مکمل بنزین
گوناگونخبر

پورشه از نسخه ویژه ماکان رونمایی کرد

کمپانی مطرح پورشه با عرضه مدل کاین، به خوبی ثابت کرد که توانمندی فوق‌العاده‌ای در ساخت و طراحی خودروهای شاسی بلند دارد. اما چند سال بعد از آن، شگفتی بزرگتر از طرف این غول خودروساز آلمانی ارائه یک SUV موفق و جذاب دیگر به نام ماکان بود. برادر کوچکتر کاین فراتر از اینکه یک خودروی 4×4 ویژه است، در کلاس خودش یکی از بهترین شاسی بلندهای تولید شده محسوب می‌شود و حالا پورشه با رونمایی از نسخه ویژه ماکان که با اضافه شدن یک پکیج عملکردی (Performance Package) سطح بالا برروی مدل توربوی این خودرو طراحی شده، علاقه‌مندان به اتومبیل‌های شاسی بلند را واقعا سورپرایز کرد!

591588

همانطورکه از اسم این پکیج مشخص است، تمرکز ویژه در نسخه جدید بیشتر برروی عملکرد ماکان معطوف شده به طوریکه در مقایسه با مدل توربوی استاندارد، قدرت مانور، سرعت و شتاب بیشتری در دسترس راننده قرار می‌گیرد. به لطف بهره‌مندی از همان پیشرانه 3.6 لیتری 6 سیلندر، قدرت خروجی در این مدل به 440 اسب بخار و مقدار گشتاور به 600 نیوتن برمتر رسیده که تقریبا 40 اسب بخار و 43 نیوتن برمتر افزایش داشته است.

591586

اعداد و ارقام بدست آمده از این حکایت دارند که شتاب صفر تا 100 کیلومتر برساعت در این نسخه ویژه از ماکان به 4.2 ثانیه رسیده و می‌تواند حداکثر با سرعت 315 کیلومتر برساعت حرکت کند. از طرفی پورشه این خودرو را به تجهیزات ترمزگیری پیشرفته‌تری مجهز کرده تا زمان توقف را تاجای ممکن کاهش دهد. استفاده از کالیپرهای 6 پیستونه و دیسک‌های ترمز با قطر بیشتر بخشی از این تجهیزات هستند.

591585

درکنار این موارد باید به ارتقاء سیستم تعدیلی و فنربندی این مدل جدید هم اشاره کنیم که به لطف مجهز شدن به کمک فنرهای تطبیقی PASM، حدودا 10 میلی‌متر ارتفاع رانندگی کاهش یافته است. همچنین برای افرادی که دوست دارند خاص‌تر باشند، تریم‌های مشکی ویژه‌ای برای استفاده در ظاهر بیرونی و داخلی این نسخه تدارک دیده شده‌اند. برای داشتن ماکان با این پکیج عملکردی باید مبلغ 86450 دلار هزینه کنید که چیزی در حدود 10 هزار دلار از ماکان توربو گرانتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا