مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

8 حادثه واقعی که برای خودروهای پارک شده اتفاق افتاده است!

خودروی شخصی برای خیلی از افراد در حکم یک دارایی بسیار با ارزش محسوب می‌شود به طوریکه یک نوع دلبستگی خاصی به آن پیدا می‌کنند. این افراد همانند والدینی که دوست دارند هنگام ترک خانه و تا زمان برگشت، فرزندانشان در ایمنی و سلامت کامل باشند، نسبت به پارک خودروی خود هم چنین حسی دارند. موضوع پارک کردن خودرو برای بسیاری از افراد که در شهرهای بزرگ و پرجمعیت زندگی می‌کنند، همیشه جزء دغدغه‌های اصلی بوده است. زمانیکه شما خودروی خود را در جلوی خانه یا حیات پارک می‌کنید، کارهای زیادی را می ‌توانید انجام دهید تا از وارد شدن خسارت احتمالی به آن جلوگیری کنید. مثلا درخت‌ها را هرس می‌کنید یا از یک سقف یا پوشش بر روی اتومبیل استفاده می‌کنید. اما گاهی شما مجبور هستید خودروی شخصی خود را در محل‌هایی دیگر که کمترین کنترل برروی آن وجود دارد، پارک کنید. در این حالت اتفاقات و حوادث مختلفی در کمین خودروی شماست. در این مطلب سعی کردیم به داستان‌های واقعی مرتبط با این موضوع اشاره‌ای داشته باشیم.

1- پرس شدن

588527

فردی به دلیل نوع مشغله و کارش، مجبور بود تا خودروی شخصی خود را برای مدت زمان طولانی در مرکز شهر پارک کند. این زمان گاهی حدودا از دوهفته تا یک ماه به طول می‌کشید. خودروی وی یک فولکس واگن گلف مارک 2 بود، و این ماجرا در شیکاگو آمریکا اتفاق افتاده است. این خودرو طی سه مرحله، ابتدا چسباندن برچسب، بعد قفل کردن لاستیک‌ها و در نهایت حمل با چرثقیل به پارکینگ خودروها منتقل شد. چون خودرو برای مدت طولانی رها شده بود و صاحبش به آن سر نمی‌زد، متوجه هیچ کدام از اینها نشده بود. نهایتا نامه‌ای برای وی ارسال شد که اگر در موعد مشخص شده برای تعیین تکلیف آن مراجعه نکند، این خودرو در دستگاه پرس خواهد شد. این فرد حتی رسیدگی به نامه ارسالی را هم سرسری گرفته به طوریکه بعد از پیگیری آن و تماس با مرکز مربوطه، به علت تاخیر زیاد متوجه شد خودروی وی پرس شده و به بخش قراضه‌ها انتقال یافته است.

2- برخورد و فرار

588528

بهتر است همیشه نسبت به بیمه بدنه خودروی خود اقدام کنید، چراکه گاهی اوقات بدون اینکه شما متوجه شوید، خودرویی با وسیله نقلیه شما که در گوشه‌ای پارک شده برخورد کرده و صحنه را ترک می‌کند! از این دست حوادث زیاد اتفاق می‌افتد. فرد بد شانسی که هر دو خودروی وی از این طریق دچار خسارت شده، شدیدا به دیگران بیمه بدنه را توصیه می‌کند. وی به خاطر این اتفاق مجبور شده تا 15 هزار دلار خسارت را از جیب خودش پرداخت کند. جالب است که در یکی از این موارد، ماشین برف روب در حین کار، برف‌های سنگین را روی آن ریخته به صورتیکه سقف خودرو کاملا له شد!

3- لاستیک پرانی

588086

یکی دیگر از اتفاقات پرتکرار، مخصوصا برای خودروهایی که در محل‌های جدید و خلوت پارک می‌شوند، دزدیده شدن لاستیک‌ها است. شخص دیگری که این مشکل برایش پیش آمده تعریف می‌کند که برای پارک خودروی خود عجله داشته به‌طوریکه موفق نمی‌شود در محل همیشگی جای پارک پیدا کند. به همین دلیل به گوشه و اطراف رفته و در یک محل خلوت اتومبیل خود را پارک می‌کند. بعد از انجام کار و برگشتن به محل توقف خودرو، متوجه می‌شود لاستیک‌های خودرو دزدیده شده‌اند. جالب اینجاست که بعد از مراجعه به پلیس به وی گفته می‌شود در این مکان اتفاقات از این دست زیاد رخ می‌دهد و بعد از این بیشتر مراقب باشد!

4- پینت بال

588529

بدشانسی دیگر اینکه شما خودروی خود را در محلی پارک کنید اما نسبت به اینکه دور و اطراف آن چه مکانی است و چه فعالیتی در آن اتفاق می‌افتد، بی خبر باشید. فردی بدون اطلاع از اینکه خودروی خود را در کنار محل برگزاری بازی پینت بال پارک کرده، با خیال راحت به دنبال کار خود می‌رود. اما زمان برگشت با دیدن خودرویش متعجب می‌شود! درحالیکه لکه‌های رنگی متعددی برروی بدنه پاشیده شده، وی به اطراف با دقت نگاه می‌کند و تازه متوجه تابلوی بالاسر خود می‌شود! وی بعد از شستن اتومبیل خود به نقطه‌های متعددی برخورد کرد که به صورت تورفتگی روی بدنه خودنمایی می‌کردند! اینها محل برخورد گلوله‌های رنگی از فاصله نزدیک بودند.

5- دنده عقب

588530

معمولا کنترل خودروهای سنگین هنگام جابه‌جا شدن، مخصوصا دنده عقب، بسیار دشوار است. بنابراین راننده باید به طور کامل و 6 دانگ حواسش به اطراف و پشت سر خود باشد. در اتفاقی دیگر فردی که در مقابل خانه‌اش در داخل خودروی شخصی خود نشسته و منتظر دوستش بود، ناگهان متوجه می‌شود که یک خودروی سنگین با تریلر به صورت دنده عقب به سمت وی در حرکت است. وی ابتدا گمان نمی‌کرد که حواس راننده به او نیست و هر لحظه منتظر توقف آن بود. اما با نزدیکتر شدن تریلر وی شروع به بوق زدن و داد و فریاد می‌کند که بازهم فایده‌ای نداشت! بعد از له کردن و طی مسافت چند متری، تازه راننده خودروی سنگین متوجه شد با مانعی برخورد کرده است! شاید قرار گرفتن در نقطه کور باعث بروز چنین حادثه‌ای شده باشد.

6- سقوط درخت

588531

به نظر می‌رسد اکثر مواقع پرداخت پول پارکینگ خیلی به‌صرفه‌تر از پارک کردن در گوشه خیابان و متحمل هزینه سنگین‌تر شدن باشد. فردی به دلیل اینکه جای پارک زیادی در کنار خیابان وجود داشت، از ورود به پارکینگ عمومی صرفه نظر کرده و به خیال خودش با این کار می‌تواند کمی در هزینه‌های روزانه صرفه جویی کند. وی بعد از اتمام کار و بازگشت به محل پارک خودرو صحنه بسیار عجیبی را مشاهده کرد! این صحنه نه مربوط به دزدیده شدن لاستیک ها بود و نه برخورد خودرویی دیگر با اتومبیل وی، بلکه افتادن یک درخت تنومند و قدیمی باعث وارد شدن خسارت فراوان به خودروی او شده بود. مطمئنا از این به بعد اولویت پارک کردن برای این شخص با پارکینگ‌های عمومی خواهد بود!

7- خرابکاری پرندگان

588532

در این مطلب انواع مختلفی از اتفاقات را بررسی کردیم، اما شاید این یکی کمی متفاوت‌تر باشد! شخصی به طور معمول برای رفتن به باشگاه ورزشی، خودروی خود را در کنار خیابان پارک کرده بود. محل پارک دقیقا زیر یک درخت بود و اولین بار هم نبود که این محل برای پارک خودرو انتخاب می‌شود. بعد از چند ساعت وقتی این شخص برای بازگشت به خانه به سمت خودروی خود می‌‍رود، صحنه دلخراش و مشمئز کننده‌ای را مشاهده می‌کند! حدودا 95 درصد بدنه اتومبیل وی به خرابکاری پرندگان آغشته شده بود! طی تحقیقات انجام شده مشخص شد که به دلیل وجود مرکز تقسیمات سیم تلفن، فست فودهای زیاد که این پرندگان از آن تغذیه کرده بودند و همینطور علاقه‌مندی به یک تجمع بر روی یک درخت خاص این اتفاق رغم خورده است.

8- اشتباه در D و R

588534

اما شاید اگر تمامی موارد ایمنی هم رعایت شود و حتی از پارکینگ عمومی هم برای پارک خودرو استفاده شود، بازهم بدشانسی گریبان شما را بگیرد! در حادثه‌ای دیگر فردی خودروی جدید خود را که یک شاسی بلند نسبتا بزرگ بود، در پارکینگ عمومی پارک کرده و آنرا ترک می‌کند. وی هنگام برگشت با مشاهده خودروی له شده خود شوکه می‌شود! ماجرا از این قرار بوده که فرد دیگری که درکنار خودروی وی پارک کرده بود، هنگام جابه‌جا کردن اتومبیل خود به جای استفاده از حالت D برای خروج از پارک، از حالت R استفاده می‌کند و دنده عقب با این شاسی بلند نو برخورد می‌کند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا