مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید پروتون پرسونا معرفی می‌شود!

پروتون اولین تصویر از نسل جدید و 2016 خودروی پرسونا را منتشر کرده است. این تصویر نشان می‌دهد که پروتون پس از گذشت سالها یک خودروی منحصر به فرد و ویژه را برای آسیایی‌ها طراحی و تولید کرده است.

با توجه به تصویر منتشر شده؛ به نظر می‌آید که پرسونا جدید شخصیت تازه‌ای نداشته و شباهت‌هایی با نسل قبلی پروتون Iriz دارد. نسل قبلی پروتون Iriz به کشورهایی مانند؛ بریتانیا و استرالیا  صادر شده و در مقطعی نیز اجازه تولید این خودرو به پروتون در این کشورها داده شده بود. با این همه نمی‌توان به طور قطع درباره خودروی جدید و طراحی بروز شده کمپانی مالزیایی صحبت کرد.

2016-Proton-Persona-teaser-1a

آنچه که از تصویر منتشر شده می‌توان برداشت کرد؛ وجود یک جلو پنجره‌ای و چراغ‌هایی جدید است که نشان از تجدید نظر کامل در طراحی پیشانی این خودرو دارد. انتظار می‌رود که خودروی جدید  پروتون در دو مدل مجزاء و با موتورهای بنزینی چهار سیلندری 1.3 و 1.6 لیتری عرضه شود.  پیشرانه نخست، تنها 94 اسب‌بخار قدرت دارد و گشتاور آن نیز حدود 120 نیوتن‌متر است؛ این در حالیست که پیشرانه دوم 107 اسب‌بخار قدرت و 150 نیوتن‌متر گشتاور دارد.

قیمت خودروی مذکور هنوز مشخص نشده و پیش‌بینی می‌شود که تا اوایل سال 2017، شاهد عرضه و قیمتگذاری آن باشیم.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا