مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌هاخبر

با 10 خودروی فوق اسپرت سال 2016 آشنا شوید!

سرعت و شتاب بالا، جابه‌جایی‌های برق آسا، ظاهر خیره کننده و جذاب، قیمت‌های بالا و … همه از مشخصات اصلی خودروهای سوپر اسپرت تلقی می‌شوند. اما شاید از میان تمام این ویژگی‌ها چیزی که اهمیت بالاتری برای اکثر مشتریان داشته باشد، ظاهر خودرو است. امروزه شاهد حضور مدل‌های متنوعی از سوپر اسپرت‌ها هستیم اما موفقیت فروش بیشتر برای مدل‌هایی است که ظاهری متفاوت و خاص را ارائه می‌کنند. تا چندسال پیش محصولات فراری، لامبورگینی و مک‌لارن یکه تاز این عرصه بودند اما ورود مدل‌هایی از طرف برخی شرکت‌ها مثل لکسوس، نوبل و آریل، آنها را به چالشی جدی فراخوانده است. امروزه جدای از اینکه چه شرکتی یا برندی یک سوپر اسپرت را تولید می‌کند، باید گفت رسیدن به سرعت بالای 320 کیلومتر برساعت و همچنین داشتن شتاب حدودا 3 ثانیه‌ای به ویژگی مشترک بین این خودروها تبدیل شده است. در این مطلب سعی شده به 10 مدل از بهترین سوپر اسپرت‌های سال 2016 اشاره شود که از لحاظ قدرت، ظاهر، مشخصات فنی و خاص بودن در سطحی بالاتر از دیگر مدل‌ها قرار دارند.

1- مک‌لارن 650S

650S_Hero_Design_Height4

مک‌لارن برای عرضه نسل دوم سوپر اسپرت خود، با اعمال تغییراتی مهم در مدل 12C و همچنین الهام گرفتن از ظاهر، مشخصات فنی و تکنولوژیکی ابرخودروی P1، موفق شد مدل 650S را با تمرکز بیشتر بر روی رانندگی خیابانی و جاده‌ای تولید کند. به لطف درب‌های پروانه‌ای، ارتفاع بسیار پایین و کابین جمع و جور، رانندگی با این سوپر اسپرت واقعا حس بودن در پیست مسابقات را تداعی می‌کند. پیشرانه 8 سیلندر تویین توربوی این خودرو 641 اسب بخار خروجی دارد که ارمغان آن رسیدن به شتاب صفر تا 100 کیلومتر برساعت سه ثانیه‌ای است. ترمزهای سرامیک کربنی 650S به راننده اطمینان می‌دهند که به راحتی بتواند خودرو را از سرعت‌های بسیار بالا متوقف کند. یکی از نکات بسیار مهم درباره این سوپر اسپرت، قابلیت رانندگی بسیار راحت و بدون پیچیدگی آن است که به خوبی قابلیت‌های فنی بالا را از طریق رابط‌های الکترونیکی و مدل‌های متنوع رانندگی در اختیار راننده قرار می‌دهند.

2- فراری 488 GTB

Ferrari_488_GTB_3

خیلی از طرفداران فراری نگران بودند که فراری 488 GTB توربوشارژ نتواند آنگونه که باید جایگزین مدل قبلی خودش شود، اما بعد از عرضه شدن متوجه شدند که این نگرانی کاملا بی مورد بوده. شاید این مدل به اندازه  458 Italia شکوه و عظمت نداشته باشد، ولی از لحاظ سرعت و قدرت مانور، عملکرد بهتری را به نمایش می‌گذارد. این خودرو به گونه‌ای طراحی شده که در هر شرایطی، در جاده یا خیابان بسیار چابک و سریع ظاهر شود.

3- پورشه 911 GT3

000-2014-porsche-911-gt3

همیشه در لیست برترین خودروهای سوپر اسپرت، ردپایی از یک مدل پورشه 911 وجود دارد. یعنی اصلا بدون آن لیست کامل نمی‌شود! این خودروی موتور عقب آلمانی، بیش از نیم قرن است که به خوبی در این کلاس خود نمایی کرده و با ارائه نسخه جدید GT3 نشان داد که به هیچ عنوان نمی‌خواهد از موضع خود کوتاه بیاید. استفاده از پیشرانه معروف 3.8 لیتری 6 سیلندری و از نوع خطی درکنار یک جعبه دنده فوق پیشرفته دوکلاچه، تجربه یک رانندگی بسیار راحت و درعین حال هیجانی را دراختیار راننده قرار می‌دهد.

4- فراری F12 Berlinetta

Ferrari-F12-Berlinetta

یکی از جذابترین خودروهای فراری که با طراحی موتور جلو پا به دنیای سوپر اسپرت‌ها گذاشت، F12 برلینتا است. این محصول منحصر به فرد از فراری، قدرت و سرعت فوق‌العاده‌ای را در اختیار راننده قرار می‌دهد. مجهز شدن به یک پیشرانه حجیم 6.3 لیتری 12 سیلندر کافی است تا 730 اسب بخار قدرت، این سوپر اسپرت را همچون یک موشک آماده شلیک کند! طراحی برلینتا به گونه‌ای صورت گرفته تا راحتی مصرف بالاتری را برای کارهای روزمره در اختیار بگذارد به‌طوریکه می‌توان آنرا از این حیث برتر از مدل 458 ایتالیا با طراحی موتور وسط دانست.

5- آئودی R8

2017-audi-r8-v10-plus-selection-24h-0

شاید جدیدترین مدل آئودی R8 در نگاه اول خیلی به نسخه قبلی خودش شبیه باشد، اما مجهز شدن به فناوری‌های بسیار پیشرفته و به‌ورز و همچنین قابلیت‌های عملکردی به‌مراتب بهتر، آنرا کاملا متمایز می‌کند. از مهمترین تغییرات ایجاد شده، استفاده از یک پیشرانه 10 سیلندر به جای نمونه 8 سیلندری می‌باشد که کاملا مشابه نمونه به کار رفته شده در لامبورگینی اوراکان است. در این خودرو خبری از سیستم تعویض دنده دستی نیست اما جعبه دنده دو کلاچه پیشرفته در کنار سیستم چهارچرخ متحرک quattro عملکردی بی‌نظیر را به‌نمایش می‌گذارند. در نسخه V10 پلاس R8، شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت آن به 3.2 ثانیه می‌رسد.

6- فورد GT66

ford-gt-66-heritage-edition-11

فورد به مناسبت بزرگداشت سالگرد قهرمانی مسابقات Le Mans توسط خودروی افسانه‌ای فورد GT40 در سال 1966، نسخه GT66 را تولید کرد. این خودرو ابتدا در نمایشگاه دیترویت 2015 به نمایش درآمد و امسال در یک بازه زمانی خیلی کوتاه ثبت سفارش برای تعداد محدود 250 دستگاه از آن انجام شد. جالب اینجاست که 6500 درخواست خرید قطعی برای این نسخه به ثیت رسید. ظاهری متفاوت درکنار ساختار فیبرکربنی و همچنین بهره‌مندی از پیشرانه 3.5 لیتری 6 سیلندر اکوبوست با قدرت خروجی 600 اسب بخار، فورد GT66 را به سوپر اسپرتی بسیار خاص تبدیل کرده است.

7- استون مارتین DB11

Aston-Martin-DB11

انتظار برای مشاهده استون مارتین DB11 در خیابان‌ها رو به پایان است چراکه قرار است اولین سفارشات ثبت شده برای این سوپر اسپرت زیبا تا چند هفته دیگر تحویل خریداران شود. این شرکت انگلیسی برای DB11 از یک پیشرانه کاملا جدید 5.2 لیتری 12 سیلندر استفاده کرده تا با قدرت 600 اسب بخاری بتواند بخوبی نقش جانشین مدل DB9 را ایفا کند. یکی از ویژگی‌های مهم این خودرو مربوط به طراحی پلتفرم آن است که برای اولین بار فضای داخل کابین بیشتری را در اختیار راننده و سرنشین قرار می‌دهد. تمام قدرت خروجی DB11 به خوبی از طریق جعبه دنده 8 سرعته ZF به چرخها منتقل می‌شود تا این خودرو بتواند شتاب 3.9 ثانیه‌ای و سرعت نهایی 330 کیلومتر برساعت را به نمایش بگذارد.

8- بی‌ام‌و i8

12-2015-bmw-i8-fd-1

یکی از معدود سوپر اسپرت‌هایی که به‌صورت رسمی مجوز پلاک شدن در کشورمان را پیدا کرد، بی‌ام‌و i8 است. با اینکه دو سال از زمان عرضه شدن این خودرو می‌گذرد، اما طراحی جذاب و متفاوت آن به نوعی تداعی کننده نسل آینده سوپر اسپرت‌ها است. بی‌ام‌و i8 درکنار یک پیشرانه بنزینی سه سیلندر توربوشارژردار به یک موتور برقی هم مجهز شده که در حالت هیبریدی حداکثر 357 اسب بخار قدرت را به چهار چرخ خودرو منتقل می‌کنند. شاید شتاب 4.4 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 255 کیلومتر برساعتی آن فاصله قابل توجهی با دیگر رقبا داشته باشد، اما ظاهر جذاب، قابلیت رانندگی بسیار روان و قیمت پایین آن باعث شده تا در این لیست قرار بگیرد.

9- لامبورگینی اوراکان

Large-Image_139

مدلی با شکل و شمایل آونتادور اما در ابعادی کوچکتر، ارائه قدرتی فوق‌العاده از یک پیشرانه 5.2 لیتری 10 سیلندر، جانشینی هوشمندانه برای گالاردو و خیلی موارد دیگر از القاب و مشخصات کلیدی لامبورگینی اوراکان محسوب می‌شوند. این سوپر اسپرت زیبا همچنین به قابلیت‌هایی همچون شاسی فیبرکربنی، سیستم تعدیل و کنترل پایداری تطبیقی و جعبه دنده هفت سرعته دوکلاچه پیشرفته مجهز شده تا حضوری قدرتمند و متمایز را در بین رقبا به نمایش بگذارد.

10- لکسوس LFA

LEXUS-LFA-4155_27

شاید بتوان لکسوس LFA را یک خودروی سوپر اسپرت غیر معمول درنظر گرفت، مخصوصا اینکه این شرکت ژاپنی به‌طور کلی ارتباط خاصی را با این سبک خودروها ندارد! در این مدل شاهد استفاده از یک پیشرانه 4.8 لیتری 8 سیلندر در قسمت جلو هستیم که با قدرت 552 اسب بخاری خود شتاب 3.7 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 330 کیلومتر برساعت را به ارمغان آورده است. کیفیت ساخت این خودرو فوق العاده است و آپشن های متعدد و بی‌نظیری در آن به کار گرفته شده تا درکنار ظاهر زیبا بتوان آنرا هم ردیف سوپر اسپرت‌های مطرح دنیا قرار داد.

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. با سلام
    مقاله جالبي بود ولي عجيبي اش آنجاس كه اسمي از amg gt توش نياورده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا