مکمل بنزین
خبر

نگاهی به تویوتا Proace Verso

2016-toyota-proace-verso-ge

اگر نگاهی به مدل‌های تویوتا بیندازیم، متوجه تعداد کم مدل‌های ون این کارخانه می‌شویم؛ اما تویوتا با مدل  Proace Verso، که جایگزینی برای تویوتا Previa تولیدی سال ۲۰۰۷ است، خود را به بازار ماشین‌های ون باز‌می‌گرداند. این مدل در سه سری مختلف شاتل (۹ سرنشین)، خانوادگی (۸ سرنشین) و برای افراد ویژه  (۷ سرنشین) به بازار عرضه شده است. تویوتا این مدل را بیشتر محصولی برای خودرو خانوادگی می‌داند. Proace Verso شبیه دو مدل پژو Traveller و سیتروئن SpaceTourer طراحی شده، که در اینجا ما نگاهی به آن می‌اندازیم.

2016_proace_verso_09

مشخصات فنی:

این مدل در سه سایز (درازا) کوچک ۴.۶ متر، متوسط ۴.۹۵ متر و بزرگ ۵.۳ متر با دو موتور متفاوت ۱.۶ و ۲ لیتری دیزلی طراحی شده است‌. موتور ۱.۶ لیتری می‌تواند به جعبه دنده ۵ سرعته دستی (با گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر، قدرت ۹۵ اسب بخار، حداکثر سرعت ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت، مصرف سوخت ۲۱.۸ کیلومتر بر لیتر و خروجی دی‌اکسید کربن ۱۴۸ گرم در هر کیلومتر)، یا جعبه دنده ۶ سرعته دستی (با گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر، قدرت ۱۱۵ اسب بخار، حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، مصرف سوخت ۲۳.۵ کیلومتر بر لیتر و خروجی دی‌اکسیدکربن ۱۳۹ گرم در هر کیلومتر) مجهز‌ شود. مدل ۲ لیتری دارای جعبه دنده ۶ سرعته دستی، با مجموعه گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر، قدرت ۱۲۰ اسب بخار، حداکثر سرعت ۱۶۸ کیلومتر بر ساعت، مصرف سوخت ۲۲.۷ کیلومتر بر لیتر و خروجی دی‌اکسیدکربن ۱۳۹ گرم در هر کیلومتر است.

 

screen-shot-2016-09-08-at-22-16-08

امکانات:

امکانات این اتومبیل در ۳ درجه: پایه و راحت برای سری ون و ترکیبی برای سری مسافربری ارائه شده اند. امکانات پایه شامل: قفل مرکزی از راه دور، کیسه‌های هوا برای راننده و سرنشین جلویی، آینه و پنجره‌های برقی، سیستم صوتی به همراه رادیو، DAB، پورت USB، بلوتوث و حسگر برای تنظیم فشار تایرها است. امکانات راحتی این اتومبیل بعلاوه امکانات پایه، طراحی سیستم صوتی داخلی اتومبیل، کف‌پوش‌های مطابق با روکش صندلی‌ها، تهویه هوا سرمایشی و گرمایشی، سیستم هوشمند بار، چراغ‌های مه شکن، رینگ‌های کامل چرخ‌ها و داشبورد دارای نمایشگر را شامل می‌شود. امکانات ترکیبی در مدل‌ ۹ سرنشینه ۳ صندلی در ردیف جلو و ۶ صندلی دیگر در ۲ ردیف عقب طراحی شده‌است، هم‌چنین جای استراحت دست برای راننده، کیسه‌های هوا، کنترل ایستایی وسیله نقلیه در سراشیبی و سرازیری‌ها، سیستم هوشمند کنترل سرعت اتومبیل نسبت با وزن، امکانات طراحی شده برای این اتومبیل است.

قیمت و گارانتی:

این مدل ۵ سال / ۱۰۰ هزار مایل کارکرده گارانتی کارخانه دارد و با قیمتی حدود ۱۸۶۶۰ الی ۲۱۹۱۵ پوند ارائه می‌شود.

 

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا