مکمل بنزین
گوناگونخبر

کانسپت عجیب تویوتا؛ کیکای!

بایستی از ماشین‌آلات به عنوان محصول خلاقیت، فداکاری و دانش بشر تقدیر شود. مدل مفهومی به منظور کشف و جذبه‌های ذاتی ماشین آلات (کیفیت ساخت خوب، زیبایی، سادگی، فریبندگی)  طراحی می‌شود. به عنوان یک کانسپت واقعی،جذبه‌ی تویوتا کیکای بصورت همزمان مستقل و وابسته به هسته‌ی خودروهای کانسپت است.

Toyota-Kikai_Concept-2015-800-08

ظاهر نو‌آورانه

این کانسپت توانسته است تا ماشین‌آلات را بصورت معمول در زیر بدنه پنهان کند و باعث شده‌است تا جلوه‌ای باز از زیبایی آن بوجود آید. صریحا می‌توان بیان کرد که اجزای داخلی، بخشی از نمای ظاهری آن شده است. علاوه بر طراحی دقیق ظاهر این کانسپت، در ادامه جزئیاتی شامل مخزن سوخت، مخزن ذخیره، لوله‌های اگزوز، عقربه های سرعت سنج با طراحی آنالوگ و کلیدها موجب ارتباط جذاب‌تر مخاطب با ماشین می‌شود.

Toyota-Kikai_Concept-2015-800-0b

حس جدید رانندگی

پنجره‌های کوچک در کنار پای راننده یکی از جنبه‌های متمایزکننده این خودرو است که باعث می‌شود تا راننده با حرکت تایرها و سیستم تعلیق و تجربه‌ی سرعت بر روی سطح جاده، ارتباط برقرار کند. از میان شیشه جلو می‌توان حرکت‌ بازوهای اتصال تایر به بدنه را دید. این موضوع باعث می‌شود تا حس جدیدی از رانندگی به وسیله ماشین‌آلاتی که وظیفه گردش، چرخش و توقف به منظور رانندگی روزمره را دارند، بوجود آورد.

Toyota-Kikai_Concept-2015-800-06

طرح شبیه‌سازی

قرار دادن صندلی راننده در مرکز و قلب خودرو موجب برقرارشدن بیشتر حس غریزی با وسیله نقلیه شده‌است. فضای بهینه میان سه صندلی مسافر به وسیله‌ی طرحی مثلثی باعث بوجود آمدن یک فضای ارتباطی جذاب درون کابین شده‌است. پنجره‌های جانبی با ارزش که تا سقف خودرو ادامه دارند باعث لذت بردن از مناظر شهری و طبیعی می‌شوند.

Toyota-Kikai_Concept-2015-800-0f

در حالی که اکثر خودروها اجزای داخلی خود را در زیر یک پوسته نرم فلزی پنهان می‌کنند، این کانسپت، ما را تشویق می‌کند تا از زیبایی اجزای مکانیکی لذت ببریم. این خودرو به ما جذبه فیزیکی و احساسی را در عصر دیجیتالی یادآوری می‌کند.

امید ایزد پناهی

کارشناس ارشد مهندسی مکانیک ...... "اگر بعد از پارک کردن خودرو به آن نگاه دوباره نمی اندازید، خودروی اشتباهی را مالک هستید!"

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا