مکمل بنزین
خبر

برلیانس یک کپی برابر اصل از آکورا MDX را به نمایشگاه چنگدو آورد

برلیانس مدل جدید Jinbei Diazi را در نمایشگاه چگندو ۲۰۱۶ به‌نمایش گذاشت. Jinbei Diazi نتیجه ترکیب نسل سوم آکورا MDX و هوندا اونچیر بوده که دقیقا از روی این ۲ محصول کپی برداری شده. چهره این خودرو براساس آکورا MDX طراحی شده و رنگ خود را نیز از هوندا اونچیر گرفته است. البته آکورا مدل فیس لیفت MDX را معرفی کرده و محصول چینی از نسل گذشته این خودرو کپی برداری شده است. شکل کلی، نمای جانبی، پنجره‌ها، سقف، ریل‌های سقف، چراغهای جلو، جلو پنجره و بقیه قسمت‌ها دقیقا براساس آکورا MDX طراحی شده و دیگر نمی‌توان گفت برلیانس از آکورا الهام گرفته است.

فقط بخش زیر جلوپنجره و سپر تغییر کرده است و شبیه به آکورا MDX نیست. اما از لحاظ ابعادی نیز، بازهم این دو بسیار شبیه به هم هستند:

برلیانس Diazi از لحاظ ابعادی ۴۷۴۵ میلی‌متر طول، 1856 میلی‌متر عرض و 1710 میلی‌متر ارتفاع دارد و در مقابل آکورا MDX نیز 4953 میلی‌متر طول، 1960 عرض و 1715 میلی‌متر ارتفاع دارد. اما تفاوت اصلی ۲ خودرو در بخش پیشرانه است، برلیانس Diazi با یک موتور ۱.۵ لیتری توربو عرضه شده که توانایی تولید 150 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور را دارد و گیربکس ۶ سرعته دستی، وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد. فروش این خودرو با قیمت ۱۰۰.۰۰۰ الی ۱۴۰.۰۰۰ یوان از ماه نوامبر آغاز خواهد شد.

jinbei-acura-8-660x504

در مقابل قیمت آکورا MDX در چین از 739.000 یوان شروع می‌شود و در گران‌ترین حالت قیمت آن به 795.000 یوان خواهد رسید. آکورا MDX تنها با یک موتور  3.5 V6  عرضه شده که قدرت آن نیز معادل 293 سب‌بخار است و انتقال قدرت نیز از طریق یک گیربکس شش سرعته اتومات انجام می‌شود.

jinbei-acura-8a-660x396

از دیگر بخش‌های این کپی چینی، می‌توان به کابین خودرو اشاره کرد. طراحی داشبورد بسیار شبیه به آکورا MDX است و فقط در قسمت‌های کوچکی با هم تفاوت دارند. البته تریم هر ۲ خودرو نیز با هم متفاوت هستند و جنس داخلی برلیانس Jinbei Diaz اصلا قابل مقایسه با محصول آکورا نیست.

مدتی بود که بسیاری فکر می‌کردند صنعت خودروسازی چین که رو به رشد است، دست از کپی برداری برداشته، اما با مشاهده این خودرو برلیانس، باید کمی از نظریه خود عقب نشینی کنند چرا که خریداران Jinbei Diaz می‌توانند با عوض کردن لوگوی برلیانس با آکورا، خودروی خود را به یک آکورا MDX تبدیل کنند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا