مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌هاخبر

جذاب‌ترین خودروهای سال 2016

حتما با واژه اسپرت آشنایی دارید و اگر از ۱۰ نفر بپرسید، برترین خودرو اسپرت سال را نام ببرید، ۱۰ جواب متفاوب دریافت خواهید کرد؛ اما انتخاب یک خودرو خوب بر اساس گزینه‌های مختلفی صورت می‌گیرد. یک خودرو اسپرت ممکن است لوکس، کوپه، خانوادگی و … باشد. امروز بهترین خودروهای اسپرت سال را براساس قیمت، سرعت، امکانات و … به شما معرفی خواهیم کرد. شاید برای شما تعجب آور باشد که نام بعضی برندهای مشهور در این لیست حضور نداشته باشد اما این یک واقعیت است. کمپانی‌های معروفی مانند دوج و شورولت نتوانستند به‌عنوان بهترین خودروی اسپرت، محصولی را در این لیست داشته باشند.

Caterham-Seven_160-2014-800-07

۱۰- اسپارتان کاترهام Seven 270

این خودرو علاوه بر اینکه مشخصات فنی اسپرتی دارد، ظاهر متفاوتی نیز دارد و بیشتر شبیه به خودروهای مسابقه‌ای دهه ۷۰.۸۰ میلادی طراحی شده است.

۲۷۰ با موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر خود می‌تواند ۱۳۵ اسب بخار قدرت تولید کند و در مدت زمان ۵.۰ ثانیه از شتاب صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. قدرت موتور از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی به شاسی فوق‌العاده سون ۲۷۰ منتقل می‌شود. طراحی این خودرو به‌نحوی بوده که شما حتما باید شرایط آب و هوایی منطقه را هنگام رانندگی در نظر بگیرید، در غیر اینصورت با مشکل روبرو خواهید شد.

Nissan-GT-R-2017-800-01

۹- نیسان GT-R

بسیاری بر این اعتقاد هستند که بهترین عملکرد را با قیمت مناسب در دسته خودروهای اسپرت، نماینده نیسان دارد. کمپانی ژاپنی مذکور برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ مدل GT-R را به‌عنوان یک خودرو مفهومی معرفی کرد و بعدها آن را به مرحله تولید رساند و بعد از آن، هر سال مدل جدیدی از این خودرو را معرفی می‌کند. موتور V6 توربو دوقلو یا توئین توربو باعث می‌شود این خودرو اسپرت با ۵۶۲ اسب‌بخار قدرت یک عملکرد فوق‌العاده داشته باشد و در ۲.۷ ثانیه از شتاب صفر به ۱۰۰ برسد. GT-R توانسته است حداکثر سرعت ۳۱۶ کیلومتر بر ساعت را برای خود ثبت کند.

Jaguar-F-Type-2016-800-07

۸- جگوار F-Type

جگوار یک خودرو اسپرت جذاب، هیجان‌انگیز و فوق‌العاده را تولید کرده است که بدون شک در این رقابت با اختلاف کمی نسبت به رتبه‌های بالاتر در مکان هشتم قرار گرفته است. صدای اگزوز F-Type و توانایی هندلینگ آن، به‌خصوص در پیچ‌ها بسیار عالی است. سریعترین مدل F-Type توانایی تولید ۵۶۸ اسب‌بخار قدرت را دارد، البته قیمت آن نیز در حدود ۱۱۰ هزار پوند است.

Mercedes-Benz-AMG_GT-2016-800-01

۷- مرسدس AMG GT

برای خیلی‌ها تعجب آور است که گل سرسبد محصولات اسپرت مرسدس، در رتبه هفتم قرار بگیرد، اما گویا خودرویی که بهتر از SLS ظاهر شده، و به‌نحوی جایگزین آن شده، رقبای قوی‌تری نیز دارد. قدرت مدل GT از طریق یک موتور 4.0 لیتری V8 توئین توربو تامین می‌شود. و از طریق یک گیربکس ۷ سرعته ۲ کلاچه در اختیار خودرو قرار می‌گیرد. خروجی این موتور در مدل GT حدود ۴۵۶ اسب بخار است.

Porsche-718_Cayman-2017-800-01

۶- پورشه کیمن / باکستر

پورشه 718 کیمن و 718 باکستر با تجدیدنظر در مدل ۹۱۱ شکل گرفتند و قیمت کمتری نسبت به ۹۱۱ دارند. رانندگی با این خودروها از آنچه که فکر می‌کنید جذاب‌تر است. کیمن و باکستر با موتور ۲.۰ لیتری ۲۹۶ اسب بخار و سری S با موتور ۲.۵ لیتری ۳۴۵ اسب بخار نیرو در اختیار خواهند داشت.

Mercedes-Benz-C63_AMG_Coupe-2017-800-01

۵- مرسدس C63 Coupe

کمپانی بزرگ مرسدس یک خودرو فوق العاده را به بازار آورده است. مرسدس AMG C63 کوپه با موتور 4.0 توربو دوقلو خود به همراه علامت تجاری AMG مانند الماس می‌درخشد و عملکرد فوق العاده‌ای دارد. این موتور 503 اسب‌بخار قدرت را در اختیار خودرو قرار می‌دهد تا در ۳.۹ ثانیه از شتاب صفر به صد برسد. حداکثر سرعت مرسدس AMG C63 حدود ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

Mazda-MX-5-2016-800-01

4- مزدا MX-5

مزدا MX-5 که حدود ۲۵ سال است به‌عنوان یک خودرو اسپرت ۲ نفره از سوی شرکت ژاپنی عرضه می‌شود، افتخارات خود را کامل و جان تازه‌‌ای به رگ‌های مزدا تزریق کرد. ابعاد مناسب این خودرو دوست داشتنی باعث می‌شود بسیاری به خرید آن ترغیب شوند. خریداران می‌توانند خودروی خود را با موتورهایی بین 1.5 لیتر تا 2.0 لیتری بنزینی به همراه یک گیربکس شش سرعته انتخاب کنند. علاوه بر این نسخه 2.0 لیتری از تجهیزات اضافی از جمله دامپر Bilstien و یک دیفرانسیل لغزش محدود بهره می‌برد.

BMW-M2_Coupe-2016-800-01

۳- بی‌ام و M2

این مدل اگر چه سریعترین خودروی بی‌ام و نیست ولی از لحاظ زیبایی و عملکرد، واقعا فوق‌العاده است. سری ۲ که از چند مدل تشکیل شده است در بهترین شرایط، موتوری با قدرت ۳۶۵ اسب‌بخار خواهد داشت که در ۴.۵ ثانیه از شتاب صفر به ۱۰۰ می‌رسد.

Porsche-911_Carrera_S-2013-800-01

۲- پورشه ۹۱۱ Carrera S

موتور شش سیلندر تعبیه شده در بخش عقب خودرو باعث شده با یک خودرو قدرتمند روبرو باشیم که باعث شده مدل‌های کیمن و باکستر جایگاه پایین‌تری را به خود اختصاص دهند. پورشه 911 کاررا توسط یک موتور 3.4 لیتری جدید با 350 اسب بخاری عرضه شده، و کاررا S نیز به مراتب با 400 اسب بخار و 3.8 لیتر حجم، قدرتمندتر ظاهر خواهد شد. کاررا Sدر ۴.۴ ثانیه از شتاب صفر به صد می‌رسد البته این رکورد نسبت به بعضی از خودروهای لیست کمی ضعیف‌تر است.

McLaren-570S_Coupe-2016-800-01

۱- مک لارن 570S

بازهم در لیست برترین‌ها، صدر جدول به مک‌لارن اختصاص داده شد. اینبار نوبت به مک لارن 570S رسیده است. این خودرو با عملکرد فوق‌العاده و چهره زیبا به‌تازگی توانست به عنوان بهترین خودرو سال انتخاب شود. قیمت پایه ۱۴۳ هزار پوندی کاملا ارزش داشتن اینچنین خودرویی را دارد. 570S همراه با موتور 3.8 لیتری V8 توئین توربو می‌تواند ۵۶۲ اسب بخار قدرت تولید کند و در زمان ۳.۱ ثانیه از شتاب صفر به صد برسد. بنابراین مک‌لارن با چهره زیبا و قدرت بالا به شایستگی در جایگاه نخست قرار می‌گیرد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. فقط مزدا واقعا این ماشین خیلی دوست داشتنیه.

  2. کاش لااقل تعرفه و عوارض مزدا میاتا رو کم کنن تا جوون ها و زوج های جوون ایرانی از لذت رانندگی بهره مند بشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا