مکمل بنزین
خبر

نمایش نسل جدید هیوندایی ورنا در نمایشگاه چنگدو چین

هیوندایی نسل جدید ورنا را در نمایشگاه چنگدو در کشور چین به نمایش گذاشت. تغییرات ظاهری این خودرو بسیار زیبا شده است. جلوپنجره مشبک با چراغ‌های LED ترکیبی شبیه به جنسیس‌های ساخت هیوندا را ایجاد کرده‌اند. اما متاسفانه به‌نظر می‌رسد کمال همنشین در محصولات هیوندایی نیز اثر داشته و لاستیک‌های ورنا جدید مانند بسیاری از خودروهای چینی بیش از حد کوچک طراحی شده است. هیوندایی از ماه اکتبر، ورنا را به بازار چین عرضه خواهد کرد. روح خودروهای اسپرت هنوز هم در ورنا وجود دارد و اسپویلرهای بزرگ تعبیه شده در عقب خودرو این موضوع را به ما نشان می‌دهند.

hyundai-verna-4-660x544

ورنا با دو موتور در دسترس خواهد بود. پیشرانه 1.4 لیتری با 100 اسب بخار قدرت و 1.6 لیتری با 123 اسب بخار قدرت، گزینه‌های هیوندایی برای ورنا هستند، همچنین این خودروها با گیربکس ۶ سرعته دستی و ۴ سرعته اتومات قابل سفارش خواهند بود. هیوندایی این محصول را با قیمت رقابتی وارد بازار چین کرده و قیمت ورنا در این کشور از ۶۰.۰۰۰ یوان تا ۹۰.۰۰۰ یوان خواهد بود.

hyundai-verna-3-660x507

ورنا از لحاظ ابعادی، ۴۳۸۰ میلی‌متر طول، ۱۷۲۸ میلی‌متر عرض و ۱۴۶۰ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن نیز ۲۶۰۰ میلی‌متر است. در داخل کابین، از تریم خاکستری و یک صفحه نمایش ۸ اینچی استفاده شده، اما طراحی فضای داخلی به‌گونه‌ای است که احتمالا سرنشینان بعد از مدتی احساس خستگی و یکنواختی خواهند کرد. اما فضای داخلی ابعاد مناسبی دارد. به‌طور کلی در هیوندایی ورنا، طراحی داخلی به خوبی بخش خارجی نیست و  از لحاظ پیشرانه نیز، موتورهای مناسبی استفاده شده اما خبری از قدرت خیره کننده در ورنا نیست.

hyundai-verna-2-660x395

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا