مکمل بنزین
گزارشبرگزیده‌هاخبرداخلی

هر آن چیزی که مدیران خودرو و چری در نمایشگاه خودروی مشهد عرضه کردند!

نمایشگاه مشهد به پایان رسیده اما گزارش‌های ما هنوز هم ادامه دارد! بالاخره نوشتن مطالب اختصاصی و به‌خصوص درست کردن کلیپ برای هر گزارش، زمان می‌خواهد! البته تلاش کردیم که هرچه سریع‌تر این مطالب را به دست شما خوبان برسانیم و حال در یکی از مطالب پایانی، به سراغ مدیران خودرو آمده‌ایم، شرکتی که پیوند محکمی را با چری بسته و ظاهرا تمرکزش هم بر عرضه محصولات این شرکت چینی در بازار ماست.

به‌طور حتم نام MVM را زیاد شنیده‌اید، اسمی که مخفف modiran vehicles motors بوده و به همین خاطر بر روی بسیاری از تولیدات کمپانی چری، این اسم حک شده است. اگرچه عوض کردن اسم، نشان از تولید این کمپانی ندارد و این همان انگور است که یکی عِنَب صدایش می‌زند و دیگری استافیل! دریغ از آنکه همگی یک چیز هستند، همان چری!

در روز اول نمایشگاه، مدیران خودرو در مراسمی که با حضور مدیران چری برگزار شد، خودروی جدید تیگو ۳ یا X33S را رونمایی کرد. محصولی که برای اولین بار در نمایشگاه شیراز به نمایش گذاشته شده بود و مشخص نیست آن پارچه‌هایی که بر روی خودرو در روز رونمایی کشیده بودند، به چه منظوری بود! محصولی که چند ماه پیش در معرض دید عموم قرار گرفته بود اما برای آنکه این بار سر و صدای بیشتری راه بیندازد، با پارچه‌هایی بر رویش و نور فشفشه و صدای ترقه، رونمایی می‌شد.

MVM-X33S-6

البته بگذریم که این همان فیس لیفت ماشین قبلی است و محصول چندان جدیدی نیز نخواهد بود. به‌خصوص وقتی بدانیم که از نظر مشخصات فنی، ما دوباره همان موتور و توان را شاهد خواهیم بود و طبق عادت سازندگان (همان وارد کنندگان) داخلی، خبری از تنوع موتوری نیست، بلکه این تنوع همیشه به آپشن‌ها و در این روزها به گیربکس دستی و اتوماتیک محدود می‌شود.

ما برای شما گزارش و تصاویر اختصاصی ایکس۳۳ اس را پیش از این رفتیم و بهتر است که دیگر روده درازی نکرده و به سراغ باقی محصولات برویم.

Arizo 5.

دیگر ماشینی که در سالن بزرگ مدیران خودرو خودنمایی می‌کرد، آریزو ۵ بود، محصولی که همان نام چری را بر پیشانی‌اش زده و به لطف ظاهر مدرن و امکانات بالایش، درصدد جذب مشتری است. اگرچه توان فنی خودرو آه را از نهاد کسانی بلند می‌کند که قصد دارند تا بالای ۷۰ میلیون تومان پول بابت محصولی بپردازند که تنها ۱۱۶ اسب بخار از موتور ۱۵۰۰ سی‌سی آن تولید می‌شود و چشم امیدشان بر ظاهر نسبتا زیبا و آپشن‌های زیاد خودرو است. البته طرح‌های فراوان مدیران خودرو همیشه یکی از عوامل جذابیت در فروش محصولاتش بوده است، جایی که انواع و اقسام مدل‌های نقدی و قسطی در جلوی مشتری چیده می‌شود تا بالاخره یکی از آن‌ها با سایز جیب او هماهنگ شده و محصول چری را با خود به خانه ببرد.

Arizo 5

البته در نمایشگاه، ۴ خودروی دیگر هم حضور داشت و ظاهرا مدیران خودرو تلاش کرده بود که هر طور شده سالن بزرگش را پر نگاه دارد، حتی اگر انقدر این خودروها را در خیابان دیده باشیم که به اندازه یک فولکس غورباقه‌ای هم برایمان جذابیت نداشته باشد! وجود شاسی بلند تیگو ۵ که بیشتر از همه قد دراز کرده و فراموش کرده که برای چهار شانه شدن بایستی به بدنسازی برود، در کنار MVM 530 با اون ظاهر نچسبش، خودنمایی می‌کرد. در کناری هم MVM 315 حضور داشت که اسم اسپرت را با خود نیز به یدک می‌کشید، اگرچه این واژه تنها شبیه به این است که شما با ۱۰ کیلو اضافه وزن و ۱ سال دوری از میادین ورزشی، فقط یک گرمکن آن هم از نوع ساده‌ترین بپوشید (حتی بدتر از جیووا) و حالا بر روی خودتان نام یک ورزشکار و به‌نوعی اسپرت من بگذارید و انتظار داشته باشید همه برایتان به به و چه چه به راه بیندازند! (۲ میلیون تومان هم پول اضافه بدهند) شاید در این بین، برای بسیاری چهره MVM 110s جدید جذاب‌تر به‌نظر می‌رسید، ماشینی که برخی آن را با اسباب بازی هم اشتباه گرفته و به دنبال باتری قلمی برای روشن کردنش می‌گشتند! اما از حق نگذریم، ظاهر بامزه‌ای دارد و حداقل برای لحظاتی لبخند را بر روی لبانتان می‌نشاند، مگر آنکه متوجه شوید موتور ۹۹۸ سی‌سی آن فقط ۶۷ اسب بخار (آن هم در ماکسیمم توانش) تولید کرده و قاعدتا به‌جز سفرهای درون شهری و دور دور کردن آن هم در اطراف محله خودتان، کار دیگری از دستش بر نمی‌آید و اگر احیانا هوس خرید کردن از هایپر استار هم به سرتان بزند، احتمالا نیاز به گرفتن یک آژانس پیدا می‌کنید، زیرا صندوق عقبش به قدری کوچک است که شتر و بارش تنها از کنار آن عبور کرده و هیچ‌وقت در آن گم نمی‌شوند! حتی اگر سوزن هم در صندوق عقب بیفتد، حدس می‌زنیم در کسری از ثانیه پیدایش کنید، بالاخره این هم یکی از مزایای صندوق عقب کوچک است!

MVM110S.

خلاصه مدیران خودرو سالن جالبی داشت و در گوشه‌ای هم نمایندگان فروش این شرکت با حواسی جمع و به صورت ۶ دانگ نشسته بودند تا با طرح‌های رنگارنگ، مشتری تور کنند، بالاخره برگزاری جشن رونمایی و اجاره سالن و آوردن ماشین‌های رنگارنگ خرج دارد و باید از جایی آن را در آورد!

در ادامه، کلیپ اختصاصی ما را از سالن این شرکت در عرض ۸۳ ثانیه مشاهده می‌کنید، زمانی که برای مشاهده تمام این خودروها کافی بوده و ما هزینه و وقت شما را به جان خریدیم که مجبور نشوید این همه راه تا مشهد بیایید و ۲۵۰۰ تومان هم هنگام ورود هزینه کنید، تا خودروهایی را ببینید که بیشتر آن‌ها در خیابان حاضرند و برخی که هنوز وارد نشدند، در خود کشور سازنده هم کسی برای دیدنشان انقدر هزینه نمی‌کند!

پیمان گل‌کار

این روزها به‌قدری دنیای خودرو و فناوری در حال نزدیک شدن است که یک نفر با علاقه مشترک، می‌تواند تا هر دو حوزه را با عشق دنبال کند: این عاشق منم!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا