مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا RAV4 2016 ؛ بازسازی یا طغیان؟!

اولین سوالی که در برخورد با نسل جدید تویوتا RAV4 مدل 2016 به ذهن بیننده خطور می‌کند این است که آیا با خودرویی منحصر به فرد رو به رو است یا خودرویی مشابه مدل قبل آن؟!

تویوتا RAV4 نسبت به نسل قبل خود مقدار کمی تکامل را تجربه کرده‌است. برای مثال می‌توان به حذف لولای تایر زاپاس و چشم نواز و روان‌تر شدن طراحی ظاهری آن نسبت به نسل قبل اشاره کرد. برای مدل 2016، این کراس‌اوور کوچک به خطوط بدنه سیال و کیفیت داخلی بالاتر دست پیدا کرده‌است. اما آیا طراحی جدید باعث می‌شود که RAV4 را به عنوان محصولی خاص در کلاس خود فرض نمود؟!

RHV_MY16_0034_V001

تویوتا به خوبی توانسته است از ظاهر مدل‌های Highlander ، 4Runner و حتی کراس اوور CH-R برای RAV4 الهام بگیرد. در نمای جلو، سیمای RAV4 با اتصال نشان تویوتا با خطوط باریک‌تر به چراغ‌های جلو مورد بازنگری قرار گرفته‌است. جلو پنجره ذوزنقه ای شکل جدید جایگزین روکش فلزی زننده در مدل قبلی شده است. پس از به روز رسانی، از حجم چراغ‌های مه شکن جلو کاسته شده‌است. (در تمامی متن ابتدا عکس از مدل 2016 و سپس عکس از مدل قبل تویوتا RAV4 به جهت مقایسه نمایش داده شده‌است.)

2016-Toyota-RAV4-Limited-front-three-quarter-in-motion-02

2013-Toyota-RAV4-front-left-view1

در نمای جانبی، شاید نتوانید به نکات قابل توجهی اشاره کرد. تویوتا می‌گوید برای مدل جدید پا‌رکابی‌های جدید و رینگ‌های متفاوتی طراحی کرده است. هم چنین مشابه گذشته ریل‌های سقف و سقفی همراه با کمی شیب وجود دارد.

2016-Toyota-RAV4-Limited-side-profile-in-motion

2013-toyota-rav4-left-side-profile2

در نمای عقب، چراغ‌های RAV4 بصورت LED همراه با اصلاحاتی بصورت باریک‌تر ظاهر شده‌اند. یک قاب تزئینی نقره‌ای رنگ در اکثر مدل‌ها بر روی زیر سپری نصب شده‌است. در مدل قدیمی، زیر سپری بصورت برجسته‌تری نمایان بود.

2016-Toyota-Rav4-Hybrid-Limited-rear-three-quarter

2013-Toyota-RAV4-Limited-AWD-rear-view-06

در بازنگری انجام شده در RAV4، از مواد نرم تر در رودری‌ها و زیر داش‌بوردی، فرمان تمام چرم در تمامی مدل‌ها من جمله مدل پایه استفاده شده‌است. یک مانیتور جدید  4/3 اینچی با تکنولوژی TFT جایگزین مدل منسوخ شده قبلی شده‌است. اگرچه طراحی داش‌بورد و طرح کلی ادوات بسیار زیاد مشابه مدل قدیمی آن است.

2016-Toyota-Rav4-SE-dashboard

2014-Toyota-RAV4-XLE-dash

از مشخصات جدید دیگر می‌توان به خروجی برق 12 ولت در جلو، باز طراحی محفظه نگهداری لیوان به منظور قراردادن لیوان های بلندتر همراه با دسته و محفظه نگهدارنده عینک آفتابی اشاره کرد.

RHV_MY16_0033_V001

نظر شما خواننده عزیز در مورد نسل جدید تویوتا RAV4 چیست؟!

امید ایزد پناهی

کارشناس ارشد مهندسی مکانیک ...... "اگر بعد از پارک کردن خودرو به آن نگاه دوباره نمی اندازید، خودروی اشتباهی را مالک هستید!"

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا