مشهور و بزرگ خودروسازی جهان؛ کمپانی نیسان، به واسطه مصاحبه یکی از مسئولان خود با Autocar؛ خبر از مجهز شدن تمام خودروهای این کمپانی به سیستم رانندگی Propilot در 10 سال آینده داده است! یکی از خودروهایی که نیسان ابتدا به سراغ خودران کردن آن خواهد رفت؛ نیسان Micra نام دارد. آقای Stewart Callegari در مصاحبه با Autocar درباره نسل آینده Micra می‌گوید: «در حال حاضر این خودرو عمدتا با گیربکس دستی در بازار عرضه می‌شود که این موضوع توجیه اقتصادی ندارد؛ لذا ما تصمیم داریم تا این خودرو را مجهز به سیستم  Propilot کنیم!»

اولین خودروی نیسان که به سیستم Propilot مجهز شده است؛ مینی‌ون نیسان سرنا بود که قرار است تا پایان ماه آینده، عرضه و فروش گسترده آن در کشور ژاپن آغاز شود. این سیستم بزودی بر روی چندین مدل جدید و 2017 نیسان قشقایی برای عرضه در اروپا، ایالات‌متحده و کشور چین قرار خواهد گرفت. سیستم Propilot نیسان در مراحل اولیه توسعه خود قرار دارد و تنها مناسب جاده‌هایی خاص مانند؛ بزرگراه‌ها است. فاز دوم توسعه سیستم مذکور با اضافه شدن چندین قابلیت جدید و ویژه در سال 2018 اجرایی و عملی خواهد شد.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا